Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )
Je kunt zelf zien welke moderaties veel afweken via:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Edit: En modereren moet je doen met deze regels in je achterhoofd:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 14:37 ]
☻/
/▌
/ \
Een terechte doorverwijzing, maar ik bedoel dit topic niet als verkapt, ik wil weer actief modden topic
Een waardering lijkt me juist erg persoonlijk en is een verlengde van een mening. Een mening mag dus schijnbaar niet te veel afwijken. Terecht met het oog op misbruik, maar dus niet altijd even objectief imo.
In het modbot topic worden de modwaarderingen gewikt en gewogen naar maatstaven van andere tweakers. Fijn dat dat topic er is, maar in mijn geval vind ik het niet echt nuttig om mijn modderaties nog eens dunnetjes over te doen.
Als ik zo mijn moderaties bekijk en dan met name de afwijkingen dan valt me op dat ik schijnbaar te vaak eens ben met tweakers die niet goed tegen spelfouten kunnen. Toch een vaandeldrager in de journalistiek dacht ik zo.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Een waardering moet juist niet subjectief zijn. Het gaat er niet om of je het er mee eens bent, maar hoe de posts is, zoals: Irriterend (-1), Niets toevoegend en niet vervelend (0), Informatief (+1) en onmisbaar (+2). Daarom is de modfaq ook geschreven.
Als laatste typfouten:
Spelfouten
Spelfouten in artikelen kunnen gemeld worden in het Frontpage Algemeen-forum en zullen zo snel mogelijk gecorrigeerd worden door de redactie. Omdat opmerkingen over spelfouten alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om in de reacties te reageren op spelfouten. Zodoende is een score van -1 gerechtvaardigd.
☻/
/▌
/ \
Lopen jullie maar met z'n allen verder in dezelfde kudde, ik houd het na 6 jaar wel voor gezien.
edit nav laatste reacite:
Zo'n beoordeling kun je nooit maken als je mening niet meetelt. Het komt dus echt wel op mening aan. Ik zie geregeld posts waarvan ik denk "Nouja, dat draagt NIETS bij en getuigt echt van iemand die blaat zonder na te denken". Dat het een gevoelig onderwerp is en anderen deze +1 geven omdat ze toevallig aan zijn kant staan, staat mijn -1 inderdaad wel erg haaks op het gemiddelde.
Niet dat ik er niet van uitga dat dit weggewuift wordt, maar toch.
[ Voor 38% gewijzigd door jurrie op 22-10-2007 15:03 ]
Als je nou eerst de post boven die van jou eens leest in plaats van ongefundeerd je beklag te doen..JURRiE schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:00:
Sja, ik ben m'n moderatierechten voor de tweede keer kwijtgeraakt. Mijn mening wijkt inderdaad vaak af van het gemiddelde, daarom is het MIJN mening en dat afwijken beperkt zich echt niet enkel tot deze website. Wat heb je nou aan een moderatiesysteem als iedereen maar hetzelfde moet vinden..
Lopen jullie maar met z'n allen verder in dezelfde kudde, ik houd het na 6 jaar wel voor gezien.
Daar hebben we altijd dit nog voor:JURRiE schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:00:
...knip...
Zo'n beoordeling kun je nooit maken als je mening niet meetelt. Het komt dus echt wel op mening aan. Ik zie geregeld posts waarvan ik denk "Nouja, dat draagt NIETS bij en getuigt echt van iemand die blaat zonder na te denken". Dat het een gevoelig onderwerp is en anderen deze +1 geven omdat ze toevallig aan zijn kant staan, staat mijn -1 inderdaad wel erg haaks op het gemiddelde.
Niet dat ik er niet van uitga dat dit weggewuift wordt, maar toch.
Het kleine-mismoderatietopic deel III
☻/
/▌
/ \
Mensen die een +1 geven omdat ze aan iemands kant staan is gewoon een mismod, en dat hoort dus niet zo. Over het algemeen wordt er niet zo gemod, dus gaat je argument niet op. Als je zoiets tegenkomt kun je dat in Het kleine-mismoderatietopic deel III melden.JURRiE schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:00:
RoD schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:09:
[...]
Mensen die een +1 geven omdat ze aan iemands kant staan is gewoon een mismod, en dat hoort dus niet zo. Over het algemeen wordt er niet zo gemod, dus gaat je argument niet op. Als je zoiets tegenkomt kun je dat in Het kleine-mismoderatietopic deel III melden.
RoD schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:03:
[...]
Als je nou eerst de post boven die van jou eens leest in plaats van ongefundeerd je beklag te doen. spuit 11 te zijn.
Al is jou reactie wel iets beter geformuleerd
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 15:11 ]
☻/
/▌
/ \
Om versnippering en doublure-discussies te voorkomen gaat deze dicht.
Ik hoop niet dat je Tweakers.net de rug toekeert omdat je niet meer kunt modereren.Lopen jullie maar met z'n allen verder in dezelfde kudde, ik houd het na 6 jaar wel voor gezien.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.