Slechte reacties aanpakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is laatst ook al eens aangekaart, niet alleen door mij, maar valt er ook iets te doen aan mensen die constant flamen/trollen/offtopic reageren? Het gaat mij nu bijvoorbeeld om [Verwijderde gebruiker]. Zijn gemiddelde en totale reactiescores zijn negatief, zijn karma is negatief, etc.
Toch loopt hij op dit moment weer een artikel te verzieken met zijn gedrag.

Oke het is mooi dat alle modders het met mij eens zijn en de heer keihard naar -1 meppen, maar hij schijnt niet te leren van zijn fouten.. Als mensen zo te werk gaan mogen ze wel iets meer dan een -1'tje hebben toch? :)

edit:
Standaard op -1 modden is ook al voorgesteld natuurlijk en daar ben ik het ook altijd nog mee eens. Mochten ze het dan na verloop van tijd nog niet geleerd hebben, zwaardere sancties opleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 24-10-2007 10:58 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Standaard -1 vind ik een beetje onnodig. Bij slechte posts staat hij toch snel genoeg op -1.
Die user heeft nog af en toe goede posts, dus zal het nog wel leren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 24-10-2007 11:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:01:
Standaard -1 vind ik een beetje onnodig. Bij slechte posts staat hij toch snel genoeg op -1.
Misschien wel ja, zolang het woord Microsoft maar niet valt in het artikel :) Dan zijn de reacties op zich best goed.
Maar zodra Microsoft bij de discussie betrokken wordt (terecht en onterecht) is zijn afkeur tegen alles van Microsoft duidelijk aanwezig in al zijn reacties. Tussen al de reacties in de laatst genoemde categorie staat welgeteld maar 1 die nuttig is en m.i. meer dan een -1 verdient (maar niet de +1 die de reactie uiteindelijk gekregen heeft).

Maargoed, we zullen zien wat er van hem terecht komt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Kixtart schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:01:
Dat telt natuurlijk ook andersom. Wanneer hij alleen nog maar -1 mag posten en er zit toevallig een goede tussen komt hij ook snel genoeg wel weer op 0 of hoger. Sommige gebruikers lijken het er wel om te doen. Bij een negatief gemiddelde of, desnoods, bij een negatief karma -1 laten posten is imho niks mis mee. Graag zelfs.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat vind ik een beetje een rare redenering hoor. Dus iemand die in het verleden negatief gepost heeft wordt op basis hiervan bij elke reactie die hij nog post hiervoor bij voorbaat gestraft? Natuurlijk zal het best zo zijn dat zo'n iemand doorgaat met onzin posten, maar zoals Kixtart al zegt, zo'n post staat gauw genoeg weer op -1. Een post op -1 laten beginnen met het argument dat deze gauw genoeg weer op 0 staat als het geen onzinpost is vind ik een beetje onzin. Het modsysteem doet prima z'n werk, daar hoef je niet van die kunstmatige constructies in te bouwen, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

wolkje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:52:
[...] En hij mag nog modereren ook :'(

edit:

Standaard op -1 modden is ook al voorgesteld natuurlijk en daar ben ik het ook altijd nog mee eens. Mochten ze het dan na verloop van tijd nog niet geleerd hebben, zwaardere sancties opleggen.
Reageren tijdelijk uitzetten :7

Aantal naar -1 gezet

Jammer van de flame op het einde: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2254720
Naar 0 m.i.

+2 is wel hoog voor http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2254904

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 24-10-2007 11:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die laatste is wmb niet meer dan een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
arne schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:23:
Dat telt natuurlijk ook andersom. Wanneer hij alleen nog maar -1 mag posten en er zit toevallig een goede tussen komt hij ook snel genoeg wel weer op 0 of hoger. Sommige gebruikers lijken het er wel om te doen. Bij een negatief gemiddelde of, desnoods, bij een negatief karma -1 laten posten is imho niks mis mee. Graag zelfs.
Zo zie ik het dus ook :)
RoD schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:27:
Dat vind ik een beetje een rare redenering hoor. Dus iemand die in het verleden negatief gepost heeft wordt op basis hiervan bij elke reactie die hij nog post hiervoor bij voorbaat gestraft?
We hebben het wel over zijn gemiddelde en totale reactiescores hé. M.i. moet je daar wel flink wat voor doen, wil je die beide negatief krijgen. Natuurlijk zou je voor beginners een grenswaarde van een X aantal posts in kunnen bouwen waaronder deze regel niet van toepassing is. Anders pak je de slechte beginners ook.
Het modsysteem doet prima z'n werk, daar hoef je niet van die kunstmatige constructies in te bouwen, imo.
Ik stel ook nergens dat het modsysteem niet werkt natuurlijk. Sterker nog de huidige manier van werken vind ik stukken beter. Je kunt dit beter zien als een uitbreiding op het modsysteem, een 'extra straf' voor herhaaldelijk foute reacties plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja... waarom zou je slechte modders wel straffen en slechte posters niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op zich kan ik me er best in vinden dat op het moment dat een user zijn gemiddelde score onder de -0,5 valt dat dan die reacties standaard een -1 preset met weging 1 krijgen.

Op het moment dat de gemiddelde score richting de -0,8 gaat zou je zelfs kunnen denken aan een OW.

Uiteraard om eerlijkheid te gebieden zou je deze functies pas in werking moeten stellen bij een minimum van x posts over de laatste x tijd, bijvoorbeeld minimaal 50 posts gedurende de laatste 100 dagen.

Dan worden posts uit het verleden niet meegerekend en gebruikers die slechts af en toe reageren niet extra snel gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

KoW schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:35:
Op zich kan ik me er best in vinden dat op het moment dat een user zijn gemiddelde score onder de -0,5 valt dat dan die reacties standaard een -1 preset met weging 1 krijgen.

Op het moment dat de gemiddelde score richting de -0,8 gaat zou je zelfs kunnen denken aan een OW.

Uiteraard om eerlijkheid te gebieden zou je deze functies pas in werking moeten stellen bij een minimum van x posts over de laatste x tijd, bijvoorbeeld minimaal 50 posts gedurende de laatste 100 dagen.

Dan worden posts uit het verleden niet meegerekend en gebruikers die slechts af en toe reageren niet extra snel gestraft.
Goeie! "Beste <user>, je berichten op de FP worden niet zo goed gewaardeerd door je medegebuikers. Probeer ontopic te reageren en indien mogelijk dusdanig dat iedereen er wat aan heeft. Lees voor meer informatie de FAQ door. Kijk eens naar <voorbeeld> hoe deze post bijdraagt. Doe je best! :) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wolkje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:02:

We hebben het wel over zijn gemiddelde en totale reactiescores hé. M.i. moet je daar wel flink wat voor doen, wil je die beide negatief krijgen. Natuurlijk zou je voor beginners een grenswaarde van een X aantal posts in kunnen bouwen waaronder deze regel niet van toepassing is. Anders pak je de slechte beginners ook.
Dat is zo. Maar dan nog vind ik het not done om bij voorbaat iemand zijn post als ongewenst te bestempelen.
Ik stel ook nergens dat het modsysteem niet werkt natuurlijk. Sterker nog de huidige manier van werken vind ik stukken beter. Je kunt dit beter zien als een uitbreiding op het modsysteem, een 'extra straf' voor herhaaldelijk foute reacties plaatsen. :)
arne schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:59:
Ik zie liever een straf in een andere vorm.. bijvoorbeeld het (tijdelijk) uitschakelen van de mogelijkheid om te reageren. Of eerst een waarschuwing in de vorm van een mail of PM.

Maar het gaat zo wel een beetje offtopic, het is immers het mismoderatietopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:14:
[...]

Dat is zo. Maar dan nog vind ik het not done om bij voorbaat iemand zijn post als ongewenst te bestempelen.

[...]

[...]

Ik zie liever een straf in een andere vorm.. bijvoorbeeld het (tijdelijk) uitschakelen van de mogelijkheid om te reageren. Of eerst een waarschuwing in de vorm van een mail of PM.

Maar het gaat zo wel een beetje offtopic, het is immers het mismoderatietopic :P
Als ik het goed begrijp bent je er eerder voor te vinden om iemand geheel niet te laten posten dan om iemand standaard op -1 te laten posten?! Het standaard op -1 posten kan imho zeker helpen om vervuiling tegen te gaan. Misschien dat iemand dan bedenkt om eens goede posts te gaan plaatsen om van zijn negatieve karma af te komen. Wanneer je hem helemaal niet meer laat reageren ontneem je ook die kans.

ja, is een beetje offtopic, misschien is afsplitsen een goed idee?!

[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 24-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Als ik het goed begrijp bent je er eerder voor te vinden om iemand geheel niet te laten posten dan om iemand standaard op -1 te laten posten?! Het standaard op -1 posten kan imho zeker helpen om vervuiling tegen te gaan. Misschien dat iemand dan bedenkt om eens goede posts te gaan plaatsen om van zijn negatieve karma af te komen. Wanneer je hem helemaal niet meer laat reageren ontneem je ook die kans.
Eerst een waarschuwing of tijdelijk de mogelijkheid tot reageren ontnemen lijkt me beter. Niet meteen diegene helemaal niet meer in staat stellen te reageren. Zo geef je in ieder geval duidelijk aan zo'n poster aan dat hij zijn postgedrag moet verbeteren.

Ontopic: Wat is precies de meerwaarde van deze post? Ik vind het een beetje geblaat zonder onderbouwing. Prima voor de 0, te mager voor +1, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Iemand niet laten posten ipv iemands posts een negatieve startmoderatie te geven vind ik nogal ver gaan.

In het door mij genoemde voorbeeld zou je dat kunnen doen bij een gemiddelde van -0,8.

Wat mij het handigst lijkt is een wegklikbare melding (zoals de "u bent nu expert-mod" medling) die boven het quick-reply en boven de normale reply komt met een melding als:
"Gedurende de afgelopen 100 dagen zijn uw post overwegend negatief beoordeeld. Probeer meer on-topic te posten en respecteer de mening van andere gebruikers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

KoW schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:30:
Iemand niet laten posten ipv iemands posts een negatieve startmoderatie te geven vind ik nogal ver gaan.
Ik doelde ook niet zozeer op een permanent reageerverbod, maar tijdelijk. Een weekje ofzo? Lijkt me eerlijker dan iemands posts bij voorbaat naar beneden modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, is een -1 onderdeel van de 'regels overtreden'? Regels zijn er wel dat er niet geflamed mag worden, op het forum kan dat tot HK-ontzegging en temp-bans lijden (die dan ook gelden voor de frontpage?). Maar hoe werkt dat terug vanuit frontpage?

edit@ hieronder, wat is uberhaubt het nut van die karma?

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 24-10-2007 15:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Tot nu toe alleen verlaging van karma.
edit: [Verwijderde gebruiker].

[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 24-10-2007 15:18 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RoD schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:27:
[...]

Ontopic: Wat is precies de meerwaarde van deze post? Ik vind het een beetje geblaat zonder onderbouwing. Prima voor de 0, te mager voor +1, imo.
Inmiddels offtopic :)
Aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ah een afsplitsing :)
KoW schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:30:

In het door mij genoemde voorbeeld zou je dat kunnen doen bij een gemiddelde van -0,8.

Wat mij het handigst lijkt is een wegklikbare melding (zoals de "u bent nu expert-mod" medling) die boven het quick-reply en boven de normale reply komt met een melding als:
"Gedurende de afgelopen 100 dagen zijn uw post overwegend negatief beoordeeld. Probeer meer on-topic te posten en respecteer de mening van andere gebruikers."
Helemaal mee eens. Een zeer net en eerlijk voorstel. Niet laten posten vind ik ook wat extreem, dat zou m.i. alleen maar tot 'meer irritatie' over het nieuwe modsysteem lijden. Een vriendelijke boodschap die ze (eventueel) eerst waarschuwt dat ze op de slechte tour zijn, is ook een mooi idee. Mochten ze dan nog steeds niet verbeteren standaard -1 modden en uiteindelijk reactie rechten tijdelijk wegnemen.
En dit alles net als bij het straf-systeem voor modders, op basis van de laatste X dagen. :)
arne schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:59:
Dat was dus mijn idee ook :) Zo kwam ik hierop.
SinergyX schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:15:
Tja, is een -1 onderdeel van de 'regels overtreden'? Regels zijn er wel dat er niet geflamed mag worden, op het forum kan dat tot HK-ontzegging en temp-bans lijden (die dan ook gelden voor de frontpage?). Maar hoe werkt dat terug vanuit frontpage?
Een -1 an sich is natuurlijk verre van een overtreding. Maar herhaaldelijk onzin posts, flames, trolls en andere ongein plaatsen zou je zeker wel als een vorm van misbruik kunnen zien. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Als je een bijzonder laag karma hebt, dan wordt de mogelijkheid om te reageren ingetrokken - dacht ik tenminste :) . Zo'n vriendelijke boodschap helpt denk ik eerlijkgezegd niet veel. Als mensen zien dat ze aan de lopende band op de -1 landen, zullen ze lijkt me wel begrijpen dat het niet helemaal de bedoeling is wat ze aan het doen zijn. Wat me een effectievere oplossing lijkt is dat een PM naar een user kijkt als z'n karma of scoregemiddelde ergens onder komt, dan kan er ook veel meer gezegd worden over wat er gebeurt.

Ik betwijfel echter of dat die inzet waard is :) . Het hele moderatiesysteem is juist opgezet zodat de frontpage niet door een leger aan crewleden moet worden doorgenomen. Het is natuurlijk jammer dat sommige mensen zich daar niet zo veel van aantrekken, maar hun reacties verdwijnen toch uit zicht. Ergo, er is eigenlijk geen probleem :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Het enige "probleem" dat je zou kunnen zien is dat reacties van gemiddeld-negatief-users gedurende het eerste kwartier? zichtbaar zijn voor iedereen, dus ook voor de langskomende bezoeker.

Wanneer dat soort reacties per definitie die -1 preset krijgen ogen de reacties op het eerste gezicht professioneler en zullen mensen ook minder snel de neiging hebben om op de -1 reactie te reageren.

Je ziet nu vaak ook dat een -1 reactie uitloopt in een offtopic sub-draadje waarbij het onderwerp ineens de -1 reactie is geworden.

Een systeem zoals jij voorstelt kun je natuurlijk ook automatiseren. Je zou bij een gemiddeld -0,5 user natuurlijk ook een automatische User-Report kunnen laten aanmaken waar een langslopende powermod dan eventueel een PM op kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JHS schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:49:
Als je een bijzonder laag karma hebt, dan wordt de mogelijkheid om te reageren ingetrokken - dacht ik tenminste :) .
Als dat zo is dan is wmb de oplossing er al. Misschien kan een FP-admin hier meer over zeggen?
Zo'n vriendelijke boodschap helpt denk ik eerlijkgezegd niet veel. Als mensen zien dat ze aan de lopende band op de -1 landen, zullen ze lijkt me wel begrijpen dat het niet helemaal de bedoeling is wat ze aan het doen zijn. Wat me een effectievere oplossing lijkt is dat een PM naar een user kijkt als z'n karma of scoregemiddelde ergens onder komt, dan kan er ook veel meer gezegd worden over wat er gebeurt.
Eens.
Ik betwijfel echter of dat die inzet waard is :) . Het hele moderatiesysteem is juist opgezet zodat de frontpage niet door een leger aan crewleden moet worden doorgenomen. Het is natuurlijk jammer dat sommige mensen zich daar niet zo veel van aantrekken, maar hun reacties verdwijnen toch uit zicht. Ergo, er is eigenlijk geen probleem :) ?
Als er mensen zijn constant onzin posten en niets anders doen dan dat, dan mogen er imo wel zwaardere consequenties dan alleen een negatief karma aan gehangen worden, imo. Ook al wordt het uit het zicht geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JHS schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:49:
Als je een bijzonder laag karma hebt, dan wordt de mogelijkheid om te reageren ingetrokken - dacht ik tenminste :) . Zo'n vriendelijke boodschap helpt denk ik eerlijkgezegd niet veel. Als mensen zien dat ze aan de lopende band op de -1 landen, zullen ze lijkt me wel begrijpen dat het niet helemaal de bedoeling is wat ze aan het doen zijn. Wat me een effectievere oplossing lijkt is dat een PM naar een user kijkt als z'n karma of scoregemiddelde ergens onder komt, dan kan er ook veel meer gezegd worden over wat er gebeurt.
Mensen die niet naar de oude reacties kijken of in hun Gallerypage zullen het niet zo snel opmerken. Een bericht zoals bij deactiveren mod wel. Zie ook reacties van deze user: http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=decape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, ik weet niet of ik de enige ben, maar persoonlijk vind ik de gestelde voorbeelden helemaal niet zo rampzalig slecht...

Er zitten regelmatig duidelijke en terechte -1's tussen wat die mensen postten, maar die krijgen ze dan ook...
maar an sich vind ik het ook verder niet zo enorm 'schandalig dat die mensen soms ook een (ietwat kort door de bocht gaande) rant plaatsen op de veiligheid van Windows, klagen over wat zij ervaren als een bemoeizuchtige amerikaanse overheid of wat ik nog meer aan -1 reacties daar tegenkom...
Of juist kennelijk zich ergeren aan een hens inziens te 'anti-MS' houding van andere posters.

Die reacties komen imho terecht op -1 ook door de manier waarop die mensen hun mening verwoorden (de meerderheid zou in andere verwoordingen wel een 0, in sommige gevallen zelfs een +1 kunnen opleveren).
het blijven verder gewoon meningen, waarvoor ik best ook soms begrip kan opbrengen, al deel ik ze niet altijd en zou ik ze zelf heel anders verwoorden

maar verder snap ik niet waarom je in godsnaam daar nog wat meer aan gaan doen, als site leidt tweakers.net, juist door een functionerend mod-systeem allerminst onder zulke reacties en als die mensen er wat 'stoom' door afblazen, is dat goed voor hen imho.

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 24-10-2007 17:17 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het veel zin heeft een andere default te maken. In het oude systeem had het nut mensen op een lagere waarde te laten starten... Maar nu niet meer denk ik. Na 1 mod is die default weg. Er wordt zowiezo veel gemod, en dat soort reacties staan binnen de kortste keren op -1.

Een waarschuwing om betere reacties te schrijven is misschien enigzins nuttig... Hoewel ik denk dat als je een negatief gemiddelde hebt, je wel een dus danig groot bord voor je kop hebt, dat niets zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom lijkt mij tijdelijk uitsluiten van de mogelijkheid om te reageren zinvoller. Zo geef je een duidelijk signaal af dat bepaald postgedrag niet gewenst is. Mensen die alleen maar lopen te flamen mogen wmb best een weekje uitgesloten worden van reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RM-rf schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:15:
[...]als die mensen er wat 'stoom' door afblazen, is dat goed voor hen imho.
Nou user http://tweakers.net/gallery/233094 heeft alleen maar van die rants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ja, in dit topic vind hij het nodig om aan het eind van elke post, hoe serieus deze ook begint, nog even een flame te plaatsen. Bij voorkeur tegen MS. Hij krijgt er nog regelmatig een 0 voor ook... :'(

edit:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2254702
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2254722
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2254802
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2255609
De rest stond al op -1. Jezelf steeds herhalen is trouwens toch wel het toppunt van dubbelposten...

[ Voor 38% gewijzigd door Arne op 25-10-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

En daarvoor krijgt dan ook regelmatig een (terechte) -1, en door de -1 worden zijn reacties voor een groot deel van de mensen buiten zicht gehaald en verdwijnt snel de 'lol' van het doen van posts op die wijze.

Ofwel, het moderatiesysteem voldoet gewoon binnen de beperking die het van nature heeft, nl. dat je _nooit_ kunt voorkomen vóóraf dat mensen op zo'n manier gaan zitten reageren en dat het een natuurlijk aspect is van publieke reactie-sites dat ze zulke postings er ook verschijnen.
De 'correctie' volgt er pas later op.

Ik zie eigenlijk geenszins waarom je nóg meer erop moet gaan handelen?
Zulke reacties aanpakken vóórdat ze gemaakt worden zal je toch nooit lukken.

Overigens, zelfs die gebruiker zie ik wel degelijk een potentie hebben om zich te verbeteren, zodra hij merkt dat om serieus genomen te worden in de reactie-discussies, hij zelf ook wat beter moet reageren.
Dat om mensen te overtuigen, het aan hemzelf zal zijn zn postings wat overtuigender te maken, wat direkt beloond wordt met meer opmerkzaamheid en mogelijk mensen die hij daadwerkelijk van zijn mening kan overtuigen.

Doel van het moderatiesysteem is imho _niet_ om mensen vooral van de site te knikkeren of weg te jagen, maar hen te motiveren beter en serieuzer te posten en een correcte houding binnen discussies aan te nemen jegens anderen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RM-rf schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:55:
Doel van het moderatiesysteem is imho _niet_ om mensen vooral van de site te knikkeren of weg te jagen, maar hen te motiveren beter en serieuzer te posten en een correcte houding binnen discussies aan te nemen jegens anderen.
Eens. Het reactie-systeem is idd primair voor reageren en dat gegeven mag iedereen vrij interpreteren. Handmatig de zware faalhazen weghalen is het enige wat achteraf werkbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Mensen de post-rechten ontnemen moet volgens mij alleen maar gebeuren onder de voorwaarden zoals die nu ook gelden.

Wel zie ik het (eerder aangehaalde) voordeel dat een -1 preset minder negatieve reacties (die nog niet naar -1 gemod zijn) zichtbaar maakt voor de standaard user zodat de ene -1 reactie de andere minder uitlokt.

Een andere mogelijkheid is om voor dat soort users de quickreply functionaliteit weg te halen en te gaan werken met een apart post-reply scherm zoals op GoT. Daar heb je ook wat meer ruimte en mogelijkheden om een Waarschuwing te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zo'n waarschuwing zoals hier vind ik ook wel wat :p hier word hij gebruikt om te melden dat het is afgespiltst, waarom niet om te melden dat de gebruiker een negatief karma heeft en er aan moet denken ontopic te posten?

Ik blijf er overigens bij dat een -1 als standaard postwaarde bij meervoudig alleen maar slecht posten alleen maar kan bemoedigen om in de toekomst beter te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:41:
...knip...
Ik blijf er overigens bij dat een -1 als standaard postwaarde bij meervoudig alleen maar slecht posten alleen maar kan bemoedigen om in de toekomst beter te posten.
Dat is een beetje die 'cave-the-troll' manier. Alleen er moet een actie gedaan worden om hem voor iedereen zichtbaar te maken. Misschien is dit bij een bepaald gemiddelde helemaal zo slecht nog niet.

Begin met een melding (eventueel dreigen: "Je gemiddelde van xx post is lager dan -0.5. Probeer ontopic en beschaafd te posten. Mocht je verder gaan met slechte post te maken wordt eventueel de mogeljikheid tot posten uitgezet") en bij langdurig standaard -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:49:
Dat is een beetje die 'cave-the-troll' manier. Alleen er moet een actie gedaan worden om hem voor iedereen zichtbaar te maken. Misschien is dit bij een bepaald gemiddelde helemaal zo slecht nog niet.

Begin met een melding (eventueel dreigen: "Je gemiddelde van xx post is lager dan -0.5. Probeer ontopic en beschaafd te posten. Mocht je verder gaan met slechte post te maken wordt eventueel de mogeljikheid tot posten uitgezet") en bij langdurig standaard -1.
Zo zou ik het zelf ook graag zien ja :) Zoals al eerder gesteld is het werken op basis van het gemiddelde goed te doen, omdat je er echt veel voor moet doen om dat gemiddelde negatief te krijgen (laat staat onder -0,5).

Ik begrijp de argumenten van de andere kant ook wel. Mocht er niets veranderen, dan heb ik wel een vraag (die overigens al eerder gesteld is):

Waarom moderators wel straffen voor hun gedrag en de mensen die reageren niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

wolkje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:41:
[...]
...knip...
Ik begrijp de argumenten van de andere kant ook wel. Mocht er niets veranderen, dan heb ik wel een vraag (die overigens al eerder gesteld is):

Ik weet wel een antwoord hierop:
Moderators hebben meer macht, omdat ze kunnen kiezen of een reactie wel of niet te zien is (0 en -1). Hierdoor is het belangrijker om deze af te straffen (bij constant slechte moderaties) dan degene die posten.

Neemt niet weg dat ik het er toch wel mee eens ben dat er voor posters die constant -1 posten ,een oplossing gezocht moet worden

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geef je de proMods niet gewoon de optie -2 te modden, en dan mik je bij iedere -2 een mailtje met de reactievoorwaarden (en eventueel een gehighlight deel over wat niet mag) in het postvak van de poster. Die wordt daar dan flauw van en betert zich misschien. Soort Lik-op-stuk-beleid.

Edit: -2, of Waarschuwing, of "Stuur deze man alsjeblieft de voorwaarden even"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
word ook wel spam genoemd.... Dat moet je dan weer niet willen imho (buiten het mailtje ben ik heb dan wel weer eens :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:18:
Waarom geef je de proMods niet gewoon de optie -2 te modden, en dan mik je bij iedere -2 een mailtje met de reactievoorwaarden (en eventueel een gehighlight deel over wat niet mag) in het postvak van de poster. Die wordt daar dan flauw van en betert zich misschien. Soort Lik-op-stuk-beleid.

Edit: -2, of waarschuwing, positieve motivering, o.i.d.
Posts die -2 waard zijn worden toch wel in het mismoderatietopic aangedragen. Powermods doen daarna hun werk ook goed :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wolkje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:41:
Makkelijke vraag: reaguurders zijn niet anoniem. Die zetten een tekst onder hun naam en krijgen daar een beoordeling voor (moderatie). Moderatoren zijn anoniem, onbekend enzo.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:18:
Omdat 'we' allereerst niet de Promod met allerhande extra zaken willen belasten. Laat ze alleen naar de moderaties kijken, da's al lastig genoeg. En daarbij, als site wil je niet dat je users gaat proberen op te voeden wat de kern van dit voorstel is. Als nu elke dag 1 mailtje stuurt is dat al veel, maar zoals het er nu staat worden meer mensen betrokken bij het wegensproces van reacties en dus zal er nog veel vaker een mail de deur uitgaan.... omdat men dat nodig vindt. Dat willen we niet.

En dan nog, de vraag is of je dat Pro-Modders toevertrouwd. Het zijn zeer goede krachten, maar a) vrijblijvend en b) net nieuw. Als ik een nieuwe Promod was, zou ik het iig niet willen.

[ Voor 59% gewijzigd door Delerium op 25-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:22:
word ook wel spam genoemd.... Dat moet je dan weer niet willen imho (buiten het mailtje ben ik heb dan wel weer eens :p)
Helder punt. Kan je hem bij de volgende keer inloggen niet doorsturen naar de reactievoorwaarden met de opmerking: Er zijn 14 lezers die u deze pagina hebben aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Makkelijke vraag: reaguurders zijn niet anoniem. Die zetten een tekst onder hun naam en krijgen daar een beoordeling voor (moderatie). Moderatoren zijn anoniem, onbekend enzo.
Hoeft van mij niet, de meeste goede modders weten hun moderatie prima te verdedigen.

[ Voor 52% gewijzigd door Arne op 25-10-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:50:
Ik weet wel een antwoord hierop:
Moderators hebben meer macht, omdat ze kunnen kiezen of een reactie wel of niet te zien is (0 en -1). Hierdoor is het belangrijker om deze af te straffen (bij constant slechte moderaties) dan degene die posten.
ecteinascidin schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:25:
Duidelijk :)
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:25:
Helder punt. Kan je hem bij de volgende keer inloggen niet doorsturen naar de reactievoorwaarden met de opmerking: Er zijn 14 lezers die u deze pagina hebben aanbevolen.
Ik weet niet of het lollig bedoeld is, maar ik moest wel ff lachen :D

Pagina: 1

Let op:
Afgesplitst uit het Het kleine-mismoderatietopic deel III.