Moederbordconnector

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 21:06
hoi, ik heb net mijn voeding (Cooler Master RP-550 Extreme Power(plus), 550W) binnengekregen, en nu zit er dus een 24 pins connector op de voeding. Deze past niet op mijn Mobo....want die is 20 pins. Heeft iemand misschien een schema ofzo hoe ik 'm kan veranderen naar 20 ? Of bestaan er ook verloopstekkertjes voor deze connector. Bah ik baal hier als een stekker van! ;(

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 10:18

Bejit

Svenska Faderland

Systeempje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Er bestaan inderdaad verloop stekkertjes.
Maar vaak genoeg kan je die 24pins stekker gewoon op je moederbord drukken :)
Heb je dat al eens geprobeerd?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
Kan je die 4 extra pinnen er niet gewoon af klikken? Dan kan soms. En dikwijls lukt het ook gewoon om de 24-pins connector in de 20-pins te drukken. We gebruiken die connectoren ook op m'n werk. Pinnen 1 t.e.m. 20 zijn namelijk identiek. De 4 overige pinnen zijn gewoon extra pinnen om de stroom meer te verdelen maar je hoeft die niet te gebruiken aangezien die spanningen (en ground) ook al aanwezig zijn op de eerste 20 pinnen.

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 21-10-2007 13:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En mocht je het op de ghetto manier willen doen, gewoon die paar extra pins er vanaf snijden. Je hebt ze namelijk niet per se nodig.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Een vraag over moederborden stel je in Videoplanken & Beeldkanonnen ?
Als je in de juist subforum had gekeken, dan had je ook de juiste FAQ gevonden waar je antwoord gewoon instaat: PMG FAQ

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:34:
En mocht je het op de ghetto manier willen doen, gewoon die paar extra pins er vanaf snijden. Je hebt ze namelijk niet per se nodig.
Zoek dan wel eventjes in die goede faq van GoT, voordat je dat doet. Je zal maar de de foute 4 eraf snijden ;)

:P Vergeet helemaal dat ik die pin-out draad al jaren in mijn bookmarks heb staan :P

Zie hier: Verwijderd in "PC Voeding-tester/gebruik als projectvoe..."

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 13:41 ]

• loekf2
  • Laatst online: 13-07 17:54
Beetje vaag. Ik heb ook een Coolermaster voeding, bij mijn voeding is het 4+20 pins, waarbij de extra
4 pinnnen als een losse stekker zijn uitgevoerd, maar wel zo dat ie tegen de 20 pins aanpast, zodat je beiden zonder veel problemen in een 24-pins aansluiting kan prikken.

Inderdaad, zoals iemand ook schreef, er hoort normaal een verloopstukje bij te zitten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Ultraman
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is een zoekertje natuurlijk, want dit is wel vaker langsgekomen. Zo vaak dat ze het zelfs in de PMG FAQ - 20/24 pins ATX hebben gestopt ;)
Een 24 pins stekker kun je gewoon op een 20 pins connector stoppen, het pas maar op 1 manier en die andere 4 pinnen steken er dan overheen. En als er onderdelen in de weg zitten dan kun je altijd gaan snijden of een convertor halen.
Mijn P3 Slot1/S370 plankjes hebben geen problemen met een 24 pins voeding in hun 20 pins connector, maar ze vinden het wel fijn als zo'n nieuw ding toevallig nog wel een -5V lijn heeft welke officieel niet meer vereist is van een ATX2.xx voeding.
Ook zit je nogal in het verkeerde forum.

Dicht dus.

[ Voor 54% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2007 15:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.