Ik weet niet of dit het goede forum is, maar als ik mijn volume gewoon helemaal uit heb, hoor ik gewoon franstalige radio zenders uit mijn speakers komen. Doe ik het volume omhoog, krijg ik andere zenders. Weet iemand hoe ik dit weg kan halen?
Jouw versterker is waarschijnlijk dermate goedkoop dat kortegolf stations direkt op je eindtrap instralen. Of je kabeltje waarmee je je versterker aanstuurt fungeert als antenne (slechte kabel)
[ Voor 34% gewijzigd door skr op 14-10-2007 22:24 ]
Is je versterker ergens geaard? Zo niet, aard dan de behuizing van je versterker, dat houd een hoop straling tegen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ik ken dat, ik heb een paar goedkope Logitech computerboxjes (€ 20,-) waarmee ik Slam FM ontvang. Daarnaast hoor ik ook een aardige ruis. Geeft maar weer aan dat zelfs bij bekende merken goedkoop toch ook duurkoop is.
Verwijderd
Je speakerkabel ff paar keer door een ferrietring halen lost het probleem waarschijnlijk op.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:54:
Je speakerkabel ff paar keer door een ferrietring halen lost het probleem waarschijnlijk op.
@TS:
Ik zou m'n geld denk ik ook zetten op het aarden van de behuizing.(als er al een metalen behuizing omheen zit
Kun je wat meer vertellen over je versterker/geluidssysteem?
[ Voor 16% gewijzigd door Gwannoes op 15-10-2007 11:23 ]
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Verwijderd
De luidsprekerkabel werkt als antenne, pikt daardoor radiozenders op en vervolgens vindt in de versterker laagfrequentdetectie plaats en hoor je de radiozender door je speakers.Gwannoes schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
Heb je hier een onderbouwing voor? Ik zie zo niet voor me wat een common-mode onderdrukker hier voor invloed op heeft, temeer daar een speaker nogal laagohmig is, en er dus niet zo snel spanningen opgebouwd zullen worden over een speaker.
hmmm... Zou inderdaad kunnen, als beide aders van de luidsprekerkabel als dipool-antenne werken met de behuizing o.i.d., en dus beide dezelfde (common-mode) storing oppikken. Bedoel je dat?Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:33:
[...]
De luidsprekerkabel werkt als antenne, pikt daardoor radiozenders op en vervolgens vindt in de versterker laagfrequentdetectie plaats en hoor je de radiozender door je speakers.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Ik heb zo'n logitech setje (Z-530 dacht ik). En een adapter die een rode en een witte tulp omzet in 3 3.5mm uitgangen. (die zat erbij)
Hij was wel goedkoop, maar ik ben van plan om binnenkort een echte set te kopen (ik ga verhuizen).
Tijdens het muziek luisteren hoor ik het gelukkig niet, want die staat hard genoeg
Hij was wel goedkoop, maar ik ben van plan om binnenkort een echte set te kopen (ik ga verhuizen).
Tijdens het muziek luisteren hoor ik het gelukkig niet, want die staat hard genoeg
Pagina: 1