Toon posts:

[XP64] Freecom m-350 kan bestanden niet delen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb net een Freecom m-350 binnen gekregen en wil draadloos bestanden delen.
De volgende fout wordt gegeven bij het delen

"An error occurred while trying to share <fila name>. The server service is not started.
The shared source was not created at this time".

Via internet had ik gevonden dat ik de server onder computer management --> service and applications --> services op automatic moest zetten. Deze is echter niet in de lijst aanwezig
Kan ik deze overnieuw installeren of gemakkelijk oplossen en waar ligt het aan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt het je niet handig om even te zeggen wat je precies met Server bedoelt (gezien dat je dit topic in Windows Servers en Server-software hebt geplaatst ), en onder welk besturingssysteem je bedoelt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
MMM idd. Ik ben nieuw op de forums. Het gaat over Windows XP pro 64bit. De server die ik bedoel wordt gebruikt in computer beheer --> service en toepassingen --> services... daarin behoord in de lijst server te staan. Dit is noodzakelijk om bestanden te delen. Ik weet niet waar dit deel van uit maakt, of waar het voor dient. Zodra ik bestanden probeer te delen, krijg ik de melding dat de server service niet geladen is, en het niet mogelijk is ze te delen.

Is het noodzakelijk windows overnieuw te installeren of kan het op een andere manier worden opgelost

groeten Jeroen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP is geen server:
Windows Servers en Server-software > Windows Clients

Heb je al eens goed gecheckt op virussen en dergelijke? Server service zou bij mijn weten niet mogen ontbreken, en altijd gestart zijn omdat er anders veel meer gekke errors zouden moeten zijn. Kanttekening dat ik nog niet veel praktijkervaring heb met 64-bits desktops dus misschien mis ik een cruciaal verschil t.o.v. 32bits.

Ook nog even je OS in de titel gezet, wel zo handig in een forum waar alles van DOS 1.0 tot Windows Server 2008 besproken kan worden. Ik zie hier en daar wat kleine verschilletjes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 20-10-2007 00:04 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik draai kaspersky, registry magic, tuneup utilitys, en adware 6. ik heb alle programma's laten scannen. Niks gevonden. Voor de zekerheid alle backups terug geplaatst. Heb SP2 overnieuw geinstalleerd, IIS geinstalleerd (ooit geinstalleerd gehad maar weer verwijderd). Krijg ook geen enkele foutemelding tenzij ik probeer bestanden te delen.

ThNx voor het aanpassen van de titel. Ik ben een complete leek op het gebied van forums.

groeten

P.S kan het zijn dat dit bericht verplaatst is van Windows servers naar Windows client???

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:16:
P.S kan het zijn dat dit bericht verplaatst is van Windows servers naar Windows client???
Het is net als in de buitenwereld ook op forums de gewoonte om alle tekst te lezen.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Wat heeft dit in godsnaam met het probleem te maken...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 10:17 . Reden: niet noodzakelijk ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:02:
Wat heeft dit in godsnaam met het probleem te maken...
Het algemeen beleid, GoT is geen helpdesk

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1