Toon posts:

Zoek: Bepaald type illustraties

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

voor een klant ben ik op zoek naar een specifieke stijl om zijn website in te ontwerpen. Voor de basis hiervan ben ik op zoek naar een bepaalde stijl (stock) illustraties. Deze hoeven uiteraard niet gratis te zijn.

Als voorbeeld is de volgende blog-post een goede gids;
http://www.smashingmagazi...asters-of-graphic-design/

Kijk vooral naar de kleurige, felle voorbeelden met veel bochten, ronde vormen, "trance" invloeden.

** Werving is inderdaad niet toegestaan, en zie ook even Als het niet mag, haal dan maar weg

Alvast bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 27-08-2007 14:11 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Die request om het te laten maken, mag inderdaad niet... je vraagt om een dienst daarmee.

De stijl heeft vast wel een naam, maar wil je klant ook niet zijn producten / diensten verwerkt in die illustraties? Dan is stock niet zo handig.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou geen specifieke stijl kunnen noemen. Ideaal zou zijn als de stock afbeeldingen in vector worden aangeleverd met allle lagen nog intact, dan kunnen we onze eigen dingen er tussen zetten.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Dan snap je volgens mij het principe van die afbeeldingen niet... De vormen en kleuren die hierbij gebruikt worden zijn afgeleid van de producten zelf, en voegen dan iets toe van het image dat de opdrachtgever aan die producten wil toekennen! Je versimpelt in mijn ogen het hele design van die voorbeelden...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bel de ontwerpers van een paar van die voorbeeldjes na en vraag hoeveel ze per uur kosten. Dat bereken je dan aan je klant door. :) Er zullen er vast wel een paar in Nederland zitten die dit uit hun Wacom kunnen toveren. En anders hang je een advertentie op op een MBO of HBO en zoek je het wat minder professioneel en minder duur :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Zoek eens naar "fractals" op een stock site, daar staat vast iets tussen wat je in je eigen ontwerp kan toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:55:
Dan snap je volgens mij het principe van die afbeeldingen niet... De vormen en kleuren die hierbij gebruikt worden zijn afgeleid van de producten zelf, en voegen dan iets toe van het image dat de opdrachtgever aan die producten wil toekennen! Je versimpelt in mijn ogen het hele design van die voorbeelden...
Natuurlijk snap ik dat die afbeeldingen waarbij je een telefoon ziet, het gehele concept om de telefoon draait. Maar een heleboel afbeeldingen zijn ook gemaakt met abstracte vormen, figuren.

De klant is een alternatief bedrijf zonder een specifieke richting, visuals of producten. We kregen de opdracht om met een aantal steekwoorden en een bepaalde gedachte een vooral sfeervol ontwerp te maken. Voor mij zouden een paar stock afbeeldingen van goede kwaliteit zou ik dus een heel stuk komen. Het gaat trouwens om een smartshop met een zeer breed assortiment..

Ontwerpers nabellen is een optie, MBO / HBO in mindere mate vanwege de professionaliteit en tijdsdruk waar we me werken (onze ervaring is dat het lastig is om deze samenwerking allemaal vlekkenloos te laten verlopen).

Ik zal eens op zoek gaan naar "fractals" op stock websites, dankjewel.

Verdere suggesties zijn altijd welkom!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ben jij binnen jouw bedrijf verantwoordelijk voor de grafische kant dan?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Is het niet simpler om wat leuke stockphotos te kopen en een dan een photoshop geek (zat freelancers te vinden) er twee daagjes op lost te laten? Diezelfde stijl staat al een paar maanden in alle computer arts (e.d. bladen) en het is niet vreselijk lastig om te doen (superb doen is een ander verhaal tuurlijk).

[ Voor 8% gewijzigd door Yellow|A op 29-08-2007 14:45 ]

|{ brrr }] |

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Ah, shrooms! :) In ieder geval een juist onderwerp om inderdaad zoiets op los te laten!
Ok, prima, ik vroeg het maar voor de zekerheid omdat het niet echt uit je post te halen was... ;)

@ hieronder, nee dank je! Ik ben niet direct tegen div (lichte) drugs, mits verstandig gebruikt, maar doe zelf alleen aan caffeïne, chocola en soms een klein beetje alcohol...

[ Voor 32% gewijzigd door Savantas op 10-09-2007 10:03 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

een site van een maat van spam
kijk daar maar eens rond you're wish is his command...
uiteraard tegen een vergoeding...
PM me maar voor meer info over/voor hem

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 29-08-2007 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:48:
Ben jij binnen jouw bedrijf verantwoordelijk voor de grafische kant dan?
Functioneel / grafisch / interactief ontwerp ja. We hebben bijna alleen manusjes-van-alles rondlopen. Nu kom ik normaal prima uit de voeten met grafisch ontwerp, maar dit is een klant die graag een specifieke, spacy stijl wilt.

Heb nog twee dagen en het weekend voor ik weer iets moet presenteren dus het komt vast wel goed.

@Yellow: ik ben zelf dus die photoshopper die er een paar uurtjes mee bezig moet zijn :*)

@Savantas: Bij WiP laat ik niet altijd evenveel informatie los, naam van klant, ideeen etc.. Wellicht is het negen van de tien keer niet erg om wat informatie te geven, maar het hoeft maar een keertje fout te gaan en dan zit ik met de gebakken peren.

Bedankt voor de suggesties allemaal, ik zoek nog druk verder!
Pagina: 1