Toon posts:

vga slot mobo maakt vga kaarten kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

hierbij het volgende probleem:

Het systeem moest gaan werken als een mediacenter, dat heeft het ook een tijdje gedaan.
Een maand geleden knalde de eerste vga kaart eruit deze werkte helemaal niet meer (ook niet in andere systemen).
Zelf dacht ik dat het aan de vga kaart lag, dus volgende kaart erin gehad. Deze kaart heeft het 2weken volgehouden, toen ik hem meer begon te belasten (zoals het draaien van spellen, knalde ook deze kaart eruit)
Ook deze kaart werkt niet meer in andere systemen.

Wat me ook op valt is dat het mobo niet altijd de hd of de cd dvd detecteerd.
Wat nu te doen? De computerland garantie is net verlopen en heb zelf het idee dat het mobo echt niet goed is.

Gegevens:
Mobo asus P4S800-MX (gekocht 05-07-07 bij computerland, garantie was 3mnd)
P4 cpu 3ghz
2x 512 mb

Ideen zijn meer dan welkom!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tweedehands mobo of zo? Ze mogen helemaal geen 3 maanden garantie op een nieuw mobo geven. Echter, het kan ook de voeding zijn, of een andere component. Ga eens met Computerland praten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat voor voeding hangt eraan? En dan niet alleen '500W dus zou genoeg moeten zijn', maar ook een merk/type graag.

Verder heeft dat van HD/CD/DVD denk ik weinig met het moederbord te maken, het komt nogal eens voor dat Windows deze ineens 'kwijtraakt', of dat ze niet zichtbaar zijn door een gebrek aan, of foutieve drivers.

Verder vraag ik me af waarom je maar 3 maanden garantie hebt. Was dit een retourbord?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het een retour bord was, dit was een bord in rest verkoop. Het kan dus goed dat dit een retourbord is.

Vandaar die garantie van 3mnd, maar dan mag het nog niet zo zijn dat het bord niet goed is.

Betreft de voeding:
Coolermaster behuizing met markon power voeding 350w

Betreft hd
Dit doet hij bij booten, niet bij reset

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Probeer eens een andere voeding, het kan goed zo zijn dat deze instabiele spanningen geeft, vooral met zo'n lurkende P4 ernaast enzo. Ook dat je opslag uitvalt duidt een beetje op een gare voeding.

Verder vraag ik me af hoe je schijf het 'niet doet'. Heb je er meerdere, of is de schijf gewoon niet toegankelijk vanuit de explorer?

Verwijderd

Topicstarter
Schijf wordt af en toe niet gedetecteerd in de bios

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin maar eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de rest van de PMG FAQ door te nemen, en de verschillende tests te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Die voeding wekt niet al teveel vertrouwen, maar het is te vroeg om daar conclusies over te trekken. Probeer het met onderdelen losgebouwd. Probeer andere voeding. Volg de andere stappen in de troubleshooter. En dan kom je er hoogstwaarschijnlijk uit. Zo niet heb je iig info waar wij je wel mee kunnen helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.