Toon posts:

[photoshop] pentool effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yowz,

ik wil voor een projectje zo'n effect als hier bij deze bloem:
Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.com/fs9/i/2006/005/0/f/Flow_by_blade_bd.jpg

ik bedoel die mooie lijnen die rond de bloem kronkelen (hier een beetje doorzichtig gemaakt). De bedoeling is dat ik dit effect ook krijg, maar dan rond een persoon. Ik dacht dat ik ergens gezien had dat dit met de pentool moest, maar ik vind het niet meer terug en krijg het ook zelf niet voor elkaar.

Mss dat iemand hier het me kan uitleggen of een kleine tutorial posten, of een link naar een tutorial? ik zou het erg op prijs stellen :)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:42
Zo te zien is dat vectorbased. Kijk maar naar de overlap van de krommen. Het zijn blijkbaar losse curves welke eenzelfde transparantie hebben gekregen. Op de overlappende stukken is de transparantie dan maar de helft. Eigenlijk een beetje een foutje van de maker...
Dit kan je namaken met de pen-tool, maar dan moet je wel wat oefenen met bézier-curves!

[ Voor 21% gewijzigd door Savantas op 22-10-2007 12:26 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
lolz, is er iemand die het ietsje duidelijker kan uitleggen?

anders forceer ik het wel op een niet zo professionele manier :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Savantas schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:24:
Zo te zien is dat vectorbased. Kijk maar naar de overlap van de krommen. Het zijn blijkbaar losse curves welke eenzelfde transparantie hebben gekregen. Op de overlappende stukken is de transparantie dan maar de helft. Eigenlijk een beetje een foutje van de maker...
Waarom is dat een foutje? Als ik er een 3d-spiraal (a-la kurkentrekker) in zie heb je inderdaad 'overlap' en dus stukken waar de transparantie juist minder is (zoals in de afbeelding in de overlappende gedeeltes). Ik zie er geen "fout" in hoor :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Dit lijkt inderdaad opzettelijk zo te zijn gedaan, en het ziet er prima uit.

Er zijn (zoals vaker het geval is bij Photoshop) meerdere manieren om dit aan te pakken, waarbij de pen-tool waarschijnlijk het mooiste is. Maar waarschijnlijk kom je met de juiste transforms en distortion filters ook an een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het nu wel gaat lukken :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 21:10 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anders maak je het in Illustrator met de Pentool, die vind ik altijd al stukken makkelijker werken (in PS krijg ik nooit een lijn, alleen zo'n lelijk pad?) en dan selecteer je de hap en copy-paste je het naar Photoshop. Plak er een paar over elkaar, opacity van de layer op 50% en there you go. Ik zou namelijk ook niet weten hoe je in PS aan dashed lijntjes komt... in Illustrator wel.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 09:44

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik vraag even nu wat i.v.m. de plaat, hoe heet die style die daar gebruikt word en wat voor stocksíte's hebben ze daarvoor gebruikt (sxc.hu ect..) ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Soms is een plaat ook gewoon eigen werk en worden er geen stocksites voor gebruikt. Wie zegt dat het hier het geval is? En die style heeft (bij mijn weten) niet echt een naam, maar er is onlangs nog een soortgelijk topic geweest.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 09:44

Cablekevin

CCCP Baby!

RobIII schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:59:
Soms is een plaat ook gewoon eigen werk en worden er geen stocksites voor gebruikt. Wie zegt dat het hier het geval is? En die style heeft (bij mijn weten) niet echt een naam, maar er is onlangs nog een soortgelijk topic geweest.
Ik zeg ook niet dat dat het geval is, maar vaak is het wel zo, als ik het tegen kom.
Pagina: 1