[LCD]Philips 42 PFL7662 - (donker - licht - automatisch)

Pagina: 1
Acties:
  • 10.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Hello Guys,

Ik kom mijn heil uiteindelijk dan toch hier zoeken. Ik zit met een probleem waar niemand eigenlijk echt goed antwoord op kan geven. Ik zal even proberen te schetsen wat er gebeurd.

Een 2,5 maand geleden heb ik een Philips 42 PFL7662 (FullHD) bij de IT's gekocht. Ik was op zoek naar een full hd omdat ik klaar wilde zijn voor de toekomst (Blueray - HD-DVD, PS3 en XBOX).

Nadat de TV in de kamer was geplaatst heb ik allerlei randapparatuur aangesloten, in eerste instantie en eigenlijk nog altijd vindt ik het geweldig beeld. Echter na een aantal uren begon mij wat vreemds op te vallen.

De LCD heeft de eigenaardigheid om bij lichte scenes opeens enorme donkere balans in te voeren en bij heel donkere scenes wit balans in te voeren. Ik vind het heel aardig dat men probeert automatisch dingen bij te stellen maar je wordt er helemaal gek van als je een film aan het kijken bent (donker - licht - donker licht enz)

Ik heb een reperateur hier gehad van een installatie bedrijf maar deze geeft aan dat dit heel normaal is. Ik heb in mijn slaapkamer een LCD 32 inch van LG hangen maar hier is dit niet op te zien. Goed, dan maar verder op onderzoek uit; gisteren bij de FNAC in Antwerpen geweest (soort mediamarkt) maar op geen enkele LCD kon ik dit effect vinden, noch bij Philips, LG of Pioneer.

Mijn vraag is dan ook uiteindelijk wat jullie ervaring hier mee is. Want als en ik het niet zien en jullie dit niet erkennen laat ik philips het scherm omruilen of vervangen voor een ander model of het zelfde die dit niet heeft.

De LCD is met een vrij dure HDMI kabel aangesloten op een Philips HTS8100
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/HT/HTS8100_12_webImage370.jpg

Alvast bedankt voor jullie feedback!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Gebeurt het uberhaupt bij iemand, op welke LCD dan ook, dat het scherm automatisch donker en licht wordt? Want als het nergens of niemand er last van heeft is het mij ook duidelijk :)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198895

Volgens mij zit op dit type ook een lichtsensor die zichzelf bijstelt in lichte en donkere omgevingen. Zoek daar dus even op en probeer het eens uit te zetten en dan handmatig in te stellen. Misschien dat het daar wat beter van word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 21:56
De meeste Samsungs hebben hier ook last van, en dan heet het 'Dynamic Dimming'.
Misschien moet je even in het menu kijken naar een soortgelijke optie.
Bij mijn Samsung wordt die optie alleen uitgeschakeld als ik de TV op 'Movie-mode' zet.

Edit:
Googlen op 'Philips LCD' en 'Dynamic Dimming' geeft als resultaat 'Dynamic Contrast Enhancement', dus dat is waarschijnlijk waar jij naar op zoek bent.

[ Voor 25% gewijzigd door Marco op 23-10-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198895

Uit de handleiding staat niet echt duidelijk wat je moet doen en ik heb mijn eigen philips nog niet binnen dus ik kan het ook niet voor je controleren maar het enigste wat erop lijkt is in het optie menu Contrast+ uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:22
Dit lijkt op de implementatie van Dynamisch contrast inderdaad. De backlight van het LCD paneel wordt bij donkere scenes gedimd, waardoor je een dieper zwart krijgt. Persoonlijk vind ik dit ook heel storend en vind ik de opgegeven specificaties voor het contrast daardoor misleidend hoog worden.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Waarschijnlijk gewoon dynamisch contrast, anders is het misschien een omgevingslichtsensor (is dat een woord?). Bij sommige producten is het echt enorm duidelijk en storend aanwezig (zoals op mijn PC monitor, zie sig, daarom staat het ook altijd uit daar), maar bij de beamer vind ik het weer minder storend (onder films, bij desktop gebruik is het zwaar irritant). Je kan proberen even een laptop aan te sluiten, een zwart bureaublad te maken en dan een window groter en kleiner maken. Zo'n window is wit, waardoor dynamisch contrast enorm gaat ingrijpen. Dan moet het echt meteen opvallen als dat het probleem is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Alvast bedankt voor jullie reacties Ik ga maar eens testen met allerlei opties want het is gewoon niet zo fijn. Nu je het ziet, let je er op irriteer je je er aan. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 21:48
>De backlight van het LCD paneel wordt bij donkere scenes gedimd, waardoor je een dieper zwart krijgt.

Ik heb een sharp lcd en die heeft dat ook en ik vind het ook heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

*schop*
De LCD heeft de eigenaardigheid om bij lichte scenes opeens enorme donkere balans in te voeren en bij heel donkere scenes wit balans in te voeren.
Ik ook ben op zoek naar een mogelijke oorzaak van het probleem dat jij omschrijft. Een week terug heb ik de Philips PFL7662 gekocht. Na een aantal dagen viel het me op een gegeven moment op dat bij donkere scenes de tv het beeld lichter maakt. Andersom is het me overigens niet opgevallen.
Dus ik had het vermoeden dat dit aan het dynamic contrast lag. Ben toen in de settings gedoken van de tv. Daar kon ik alleen iets vinden over Contrast+. Deze heb ik uitgezet, echter het probleem blijft.

Zojuist heb ik wat verder gezocht op internet en vond dit artikel:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/philips-50pf732010-plasma-tv/
Daar las ik onderstaande over Active Control:
Active Control optimaliseert de beeldkwaliteit van de Philips 50PF7320 door het inkomend signaal te meten en te analyseren en automatisch de beeldinstellingen aan te passen. Active Control met lichtsensor past de helderheid van de beelden aan op basis van de lichtomstandigheden in de kamer.

Deze heb ik zojuist uitgezet en ga kijken of dit het probleem verhelpt.

Heb jij nog wat anders over dit probleem kunnen vinden?

/edit: heb dit nu een week uitstaan en het 'probleem' is bij mij verholpen. 8)

/edit 2008-02-25: het probleem leek verholpen te zijn. Heb een HD uitzending van Lost gisteren bekeken en het beeld dimt nog steeds automatisch...Ook heb ik Philips 10 dagen geleden een mail gestuurd, maar nog steeds niets gehoord :(

[ Voor 10% gewijzigd door NRGetic op 25-02-2008 10:58 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Ik geef dit topic even een schopje en edit nu even niet mijn vorige post.

Heb net met Philips Customer Care gebeld.
Heb hen gevraagd of het mogelijk is Dynamic Contrast Enhancement (Dynamic Dimming) uit te zetten via het service menu.

Volgens hen is dit niet mogelijk, ook niet door een service monteur. De verklaring hiervoor is dat het om een main stream model gaat, oftewel een basismodel. Ok...prima, maar toch vind ik het vreemd dat dit niet uitgezet kan worden, het is immers ook aangezet

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
NRGetic schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:41:
Heb net met Philips Customer Care gebeld.
Heb hen gevraagd of het mogelijk is Dynamic Contrast Enhancement (Dynamic Dimming) uit te zetten via het service menu.

Volgens hen is dit niet mogelijk, ook niet door een service monteur. De verklaring hiervoor is dat het om een main stream model gaat, oftewel een basismodel. Ok...prima, maar toch vind ik het vreemd dat dit niet uitgezet kan worden, het is immers ook aangezet

Hoe denken jullie hierover?
Het is natuurlijk goed mogelijk dat Philips bij dit model een ontwerp heeft gemaakt waarin deze 'feature' hard in de elktronica verwerkt zit. Dan kan je het ook niet uitschakelen.
Desalniettemin vind ik het ook belachelijk dat je er niet voor kan kiezen deze meest onnozelig stukje verkooptruc (om hoog contrast te kunnen claimen) uit te zetten.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

gertvdijk schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:01:
[...]

Het is natuurlijk goed mogelijk dat Philips bij dit model een ontwerp heeft gemaakt waarin deze 'feature' hard in de elktronica verwerkt zit. Dan kan je het ook niet uitschakelen.
Desalniettemin vind ik het ook belachelijk dat je er niet voor kan kiezen deze meest onnozelig stukje verkooptruc (om hoog contrast te kunnen claimen) uit te zetten.
Ik vind het ook belachelijk...en hoogst irritant...maarja terugbrengen naar de winkel en omruilen voor een ander (merk) scherm, zal moeilijk worden, heb 'm nu 3,5 week in bezit :|

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 15:38

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb sinds vorige week ook een 42lpf7962 met ambilights, en merk ook dat het dynamic contrast in games ook tot irritatie leid, ik heb een collega die buiten dit werk ook nog electronica repareerd voornamelijk philips lcds, zal hem eens gaan informeren of er mogelijke tweaks hiervoor zijn, nu snap ik ook waarom de prijs zo 'laag' leek voor de vaak zo dure philips lcds ;(

Nu kan ik de display type wel op PC modus zetten waardoor het probleem weg lijkt, maar juist op HD modus en nog eens de native 1080 (1:1 pixelmapping) ziet t er natuurlijk veel gelikter uit, in PC modus worden de philips toeters en bellen niet ingeschakeld en daardoor word gamen op zon scherm in HD een verademing, maar niet als je je telkens aan dat dynamisch contrast stoort... |:(

Ik houd jullie op de hoogte...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

sain onez schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:48:
ik heb sinds vorige week ook een 42lpf7962 met ambilights, en merk ook dat het dynamic contrast in games ook tot irritatie leid,
Tijdens het spelen van games heb ik geen last van het dynamische contrast.
Heb je Contrast+ en Active Control uitstaan?

Hier trouwens nog een ander draadje op een andere site:
http://www.avforums.com/f...10#post6508810post6508810

Hopelijk biedt die collega van jou uitkomst :)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

las t al.. heb de tv pas paar dagen ben er nog mee aan pongelen, merkte indd al dat ik vanuit moviemode vaak tunede en die 2 opties ook al uithad, beduidend minder maar nog altijd aanwezig...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-04 22:45
Het is natuurlijk wel een bekend verhaal, en inherent aan de LCD techniek. Aanpassen van licht en donker, backlight bleeding, clouding etc.. Volgende keer dan toch maar een plasma?? Maar goed dat is een andere discussie. Wat ik wel interessant vindt is dat het dus blijkbaar niet opvalt, of niet aanwezig is, in de winkels zelf. Heeft dit misschien met de zogenaamde 'shop' modus te maken? Ik weet dat Philips Lcd's bij het installeren altijd erom vragen in welke mode je de tv wilt zetten. Dan kiest iedereen natuurlijk voor "personal' of 'home' of hoe het ook mag heten. Maar maybe dat Philips het dus zo in mekaar heeft geflanst dat in de Shop mode dit automatisch dimmen wel uitstaat.

• gertvdijk
bramberk15 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:55:
Het is natuurlijk wel een bekend verhaal, en inherent aan de LCD techniek.
Pardon!?
Inherent aan de LCD techniek is het zeker niet. Het is een truc met de backlight die er voor leken misschien niet eens zo verkeerd uitziet, maar waar mensen zich natuurlijk wel aan kunnen storen! Daarom moet je het uit kunnen zetten en vind ik dat fabrikanten ook het werkelijke contrast moeten vermelden naast het dynamisch contrast.
bramberk15 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:55:
Maar goed dat is een andere discussie. Wat ik wel interessant vindt is dat het dus blijkbaar niet opvalt, of niet aanwezig is, in de winkels zelf. Heeft dit misschien met de zogenaamde 'shop' modus te maken? Ik weet dat Philips Lcd's bij het installeren altijd erom vragen in welke mode je de tv wilt zetten. Dan kiest iedereen natuurlijk voor "personal' of 'home' of hoe het ook mag heten. Maar maybe dat Philips het dus zo in mekaar heeft geflanst dat in de Shop mode dit automatisch dimmen wel uitstaat.
Bij een demo worden natuurlijk mooie, contrastrijke plaatjes/filmpjes vertoond. Hier komen geen real-life donkere scenes in voor, waardoor het systeem niet in werking treedt. Bovendien heb je in een winkel relatief veel omgevingslicht, waardoor het minder opvalt. (bij meer omgevingslicht valt het verschil in zwartniveau bij het gebruik van dyn.contr. minder op)

[ Voor 48% gewijzigd door gertvdijk op 28-02-2008 19:00 ]

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-04 22:45
Nee het klopt idd, het is niet inherent aan de lcd techniek. Geloof dat Samsung plasma's ook dat dynamische dimmen hebben. Wat ik meer bedoelde was doordat een lcd in de basis wit is en vanuit het wit al zijn kleuren tevoorschijn tovert, er dus meer 'verzonnen' moet worden door fabrikanten om overtuigende zwartwaarden te laten zien.

Verder ben ik het zeker eens met al dat gesjoemel met contrastwaarden. Ik geloof dat de pioneer Kuro's op het moment de beste contrastwaarden hebben, en die zitten rond de 3000:1. Dus waarden van 15000:1 etc. is echt bulcrap. Hoe moet een consument nu hierop beslissingen maken. Oftewel doe dat dus maar niet en ga zelf kijken in de winkel. Maar daar heb je dan weer zwaar klote afgestelde tv's of worden de tv's waar ze een goede marge op hebben goed afgesteld en de rest niet zodat men dus mensen naar een bepaald type tv toe kan praten. Dit geldt natuurlijk niet voor alle winkels.

Wat mij brengt bij het 'demo' verhaal in de winkels. Als je op basis van deze demo's een tv selecteert kun je net zo goed je ogen dicht doen (overdreven gesteld maar toch). Vaak worden specifieke fabricantendemo's gedraait die juist zijn ontwikkeld om de sterke punten van een tv te laten zien maar nog meer om de zwakke punten te verbergen. Dus neem eigen dvd's mee met scenes die nogal wat vragen van een tv:donkere, snelle actiescenes e.d. Maar goed het nadeel is dat je dan weer bij de wat duurdere hifi-zaken uitkomt die wel dergelijke service bieden.

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Erg interessante discussie maar wat mij betreft hoort het niet thuis in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228921

-nickx- schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:31:
Hello Guys,

Ik kom mijn heil uiteindelijk dan toch hier zoeken. Ik zit met een probleem waar niemand eigenlijk echt goed antwoord op kan geven. Ik zal even proberen te schetsen wat er gebeurd.

Een 2,5 maand geleden heb ik een Philips 42 PFL7662 (FullHD) bij de IT's gekocht. Ik was op zoek naar een full hd omdat ik klaar wilde zijn voor de toekomst (Blueray - HD-DVD, PS3 en XBOX).

Nadat de TV in de kamer was geplaatst heb ik allerlei randapparatuur aangesloten, in eerste instantie en eigenlijk nog altijd vindt ik het geweldig beeld. Echter na een aantal uren begon mij wat vreemds op te vallen.

De LCD heeft de eigenaardigheid om bij lichte scenes opeens enorme donkere balans in te voeren en bij heel donkere scenes wit balans in te voeren. Ik vind het heel aardig dat men probeert automatisch dingen bij te stellen maar je wordt er helemaal gek van als je een film aan het kijken bent (donker - licht - donker licht enz)

Ik heb een reperateur hier gehad van een installatie bedrijf maar deze geeft aan dat dit heel normaal is. Ik heb in mijn slaapkamer een LCD 32 inch van LG hangen maar hier is dit niet op te zien. Goed, dan maar verder op onderzoek uit; gisteren bij de FNAC in Antwerpen geweest (soort mediamarkt) maar op geen enkele LCD kon ik dit effect vinden, noch bij Philips, LG of Pioneer.

Mijn vraag is dan ook uiteindelijk wat jullie ervaring hier mee is. Want als en ik het niet zien en jullie dit niet erkennen laat ik philips het scherm omruilen of vervangen voor een ander model of het zelfde die dit niet heeft.

De LCD is met een vrij dure HDMI kabel aangesloten op een Philips HTS8100
[afbeelding]

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Active control uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Helpt niet....zie mijn vorige post...
Lezen is moeilijk.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb me collega gevraagd eens de servicemanuels op te vragen, en wist me gisteren te melden dat het niet via daar valt in te stellen/ uit te schakelen ;(

Ga em nog eens typisch op die setting wijzen waarmee je die Dynamic Contrast Enhancement (Dynamic Dimming) via die bits kunt disablen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij die optie ook bekeken heeft of kent, en dat niet de setting is die we zoeken... Hopefully to be continued.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-03-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

sain onez schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:30:
Ik heb me collega gevraagd eens de servicemanuels op te vragen, en wist me gisteren te melden dat het niet via daar valt in te stellen/ uit te schakelen ;(

Ga em nog eens typisch op die setting wijzen waarmee je die Dynamic Contrast Enhancement (Dynamic Dimming) via die bits kunt disablen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij die optie ook bekeken heeft of kent, en dat niet de setting is die we zoeken... Hopefully to be continued.. :/
Als het niet via het service menu kan, dan is het waarschijnlijk 'static' ingesteld in de electronica...dus op het mobootje. Dan is er helaas niets aan te doen :'(
Ik ben er bang voor..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 32pfl5322, en heb een uitgebreide thread geschreven op: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=703704
Samenvattend: er is een bit in een van de options bytes in het servicemenu, dat BACKLIGHT_DIMMING disabled. "Men" weet helaas niet of dit het gewenste effect heeft. In het ergste geval gaat je beeld op zwart. :(

Er is helaas zover ik weet nog niemand geweest die dat betreffende bit in het options menu in het servicemenu heeft uitgezet......

YMMV, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
fastfolkert schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:17:
Samenvattend: er is een bit in een van de options bytes in het servicemenu, dat BACKLIGHT_DIMMING disabled. "Men" weet helaas niet of dit het gewenste effect heeft. In het ergste geval gaat je beeld op zwart. :(
Nja, hooguit werkt je backlight dan niet meer. Met een beetje sterke bouwlamp gericht op je LCD paneel kan je dan nog wel lezen wat er staat denk ik hoor. Ik gebruik ook wel eens een brakke laptop waarmee dat gebeurt, met een beetje spelen met een andere lichtbron kan je het zo lezen om het weer te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

fastfolkert schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:17:Samenvattend: er is een bit in een van de options bytes in het servicemenu, dat BACKLIGHT_DIMMING disabled.
Heb hier nog 's over na zitten denken: "Als BACKLIGHT_DIMMING op enabled staat, wat gebeurt er dan wanneer je het disabled? Want....bij enabled zou je zeggen dat de backlight uitstaat toch? Het wordt niet voor niets "DIMMING" genoemd.

M.a.w.
  • backlight dimming = disabled = niet gedimd
  • backlight dimming = enabled = wel gedimd
Maar goed wie weet praat ik poep hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
M.a.w.
backlight dimming = disabled = niet gedimd
backlight dimming = enabled = wel gedimd
Ik denk (en degene van wie ik de servicemanual van dit chassis kreeg ook) dat het als volgt werkt:

enabled: het backlight *kan* dimmen wanneer dat wordt gevraagd (door die $##%^-automatische helderheids- en contrastregeling, bijvoorbeeld)

disabled: het backlight staat "vast" en varieert niet tijdens het TV kijken.

Maar, zoals ik op die andere thread (AVforums) al meldde, dat is vlgs mij nog door niemand bevestigd.. :|

Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
Er is hoop..... ;)

Kijk op http://www.avforums.com/f...hread.php?t=703704&page=2
Daar heeft iemand dat bitje daadwerkelijk uitgezet en volgens hem/haar is het probleem inderdaad verdwenen.

YMMV, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zodra ik me desktop op bv zwart zet, en dan een piepklein explorer venster open en dit kleiner en groter maak met een muissleepbeweging zie ik de taakbalk oplichten en weer minder worden naarmate ik t explorervenster weer kleiner maak, dit is een hele makkelijke methode om t te testen, misschien dat hij/zij dat eens moet testen om er zeker van te zijn dat weg is... _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-04-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Ook ik heb OP2 aangepast. TV werkt nog perfect. _/-\o_

Zie voor verdere info: http://www.avforums.com/f...hread.php?t=703704&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
Ook ik heb OP2 aangepast. TV werkt nog perfect
Just curious; ben jij dan de 3e persoon op AVforums (na Jilted en Petuhr) die dit succesvol heeft gedaan? Of ben jij een van die 2 reeds genoemde personen??

Groet, Folkert (die het draadje op AVforums startte, maar de fix zelf nog niet heeft geprobeerd :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb van dit probleem ook last met de Samsung LE32M71B. Krijg het via de instellingen niet uitgezet. Ik stoor me er niet zo heel erg aan maar als je tv kijkt zonder lampen aan is het soms wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

fastfolkert schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:50:
[...]Just curious; ben jij dan de 3e persoon op AVforums (na Jilted en Petuhr) die dit succesvol heeft gedaan? Of ben jij een van die 2 reeds genoemde personen??
Groet, Folkert (die het draadje op AVforums startte, maar de fix zelf nog niet heeft geprobeerd :o )
Petuhr=NRGetic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
Petuhr=NRGetic
Ach sooo.. ;)

Grtz, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

koffieboontje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:07:
Heb van dit probleem ook last met de Samsung LE32M71B. Krijg het via de instellingen niet uitgezet. Ik stoor me er niet zo heel erg aan maar als je tv kijkt zonder lampen aan is het soms wel storend.
DD kun je idd niet uitzetten bij jouw Samsung LCD tv, ook niet via het service menu. Wat je wel kunt doen is 'movie mode' selecteren dan ondervind je geen hinder meer van DD. Zo zegt dit draadje: [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

BTW: heb wat testresultaten op avforums.com gezet. ;)
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=703704&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

NRGetic schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:26:
Ook ik heb OP2 aangepast. TV werkt nog perfect. _/-\o_

Zie voor verdere info: http://www.avforums.com/f...hread.php?t=703704&page=2
Mooi dat hij nog werkt, maar nog belangrijker natuurlijk, merk je ook een resultaat, ook als je mijn bovenstaande manier gebruikt om t euvel direct naar voren te laten komen!? ( klein wit explorer venster openen, en dit steeds groter en kleiner slepen op een zwarte desktop)

Look before you leap :z ziet er goed uit, nu heb ik de 42FLP7962 identiek aan de 7662 echter met ambilights, maar dat zal dezelfde setting zijn in t service menu , tis ook het LC7.1 chassis neem ik aan!?

[ Voor 16% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-04-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

sain onez schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:01:
[...]tis ook het LC7.1 chassis neem ik aan!?
Geen idee of het chassisnr. hetzelfde is, maar het chassis nr. staat:
a) in het service menu van de tv.
b) op de achterkant van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Na controle blijkt mijn 42PFL7962 het LC7.5(a) chassis heeft, ik laat er een servicemedewerker naar kijken, en hem wijzen op dit en t av forum topic, om zo hopelijk ook tot deze tweak te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
ik laat er een servicemedewerker naar kijken, en hem wijzen op dit en t av forum topic, om zo hopelijk ook tot deze tweak te komen...
Vergeet niet het resultaat hier te melden. ;)

Mails hieromtrent naar Philips werden onveranderd beantwoord met "het kan niet, ook niet in het servicemenu'.
Ben benieuwd of de servicetech. er wel raad meet weet.

FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keysc23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik had hetzelfde probleem en had elke optie geprobeerd maar inderdaad door het beeld op filmmodus te zetten is het nu verholpen haha thnx
Pagina: 1