Toon posts:

Mini game systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik moet er aan geloven. Mijn huidige systeem trekt de nieuwe games gewoon niet meer. Aangezien ik m'n PC toch nogal vaak meeneem wil ik graag een kleiner systeem bouwen wat toch lekker presteerdten als het kan enigszins stil is. Ook zou ik graag nog wat mogelijkheid hebben om te upgraden. (Snellere proc, 2e videokaart in SLI en meer geheugen zouden dan de upgrade-paden zijn.)

Flink gezocht en ik kan eigenlijk maar één ATX of miniATX moederbord vinden dat SLI ondersteund: EVGA 131-K8-NF44-AX http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1023993

Alternatief is een barebone zoals de SN26P van Shuttle, maar die kost nogal wat centen. Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/en/Portaldata/1/Resources/12_products/xpc_barebones/sn26p/p_sn26p_d_sm.jpg

Zijn er nog andere SLI capable ATX/uATX mobo's die ik kan overwegen?
Staar ik me kapot op SLI en is upgraden van de kaart natuurlijk ook een optie?
Ken je een superlichte kleine ATX kast waar ik ook voor kan kiezen?

Alle commentaar is welkom!

Verwijderd

SLI is overbodig als je er niet direct 2 kaarten in propt voor maximale prestatie. Je kan beter upgraden als er nieuwe videokaarten uit zijn. Die presteren beter voor vaak niet veel meer. High end kaarten zakken nooit veel in prijs en zijn 2e hands dan ook schaars en duur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI is overrated. Je kunt beter 1 snellere kaart kopen dan 2 iets langzamere. SLI is echt alleen interessant als je er 2 top-end kaarten in gaat duwen, anders niets.
Als je die eis vergeet, dan heb je ineens veel meer keuzes en mogelijkheden om een snel en toch compact systeem te bouwen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

In zo'n kleine kast is SLI zonde! Kwa de kosten en het uit eindelijke effect win je zo weinig en je zal beter koeling moeten regelen nog ook. Doe het met 1 goede videokaart dan hou je ruimte voor een snelle netwerk/sata/nogwat kaart als echt nodig!

There is no place like ::1

Verwijderd

Met hierboven, maar mocht je toch per sé een dual gpu opstelling willen, dan kun je naar een G33 bord kijken. De Gigabyte G33M-DS2R kan bijvoorbeeld Crossfire draaien, op de x16 en x4 slots die het heeft. Voor SLI zou je uitkomen op 1 of 2 borden met Socket 939, dus dat is niet zo interessant.

Verwijderd

Topicstarter
@Reinman en Terw_Dan: Op de een of andere manier zie ik SLI als een super manier om snel up te graden maar ik denk dat jullie gelijk hebben.

Is er dan nog een Micro ATX moederbord wat bij uitstek geschikt is voor dit soort werk?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:
@Reinman en Terw_Dan: Op de een of andere manier zie ik SLI als een super manier om snel up te graden maar ik denk dat jullie gelijk hebben.
Waarom zie je SLI juist als een super manier om te upgraden?
In mijn ogen is het veel te beperkt en kost het gewoon veel en levert het niet meer performance dan andere oplossingen voor hetzelfde geld. Als je echt wil gaan upgraden dan betekent dat dat je al een verouderde kaart hebt en er dan nog een verouderde kaart bij gaat stoppen. Dan kun je beter de oude verpatsen en 1 high-end nieuwe kopen. Dat scheelt ook nog eens een investering in je voeding (2 kaarten zuipen meer dan 1) en het prijsverschil tussen een 400 en 600+ W voeding is toch nog best behoorlijk.

Verwijderd

Topicstarter
@Terw_Dan: gekke gedachtenkronkel van mijn kant... moet je niet te veel op letten. ;)

Verwijderd

Ben het met bovenstaande eens. Beter neem je gewoon 1 high end kaart. Een mooi shuttle systeem die de nieuwste games kan draaien heb je voor rond de 800euro (met een 8800 dan he)

genoeg keus dus

ook kan je nog een mATX bordje halen en dan een LANbox Lite case gebruiken? zien er ook erg strak uit!

Verwijderd

Topicstarter
@cc_tuner: Lanbox Lite weegt een ton, naja 7 kilo dan. Zat meer te kijken naar de PC-V300 van Lian Li:

Afbeeldingslocatie: http://images.kbench.com:8080/kbench/article/2006_10/k34543p1n1.jpg

Enige goede uATX borden waar ik naar kan kijken?

Verwijderd

Wat is je budget? Ik bedoel, heb je liever goedkoop of mag duurder :P.

pricewatch: Gigabyte GA-G33M-DS2R, iG33 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)

Met

Intel E6750.
2GB PC6400 A merk
2900pro

Edit:
Ben eigenlijk wel onder de indruk van de features die dit bordje bied. ICH9R chipset, dus goeie raid behoord ook tot de mogelijkheden. Ultradurable 2, (http://www.hardware.info/...ble_2_wat_is_het_precies/)
Veel aansluitingen.
http://www.gigabyte.eu/Pr...&ProductName=GA-G33M-DS2R

@Terw_Dan: Great minds think alike ;) 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 22:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou zeker naar de Gigabyte bordjes kijken die Reinman ook al aangaf. Stabiele bordjes en voor een µATXje nog best veel features. Daarbij hamert gigabyte de laatste tijd redelijk op het ultra durable verhaal, iets wat ik zelf wel interessant vind als ik zie wat brakke elcos e.d. kunnen betekenen op een bordje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

1) deze vraag gaat meer over Complete Systemen & Laptops dan over PMG
2) waar dan ook op GoT zijn "Welke ... moet ik kopen?"-topics niet de bedoeling. Van een Tweaker verwachten we namelijk dat hij zelf in staat is om op zoek te gaan naar relevante reviews en ervaringen en dan zelf te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.