Toon posts:

beste processor voor AMD athlon mobile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Onlangs begaf de laptop van mn schoonpa het.
Het was een HP PAvilion ZE4400, en die was morsdood, enkel de ledjes lichten nog eventjes op bij het induwen van de power-button, geen bios, HD...

Ik op zoek naar ander mobo, en na lang zoeken vind ik zo iemand hier op het forum die een ZE4500 heeft :D. Maar nu,... Ik wil de beste processor vinden die op dit mobo past... Iemand een idee? Op dit gebied ben ik een leek.

Hopend op een antwoord... en alvast merci

Liejp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor mobo gaat het (en dan specifiek socket + chipset). Kijk gewoon wat je chipset support aan cores en FSB en zoek daar een leuke cpu bij.

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik nu... sorry hoor maar het overgrote deel van je zin is latijn voor mij... :(

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
uit de service guide van HP

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf

AMD Athlon (1.67-, 1.8-, 2.2-, and 2.0-GHz)
Intel Celeron (2.4-GHz)

het hangt er das vanaf of je de intel of AMD versie hebt.

edit

[ Voor 3% gewijzigd door gerre22 op 19-10-2007 23:16 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:02:
dat bedoel ik nu... sorry hoor maar het overgrote deel van je zin is latijn voor mij... :(
Wat is dan precies het stuk dat je niet snapt?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:22
gerre22 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:13:
uit de service guide van HP

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf

Intel Celeron (2.4-GHz)

het hangt er das vanaf of je de intel of AMD versie hebt.
Welke van de twee zou het zijn, denk je, gezien de topictitel :+.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp mensen,
Eerlijk gezegd... cores... FSB... dat zijn termen die ik niet echt 100% vat.

Ik heb dus de manual nog eens bestudeerd. En inderdaad, ik merkte ook de vermelding:

voor de ZE4500
Intel Celeron (2.4-GHz)

Hetgeen ik nu niet snap... De cpu die nog in het eerste moederbord zat (de ZE4400 dus) is nooit vervangen en heeft het serienummer AXMH2500FQQ4C. Bij het googlen blijkt dit dus een "AMD Mobile Athlon XP-M 2500+". Hoe moet ik dit dan interpreteren als de manual voor de ZE4400 een compatibele processor-snelheid geeft tussen 1.47Ghz en 2.2Ghz terwijl er een 2.5 inzit?

Ik hoop dat ik mn probleem begrijpbaar maakte.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
als je nog even door had gegoogled had je kunnen vinden dat een amd 2500+ op 1.86 Ghz draait, die + vermeldingen zijn namelijk niet de echte snelheid, maar een soort vergelijkingsmaatstaaf.

edit: kun je trouwens niet gewoon die processor overzetten van je oude naar je nieuwe moederbordje?

[ Voor 21% gewijzigd door fotoklaasje op 22-10-2007 14:26 ]

http://www.klaasje.com

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Een Athlon 2500 draait op 1.9 GHz, dus vandaar dat je op het verkeerde been bent gezet. Ik zou de onderdelen verkopen en een andere laptop 2e hands aanschaffen. Het kan van alles zijn wat stuk is. CPU, moederbord, of misschien wel de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus als ik de lijn doortrek... dan kan ik er bv de AMD Mobile Athlon XP-M 3000+ in plaatsen? Die heeft een reële snelheid van 2.2... En in de manual staat dus de verwijzing naar de reële snelheid?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:19:
bedankt voor de hulp mensen,
Eerlijk gezegd... cores... FSB... dat zijn termen die ik niet echt 100% vat.
Als je niet weet wat deze dingen betekenen, neem dan PMG FAQ eens door zodat deze basisdingen duidelijk zijn.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:
OK, dus als ik de lijn doortrek... dan kan ik er bv de AMD Mobile Athlon XP-M 3000+ in plaatsen? Die heeft een reële snelheid van 2.2... En in de manual staat dus de verwijzing naar de reële snelheid?
Klopt, de rating staat dus nergens vermeldt, alleen de snelheid. Dus is een XP-M 3000+ prima te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens, ik ben er weer...

wat ivm deze?

CPU Mobile AMD Sempron 3300+ 25W 32 bit 256 KB cache

of moet ik bij athlon blijven?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:10:
sorry jongens, ik ben er weer...

wat ivm deze?
CPU Mobile AMD Sempron 3300+ 25W 32 bit 256 KB cache
of moet ik bij athlon blijven?
De Sempron is voor meerdere sockets gemaakt, welke socket heb je daar? een S754 past namelijk nooit in een S462.

Verwijderd

Topicstarter
tis voor de laptop, en dat is een socket A

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:17:
tis voor de laptop, en dat is een socket A
Dan zou het moeten werken. Enige kans dat je hebt is dat de cpu niet goed herkend wordt, en als een unknown amd cpu @ x GHz staat in de post, maar dat doet niets af van de werking van het ding.
Enige wat nog problemen op kan leveren is de core die niet compatible is, welke core heeft die sempron? En welke chipset heeft dat mobo dat je daar hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 24-10-2007 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die sempron-processor vond ik op ebay, meer gegevens stonden er niet bij. Ivm de chipset van het moederbord... tja... het moederbord is een HP 319613-001, heb gegoogled op de chipset van dat bord, maar vond niet veel terug.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:25:
Die sempron-processor vond ik op ebay, meer gegevens stonden er niet bij. Ivm de chipset van het moederbord... tja... het moederbord is een HP 319613-001, heb gegoogled op de chipset van dat bord, maar vond niet veel terug.
Heb je een link naar die ebayaanbieding dan?
En voor wat betreft de chipset, als je het bord daar hebt kun je toch wel kijken wat voor chip erop dat ding zit?

Verwijderd

Topicstarter
de ebay-advertentie:

http://cgi.benl.ebay.be/C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ivm de processor die nu op het bord zit: da's de AXMH2500FQQ4C

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is iig een socket A ding als ik het zo zie, maar wat nu de specs zijn is niet echt te zien. Je kunt natuurlijk de gok nemen en dit ding kopen, maar ik zou eerst aan de verkoper vragen of het zeker gaat werken. Waarschijnlijk wel, maar persoonlijk heb ik liever wat zekerheid als het aankomt op dit soort dingen, zodat ik niet m'n hele notebook open moet maken om een cpu te vervangen en erachter te komen dat hij niet wordt gesupport.

Verwijderd

Topicstarter
dit zou de chipset van de processor (3300+):

SiS M760GX

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:25:
dit zou de chipset van de processor (3300+):
Wat bedoel je hiermee?
SiS M760GX
Als ik hier kijk: http://www.sis.com.tw/products/sism760gx.htm
dan lijkt dat op een chipset voor een AMD K8 systeem, niet een K7 systeem waar jij het over hebt.

Dus nogmaals, kijk eens wat voor chipset je op het mobo hebt zitten, en vraag aan de ebayverkoper welke dingen er op de cpu staan, zodat je kunt achterhalen welke core het ding heeft om 100% te weten of het werkt (zoals gezegd, waarschijnlijk wel, maar dat is niet 100% zeker).
Pagina: 1