ongewenst gedrag mbt editen van je reactie

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Er is weer iemand die het onzettend bont maakt:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245155

Wat gaan we nou hier aan doen?

Er is al vaker over gediscussieerd, maar dat bloedt steeds doet omdat een paar mensen (tot elke prijs) willen kunnen blijven editen.
Maar we zijn het er wel over eens dat dit ongewenst is. WAT gaan we dan hier tegen doen?

Ik heb nu maar een reactie gemaakt met de melding dat ik het zeer ongewenst vind. Maar dat vind ik ook geen goede oplossing om dat vaak te doen. (alleen in dit geval is het wel zo erg dat ik het wel nodig vond)

Maar kunnen we specifiek mbt dit gedrag niets iets afspreken?

Bv een officieel statement van Tweakers dat dit ongewenst is. (met uitleg waarom) En dat we daar dan met een korte reactie naar kunnen verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik vind het doel de middelen van het uitzetten van editmogelijkheden idd niet waard. Maar ben wel voor het tonen van het wijzgingspercentage + tijd zoals op het forum. Helemaal mooi zou het zijn wanneer je wijzigingen bijhoud zodat gebruikers deze desgewenst terug kunnen zien.

Wanneer iemand zijn post op de manier zoals in het voorbeeld gebruikt edit is het echter wel duidelijk wat er is aangepast. Hier zou naar mijn mening dan ook alleen een -1 gepast zijn, aangezien hij de leesbaarheid van de FP drastisch verpest. Ik heb hem echter nog niet gegeven, omdat Femme ooit wat anders zij voor zover ik mij kan herinneren.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Vanwege de irritatie factor heb ik ook heel even -1 overwogen, maar dat vond ik toch te negatief.
De persoon bedoelt het niet kwaad volgens mij. Het is ook niet off-topic of overbodig.

Maar elke keer een heel verhaal schrijven waarom het onhandig is, lijkt me ook niet gewenst.
Dan gaan mensen zich daar weer aan ergeren.
Daarom lijkt een korte verwijzing naar een FAQ of zo mij dan de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een max edit percentage instellen?

En tja; t is een gevolg van het huidige systeem dat mensen editten... Een los bericht zal de post waarschijnlijk een -1 opleveren omdat het inhoudelijk niet al te sterk is.. Om dat risico te verkleinen gaan mensen snel hun bericht editten waarbij ze hopen dat ze wel en 0-1 krijgen :9

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mjtdevries schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:37:
Maar we zijn het er wel over eens dat dit ongewenst is. WAT gaan we dan hier tegen doen?
De vraag blijft staan; waarom zou aan iets wat ongewenst is gedaan moeten worden? Want met hetzelfde badwater gooi je wel erg veel andere dingen weg die wel gewenst zijn.

Ik ben dan 1 van die mensen die blijft beweren dat je met dat gegeven moet leren leven.

* Delerium vond het voorbeeld dan wel heel extreem.
Voor het eerst in jaren zo'n reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eens met ecteinascidin. Prettig is anders, maar zoveel komt het niet voor. Met het uitzetten van de editmogelijkheden of deze beperken benadeel je een hele grote groep posters om een bijzonder klein groepje aan te pakken. En verder is imo een flamende oneliner erger dan een dergelijke reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:50:
Gewoon een max edit percentage instellen?

En tja; t is een gevolg van het huidige systeem dat mensen editten... Een los bericht zal de post waarschijnlijk een -1 opleveren omdat het inhoudelijk niet al te sterk is.. Om dat risico te verkleinen gaan mensen snel hun bericht editten waarbij ze hopen dat ze wel en 0-1 krijgen :9
En waarom zou dit sinds het nieuwe systeem zijn? Het oude systeem werkte toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
ecteinascidin schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

De vraag blijft staan; waarom zou aan iets wat ongewenst is gedaan moeten worden? Want met hetzelfde badwater gooi je wel erg veel andere dingen weg die wel gewenst zijn.
En welke dingen gooi je dan allemaal weg op het moment dat je mijn suggestie zou uitvoeren:
nml een verwijzing naar een faq of ander statement van tweakers dat dit gedrag ongewenst is.

En "dit gedrag" is dan specifiek het antwoorden op een reactie dmv het plaatsen van je antwoord in je orginele post dmv een edit

In zo'n uitleg kan je dan ook aangeven welke edits geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Reverse psychology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We kunnen overwegen om boven het editformulier een regeltje op te nemen waarin de gebruiker erop gewezen wordt dat het niet de bedoeling is om door middel van een edit te reageren op reacties op je eigen posts.

Een 'officieel statement' door middel van een .plan of iets dergelijks lijkt me nogal ver gaan. Zo vaak komen de irritante edits nu ook weer niet voor, hoewel het een trend lijkt te zijn bij bepaalde personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook wel eens doe met een enkel regeltje, vooral als iemand op mij reageert met een onzinstatement dat makkelijk onderuit te halen is, maar in een aparte reactie vrij overbodig zou zijn, zoals hier.

Een maximum stellen aan het editpercentage lijkt me prima. Voorkom je ook mensen die fipo'en om vervolgens het artikel te lezen en wat te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Waarom lijkt jou een aparte reactie in dat geval vrij overbodig?

Is voor mij juist volstrekt vanzelfsprekend om daar een ook gewoon een aparte reactie van te maken.
Ik begrijp de redenatie niet waarom dat overbodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Je zou bij een edit in de disclaimer kunnen zetten dat het niet de bedoeling is met een edit te reageren op reacties onder je zoals hierboven en in eerdere topics ook gemeld.

De edit mogelijkheid beperken lijkt mij geen goed idee omdat er genoeg redenen te bedenken zijn waarom je wel wil kunnen editen.

Mocht genoemd gedrag veel voorkomen, en volgens mij valt dat wel mee, dan zou je na een edit een controle kunnen doen op het aantal malen @ in de post en aan de hand daarvan een extra waarschuwing geven. Dat houdt wel in dat er een tussenstap in geprogrammeerd moet worden.
Zeker als het probleem niet al te vaak voorkomt zou ik dat zeker niet doen. Software moet je zo standaard mogelijk zien te houden voor een goede onderhoudbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een aparte reactie vind ik daar veel netter. Een maximum aan het editpercentage lijkt me niet wat... Zal nog maar eens de vraag stellen of het niet mogelijk is om de posthistory leesbaar te maken.

Pagina: 1