cjdijk schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:27:
Volgens mij is het zo dat posts van ouder dan 300 dagen automatisch via een externe server binnenkomen. Dus als het te druk is (teveel verbindingen), dat het dan niet lukt. Als je het dan de volgende dag weer probeert, maar dan 's ochtends i.p.v. 's avonds, gaat het ineens wel goed (en een stuk sneller).
...
Helaas werkt dit niet bij de post van 299 dagen oud, bij het opstarten van de Usenet client (Usenet Explorer) komen dan enkele connecties meteen binnen en daarna slaat hij naar 0 KB/s met continue errors 400 - connection limit reached. Ook s'ochtens werkt dit niet, het werkt gewoon totaal niet.
Welke externe server is dit dan?
Ik download al bijna 4 jaar met 8 draadjes, en kan me herinneren dat 'vroeger' dit wel probleemloos ging bij de wat oudere post's (+ 250 dagen), al was de snelheid dan niet maximaal, het kwam uiteindelijk wel binnen.
Lees ook eens het "
[TweakNews] Traag/storing?" topic door hier op GoT, het is toch echt steeds slechter aan het worden met de Tweak news-server, ook in mijn eigen ervaring van het afgelopen half jaar itt de periode 2006-2009. Met 'verse' post's gaat het allemaal nog wel gewoon goed.
Daar ik gewoon TweakDSL klant ben ,kan ik altijd nog gratis de Tweak newsserver gebruiken indien gewenst.
Crusader schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:38:
[...]
Ik herken deze klacht totaal niet. Mijn ervaring is juist dat de retentie alsmaar groter wordt.
Verder haal ik articles sinds jaar en dag altijd al met de maximale snelheid naar binnen (2,00+ Megabytes/sec).
Nooit klachten over hun nieuwsserver, juist daarom heb ik onlangs weer twee jaar bijgetekend. Uitstekende dienstverlening wat mij betreft.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit articles ouder dan 250 dagen binnenhaal, maar dat vind ik al een hele nette retentie, zeker omdat ik 'm gratis krijg!
Inderdaad, het is ook voor mij gratis. Maar ik gebruik deze newsserver nu al bijna 4 jaar.
Ik heb juist het gevoel dat de retentie na de groei van de afgelopen jaren deze per 20
10 weer aan het krimpen is.
Ook kom ik wel eens een BlueRay tegen die al wat ouder is, deze dan downloaden via Tweak is nu een crime geworden.
Probeer het zelf maar eens uit om nu iets van 300 dagen oud te downloaden. Daar Tweaknews zich als Payserver profileert, zou het toch allemaal echt een stuk beter moeten/kunnen.
En kijk eens even waarmee
Tweaknews nu adverteert als Payserver (iig gratis voor Tweak ADSL/Glas-klanten muv. SSL):
TweakNews 20 Mb
Onbeperkt downloaden met 20 Mbit.
Geen downloadlimieten.
Gratis gebruik van SSL.
Gratis proefaccount van 10 dagen.
Ongeveer 400 dagen retentie.
Top 3 Usenetprovider van Nederland.
8 threads van 2,5 Mbit
Wat klopt er niet?