Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

S-ata kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 22:13
Ik heb een behuizing waarbij de s-ata hdd's er overdwars in gaan (lees: met het uiteinde richting zijkant kast). Het gevolg hiervan is dat de kast nog maar met moeite dichtgaat.

Nu heb ik het net al urenlang afgezocht, maar waarom zoeken als iemand het antwoord hier misschien al weet.

Zijn er ook s-ata kabels te koop met een 90 graden hoek en (!) met meerdere s-ata aansluitingen.

Dus zeg maar dit principe...

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/products/SATA-Splitter3_01.jpg

En dan met 4 s-ata aansluitingen, of met iig minimaal 2 en dan met 90 graden aansluitingen.

Edit: ik bedoel dus stroomaansluitingen.. iets wat oplettende reaguurders al hebben opgemerkt :P _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door N00bieW1 op 21-10-2007 16:16 ]

Verwijderd

Met meerdere aansluitingen zoals op een oude IDE kabel zijn er niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dat voor S-ATA datakabels wilt kun je het vergeten, die zijn er niet. Als het gaat om de stroomkabels, ik heb ze nog nooit gezien, wel bij standaard molexen, maar nog niet bij S-ATA stroomconnectoren. Misschien eens bij conrad of reichelt kijken of ze los te vinden zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Haakse sata kabels zijn er wel degelijk. Alleen niet met meer aansluitingen, aangezien sata een 1-op-1 verbinding is.
Zoek eens op google naar "sata haaks" en je vindt er direct een aantal.
o.a. http://www.buyitdirect.co...aspx?BidPartNumber=207927

[ Voor 38% gewijzigd door Microkid op 21-10-2007 16:16 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02
Misschien als er weer zo'n saaie hcc is als vorig jaar kan je daar rond gaan snuffelen naar van die kabeltjes :P standjes zat :)

http://www.jlacomputers.n...=com_virtuemart&Itemid=32

[ Voor 39% gewijzigd door FitTiv op 21-10-2007 16:20 ]

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Edit:
Nevermind zat andere reactie's

@ Microkid
Hij heeft het hier toch over de voedings kabel en niet over de data kabel?

[ Voor 122% gewijzigd door UgotHeinzzd op 21-10-2007 16:24 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Ik heb ook een kast waarbij de HDD's naar de zijkant toe zitten, op de voeding zaten 2 haakse SATA-voedingsconnectoren. De 3e HDD hangt erin met een standaard (niet-haaks) powerverloopje van de klassieke molex naar SATApoweraansluiting, en dat werkt gewoon.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:28
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/200/314057.jpg

Dat ze bestaan is dus nu een feit...

Vraag me af of je zoveel ruimte er echter mee wint.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 13:29

Darkasantion

Just keep swimming!

Erm je kunt misschien modulaire kabels nemen, zoals in de Enermax Liberty 400.

Dus
Stroomkabel
..
..
Connector haaks Sata
..
..
Connector haaks Sata

Heb er zo geen foto van.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Er zijn wel degelijk haakse SATA-stroomconnectors, die je zelfs eventueel zelf aan een kabel kan maken, mocht je van modden houden. Ik heb ze gekocht in een inkoopactie, maar ik meen dat AC-ryan ze in de collectie heeft. Foto van de praktijk: http://www.meldersnet.nl/~fauna/uddy/areca_vol/PICT1208.jpg

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11 11:49
Wat je ook kan doen is de hardeschijven er 'achterstevoren' in doen, als het goed is heb je dan wel genoeg ruimte (heb dit gezien in meer kasten, lijkt wel of het zo hoort met de aansluitingen naar achteren (vanaf de open zijkant gezien)).

EDIT: werk je op die manier meteen je kabeltjes netjes weg ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Lex_brugman op 21-10-2007 20:40 ]

Verwijderd

ik had bij mijn asus a8n sli deluxe moederbord haakse sata stroomconnectors geleverd, en wel 4 stuks ! deze kan je zelf loshalen, en ze dan zelf zolang/kost maken als je zelf. ik heb de mijne nu over aangezien de gehel computer verkocht is alleen heb ik nog de sata stroomkabels over, als je ze wilt hebben moet je het maar even laten horen . hoef er opzich niets voor te hebben :P

Verwijderd

Bij mijn Asus M2N SLI Deluxe moederbord wat ik vorige week gekocht heb, zaten ook van die handige kabels.

3 stuks Molex -> 2x haakse SATA stroomkabels

3 haakse SATA datakabels
3 gewone SATA datakabels

Dus ze bestaan wel degelijk :)

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
ik heb rode haakse SATA kabels op voorraad in Oisterwijk. Stuur maar een mailtje als je ze nog wilt hebben. Ik zal ook even kijken naar de 90graden satapowerconnectors, die heb ik denk ik ook nog wel op voorraad. servers at siem-it.nl

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

De TS is wel erg spraakzaam....verspilde moeite als je het mij vraagt.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Verwijderd

UgotHeinzzd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:54:
De TS is wel erg spraakzaam....verspilde moeite als je het mij vraagt.
*ditto

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
naftebakje schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:59:
Ik heb ook een kast waarbij de HDD's naar de zijkant toe zitten, op de voeding zaten 2 haakse SATA-voedingsconnectoren. De 3e HDD hangt erin met een standaard (niet-haaks) powerverloopje van de klassieke molex naar SATApoweraansluiting, en dat werkt gewoon.
Ja, in mijn Cosmos past het ook allemaal met gemak, ookal zijn die SATA-kabels zo stug als wat.
Maar er zijn ook smallere kasten waarin de HDD's dwars zitten, en daar gaat het niet (altijd) even goed.

Haakse connectoren bestaan voor SATA-data best veel, en die voor de stroom is dus ook wel aan te komen als ik het zo zie. Meerder connectoren aan één datakabel echter, kun je zoals al gezegd vergeten.
Pagina: 1