sinds ik mijn nieuwe kamertje heb betrokken ontvang ik ineens radio met mijn versterker, wat niet de bedoeling is, omdat het ding niet eens een tuner er aan heeft hangen
vreemde is, als ik de volumeknop op 0 zet hoor ik het het duidelijkst, als ik em iets harder zet vanaf 0 kraakt het wat (tijdens het draaien van de volumeknop) en wordt de ontvangst iets zachter. (op 0 zijn de liedjes duidelijk herkenbaar, geen idee welke zender though)
in mijn vorige kamer had ik dit niet (zelfde versterker + boxen)
ik heb al een aardedraad (vanaf de 'phono ground') aan mn verwarming gehangen, maar dat helpt hoogstens wat tegen ruis, de liedjes blijven vrolijk doorgaan
ik heb bij wijze van test alle andere apparatuur uitgezet, mag niet baten..
* hm ben on the fly nu wat aan het verschuiven, na het weghalen van een andere box die in de buurt stond (van de tv) zijn de liedjes weg, wel blijft er een enorme zoem/piep over, die wel coherent aan het volume is maar al wel op redelijk zacht volume hoorbaar is.. dit had ik vroeger ook niet.. heeft dit alles nou te maken met aarding, kabels of toch met apparatuur die in de buurt staat? en is het logisch dat de aanwezigheid van een box radio doet verschijnen op een andere box?!
in mijn vorige kamer had ik dit niet (zelfde versterker + boxen)
ik heb al een aardedraad (vanaf de 'phono ground') aan mn verwarming gehangen, maar dat helpt hoogstens wat tegen ruis, de liedjes blijven vrolijk doorgaan
ik heb bij wijze van test alle andere apparatuur uitgezet, mag niet baten..
* hm ben on the fly nu wat aan het verschuiven, na het weghalen van een andere box die in de buurt stond (van de tv) zijn de liedjes weg, wel blijft er een enorme zoem/piep over, die wel coherent aan het volume is maar al wel op redelijk zacht volume hoorbaar is.. dit had ik vroeger ook niet.. heeft dit alles nou te maken met aarding, kabels of toch met apparatuur die in de buurt staat? en is het logisch dat de aanwezigheid van een box radio doet verschijnen op een andere box?!