Toon posts:

[XP] No Bootable Device na vastlopers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eerst en vooral sorry dat mijn eerste post al een 'lastige' vraag is :)
maar ik zit met hetvolgende probleem:

Kwas gewoon wat aant surfen op internet en mijn screen freezed volledig, ctrl + alt + del hielp ook niet, Hard reset was nodig..
Dan kom ik tijdens het opstarten niet verder dan de Boot, en daar geeft hij aan
No bootable device found..
Kheb toen probere op te starten met windowsXp cd om een checkdisk te doen in recovery.. maar in de recovery herkent hij niks op C:/ (unpartitioned space)

kheb dan de HD in een andere pc gestoken als slave.. in windows kreeg ik de schijf wel te zien maar PM gaf ook aan dat het Unpartitioned space was. (zonder enige data)
met "getdataback for ntfs" heb ik belangrijke bestande nog kunnen redden en toen heb ik de schijf terug in de andere pc gestoken en ne format + nieuwe install van winXp gedaan.

Alles heeft toen zonder problemen gewerkt voor 3 dagen, toen gebeurde er tijdens het spele van een spelletje opnieuw een screenfreeze, en het verhaaltje begint terug van voorafaan..

Nu vraag ik mij af of mijn harde schijf echt fysiek defect is.. of dat er ergens softwarematig ofzo toch iets fout loopt ..

alle suggesties / help meer dan welkom !
alvast bedankt !

edit: na ongeveer 20+ keren te resetten en opnieuw te proberen wilt windows ineens wel terug booten.. toch ben ik er niet echt gerust in :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 21:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:35:
eerst en vooral sorry dat mijn eerste post al een 'lastige' vraag is :)
maar ik zit met hetvolgende probleem:

Kwas gewoon wat aant surfen op internet en mijn screen freezed volledig, ctrl + alt + del hielp ook niet, Hard reset was nodig..
Dan kom ik tijdens het opstarten niet verder dan de Boot, en daar geeft hij aan
No bootable device found..
Kheb toen probere op te starten met windowsXp cd om een checkdisk te doen in recovery.. maar in de recovery herkent hij niks op C:/ (unpartitioned space)

kheb dan de HD in een andere pc gestoken als slave.. in windows kreeg ik de schijf wel te zien maar PM gaf ook aan dat het Unpartitioned space was. (zonder enige data)
met "getdataback for ntfs" heb ik belangrijke bestande nog kunnen redden en toen heb ik de schijf terug in de andere pc gestoken en ne format + nieuwe install van winXp gedaan.

Alles heeft toen zonder problemen gewerkt voor 3 dagen, toen gebeurde er tijdens het spele van een spelletje opnieuw een screenfreeze, en het verhaaltje begint terug van voorafaan..

Nu vraag ik mij af of mijn harde schijf echt fysiek defect is.. of dat er ergens softwarematig ofzo toch iets fout loopt ..

alle suggesties / help meer dan welkom !
alvast bedankt !

edit: na ongeveer 20+ keren te resetten en opnieuw te proberen wilt windows ineens wel terug booten.. toch ben ik er niet echt gerust in :)
pas het zelfde gehad was een dooie sata kabel,

wat heb jezelf allemaal al getest en welke hardware ?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 15:37

SeatRider

Hips don't lie

Ik gok defecte hdd. Ik had 'm ook niet gelijk geformatteerd en opnieuw XP geinstalleerd denk ik, maar eerst ff een scan gedaan met diagnosesoftware van de fabrikant.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
pc 1 had deze als enige harde schijf met windows via IDE
heb deze harde schijf in pc 2 getest via andere IDE, lukte ook niet om mee te booten
heb hem dan slave gemaakt en in windows even gegeken of er nog iets op stond, en hij wordt gewoon herkend met 'unpartitioned space'
alleen dat programmatje "getdataback for ntfs" vond de bestanden nog terug

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)
Ik heb je titel even iets gewijzigd, zodat de Windows versie er ook in staat.
En zoals al gezegd, als je dergelijke harddisk problemen opeens krijgt, dan is het wel aan te raden om zo'n schijf met de juiste tools een keer te controleren.
Daar moet je wel iets voor kunnen vinden in de OM FAQ / Beleid :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OK will do!
alvast bedankt voor de hulp ! (en titel aanpassing:))

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Het feit dat je een totale freeze hebt gehad doet mij denken dat niet de harde schijf defect is. Dan had je wel een blauw scherm gehad o.i.d. Schermfreezes doen mij meer iets denken aan kapot moederbord (controller of zo) of geheugen. Kan van alles zijn. Door een kapotte controller kan inderdaad ook de data op je HD corrupt raken.
Wat ik zou doen is als je systeem goed draait je schijf eens in een ander systeem hangen en hem eens flink testen voor een dag of zo.

Sign here against sigs

Pagina: 1