Welke videokaart zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 15:22

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb momenteel een Radeon X800 pro, waarvan ik persoonlijk dacht hier nog wel even mee vooruit te kunnen. Maar helaas, ben nu al een paar keer tegengekomen dat het bepaalde games niet lekker wilt laten lopen. Zoals vandaag sinds ik Medal of Honor heb gekocht. MIjn videokaart wordt niet ondersteund :/

Maar goed, er zullen binnenkort wel meer games uit gaan komen welke DirectX 10 gaan supporten, dus ging ik op zoek naar een nieuwe videokaart, maar lol, ik kom er niet uit. Er zijn zoveel kaarten en men zegt dan weer dit over een kaart en de ander weer dat, waardoor ik weer denk dat de kaart toch niet ok is.

Wie kan mij hierin advies geven? Ik bezit een moederbord met AGP slot helaas, dus keuze wordt al wat beperkter.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beter opletten: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Edit: trouwens, een X800Pro moet echt wel de games ondersteunen, maat zal het niet echt heel goed doen?

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 20-10-2007 22:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dat topic heb ik inderdaad al gelezen en zelfs gebruikt om een videokaart te vinden, maar er zijn zoveel kaarten waardoor ik door alle bomen het bos niet meer zie. Bij de X800 pro heb ik ook dat topic gebruikt en toen ging ik er ook vanuit dat ik wel even ermee vooruit kon, maar helaas, een half jaar later en tig spellen/demo's verder blijkt het toch niet de kaart te zijn geweest waar ik even mee vooruit kon.

Edit: Medal of Honor Airborne draait hij al helaas niet. Shader pixel 3.0 support heeft ie niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door Yzord op 20-10-2007 22:47 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yzord schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:46:
Dat topic heb ik inderdaad al gelezen en zelfs gebruikt om een videokaart te vinden, maar er zijn zoveel kaarten waardoor ik door alle bomen het bos niet meer zie. Bij de X800 pro heb ik ook dat topic gebruikt en toen ging ik er ook vanuit dat ik wel even ermee vooruit kon, maar helaas, een half jaar later en tig spellen/demo's verder blijkt het toch niet de kaart te zijn geweest waar ik even mee vooruit kon.
Dan moet je benchmarks gaan zoeken van de verschillende kaarten. Kijk ook wat voor voeding je hebt. Maar als je nog een moederbord met AGP hebt, dan heb je relatief oude hardware en is een upgrade twijfelachtig. Met oude spullen kun je nou eenmaal geen nieuwe games spelen.

Maar hier wordt je hand niet vastgehouden voor het kiezen, dat moet je zelf doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 20-10-2007 22:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Mijn specs zijn:

P4 3.0Ghz 1mb L2 cache
2 x 512mb DDR400 PC3200
Ati Radeon X800 Pro
Asrock P4I65G
300 watt voeding
Vista Ultimate

Dus jouw advies is dan moederbord, voeding en kaart vervangen?

Verwijderd

Als ik het goed heb is je moederbord S478. Dit is eigenlijk toch een tikje aan de oude kant. Ik zou daarom moederbord, geheugen, videokaart en cpu als setje op V&A aanbieden (krijg je toch nog zo'n 100 euro voor), en daarvoor in de plaats een redelijk Core2Duo setje kopen.

Qua videokaarten, tjah. Een 8800GTS of GTX zijn toch wel een overkill, en veels te duur m.i. dus ik zou mij richten op bijvoorbeeld de 8600GT, of zijn ATI soortgenoten

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yzord schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:52:
jouw advies is dan moederbord, voeding en kaart vervangen?
Mijn advies is om zelf aan de slag te gaan. Er is een centraal upgradetopic, maar: ook daar mag je niet even specs droppen en achterover leunen. Er wordt van je verwacht dat je zelf aan de slag gaat, en dat heb je nog niet gedaan.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Klopt, is een S478 bord en idd al wat ouder. Hmm, dan ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe binnenkant.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:01:
[...]

Mijn advies is om zelf aan de slag te gaan. Er is een centraal upgradetopic, maar: ook daar mag je niet even specs droppen en achterover leunen. Er wordt van je verwacht dat je zelf aan de slag gaat, en dat heb je nog niet gedaan.
Excuse me? Ik ben hier al 2 dagen mee bezig omdat die game niet draait en jij zegt dat ik nog niks heb gedaan? Beetje flauwe reactie...vooralsnog is dit toch een forum waar je vragen kan stellen?

Sorry dat sommige mensen zich niet 24/7 met hardware bezig zijn.

eriksd, bedankt voor je antwoord.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:58:
Als ik het goed heb is je moederbord S478. Dit is eigenlijk toch een tikje aan de oude kant. Ik zou daarom moederbord, geheugen, videokaart en cpu als setje op V&A aanbieden (krijg je toch nog zo'n 100 euro voor), en daarvoor in de plaats een redelijk Core2Duo setje kopen.

Qua videokaarten, tjah. Een 8800GTS of GTX zijn toch wel een overkill, en veels te duur m.i. dus ik zou mij richten op bijvoorbeeld de 8600GT, of zijn ATI soortgenoten
NVIDIA kan toch niet, daar die geen AGP DX10 kaarten hebben ;) En 'een tikje' aan de oude kant is imho een enorme understatement :P Pentium 4 is alweer zo'n 5~6 jaar oud, wat een heel mensenleven is in computerland. Die pentium is ongeveer even snel als een 3000+...
Yzord schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:52:
Mijn specs zijn:

P4 3.0Ghz 1mb L2 cache
2 x 512mb DDR400 PC3200
Ati Radeon X800 Pro
Asrock P4I65G
300 watt voeding
Vista Ultimate

Dus jouw advies is dan moederbord, voeding en kaart vervangen?
Zoals m'n betoogje hierboven zegt heb je dus weinig keus. Je kunt een ATi Radeon HD2600XT kopen, dat is de snelste AGP kaart die er is volgens mij, maar daarmee zul je niet fatsoenlijk DX10 kunnen draaien. Bovendien zal je CPU een bottleneck vormen, zal je hoeveelheid RAM een bottleneck vormen, en gaat je voeding het misschien ook niet meer trekken.

Conclusie: nieuw systeem is de beste oplossing.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yzord schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:03:
[...]
Excuse me? Ik ben hier al 2 dagen mee bezig omdat die game niet draait en jij zegt dat ik nog niks heb gedaan? Beetje flauwe reactie...vooralsnog is dit toch een forum waar je vragen kan stellen?
Niet lullig bedoeld, maar je hebt nog geen nieuwe kaarten opgezocht, geen benchmarks etc. Dat staat ook in het aangehaalde topic. GoT is geen helpdesk, er wordt juist van je verwacht dat je het zelf doet :) .

Dit is het upgradetopic: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14. Lees dat eens door, er staat veel nuttigs in. Let wel op de topicwaarschuwing!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:09

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik zou als ik jou was sparen voor een nieuw systeem. (MoBo, CPU, videokaart, geheugen, voeding)
Als je absoluut nu een nieuwe videokaart wilt hebben, zou ik voor de 1950pro gaan. Die is in de meeste benchmarks een tikje sneller dan de 2600xt, en heeft sm3 support(wat je x800 niet heeft). Maar zoals velen hierboven al gezegd hebben hebben, wonderen van die videokaart kan je niet verwachten, de rest van je systeem is gewoon te oud.

Life is what you others make it.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Jullie hebben wel gelijk...ik ga voor een nieuw systeem.

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.