[Nieuwe PC] Is dit allemaal compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 10:59
Hallo,

Ik ben van plan mijn pc flink te upgraden, In feite houd ik aleen nog de oude kast en voeding over. Ik wou graag weten of de aan te schaffen hardware compatible met elkaar is en of het goed zal gaan presteren in games. Over de prestaties ben ik wel zeker denk ik. Maar of alles goed met elkaar samenwerkt nog niet. Ik lees her en der op GoT dat er nogal wat problemen zijn met vooral Asus moederborden. Mijn type Asus moederbord heb ik er niet tussen zien staan dus ik weet ook niet of er daar ook problemen mee kunnen gaan voorkomen. Hier mijn aan te schaffen systeem:

Intel Core2Duo E6750
XFX Nvidia 8800GTX
ASUS P5KC socket 775
Geil 2GB DDR2-800 (PC2 6400) timings: 4-4-4-12
Creative X-Fi xtreme gamer
WD Sata Raptor 10000rpm

De voeding die ik al heb is een coolermaster 600 watt en levert dus voldoende. Ik heb ook nog een WD 120 GB sata schijf en die wil ik er ook nog in gaan hangen. Dit alles komt allemaal in een CM Centurion 5 atx kast. Ik wil hier Windows XP op installeren :)

Ik zou graag wat info over de compatibiliteit willen hebben, en als t kan nog wat tips over goedkopere en wellicht betere hardware.

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven,

GR, en alvast bedankt. _/-\o_

PS. ik hoop dat ik dit in de juiste sectie heb gepost....

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
In welke behuizing ga je dit alles stoppen? Gezien je videokaart vrij groot is..

Verwijderd

Samenwerking moet je alleen hiernaar kijken: Socket, of je chipset de CPU ondersteunt, DDR type en PCI-e of AGP.
Bij jou is alles compatibel.

Verder klopt dat de 8800gtx ik dacht meer dan 25cm diep is, dus je moet kijken of je kast groot genoeg is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Dit is eigenlijk niet de bedoeling :o. Op GoT verwachten wij dat men zelf uit gaat zoeken wat er aangeschaft dient te worden. Zie PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? :).

In CSL Beleid#welke kun je trouwens informatie terug vinden omtrent het samenstellen van een PC :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.