Filmpjes grijs met laag contrast

Pagina: 1
Acties:

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb sinds een paar dagen een ronduit maf probleem: filmpjes zijn grijs met extreem weinig contrast. Dus alles is zwart/wit en de kleuren liggen allemaal heel dicht bij r/g/b 128/128/128. Alsof alleen zwart-wit tussen lichtwaarde 100 en 150 is toegestaan. De audio is wel helemaal goed en het beeld ziet er voor de rest normaal uit. Het gebeurt zowel in Quicktime (.MOV) als in Media Player (.WMV). Is dit een bekend probleem? Ik draai hier overigens Windows Vista Basic 32 bit en het betreft een Zepto Znote 6625WD laptop. Een heel nieuwe laptop, maar vorige week deden _dezelfde_ filmpjes het er wel op. Ik zocht op Google en hier op GoT, maar vond er niks over, maar ja, ik zou ook niet weten wat voor search term ik hiervoor zou moeten gebruiken... Iemand enig idee waar het door kan komen en hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Klinkt als verkeerde overlay settings in de drivers, of zo'n andere instellingen voor video kleurcorrectie (gamma, contrast, brightness, etc). Als je meerdere filmpjes tegelijk opent en afspeelt zijn ze dan nog steeds allemaal brak en grijs?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ah, dat was het inderdaad! Er stond een vinkje aan dat dingen aangepast moesten worden door de driver en dat vinkje uitzetten fixte het. Dank je wel!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Laat me raden, nVidia? Heb ik ook eens een dag mee zitten stoeien toen ik m'n PC opnieuw geïnstalleerd had, en ipv 9x.yy drivers 10x.yy drivers had, die het ineens wel anders lieten zien :/