Toon posts:

welk moederbord en geheugen bij penryn?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de penryn variant op 2.66ghz, 12mb cache en 1333mhz fsb te kopen.
Nu ben ik van plan deze zover mogelijk te oc'en met goede luchtkoeling?(welke raden jullie aan? scythe mugen, thermaltake 120 extreme of een andere).
Natuurlijk wil ik er een goed moederbord bij dat deze cpu aankan en deftig kan overklokken.(ik had gezien dat de asus maximus een goed moederbord is maar dat is toch vrij duur vind ik. mss dat wat goedkopere moederborden dezelfde performance en oc capaciteiten behalen?)
Ik had qua geheugen gedacht aan OCZ reaper ( 800mhz 4-4-4- of 1066mhz 5-5-5. Ik weet niet goed welk geheugen ik het beste zou nemen voor het overklokken, als de cpu zoveel mhz nodig heeft van het ram..).(die reapers kies ik vooral omdat ik alles bij de shop tones in belgie zou kopen. die hebben ze daar)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 15:56 ]

Verwijderd

Ik vind het altijd een beetje voorbarig om adviezen te geven op basis van cpu's die nog op de markt moeten komen.

Ook m.b.t. tot de keuze van mobo en geheugen zou ik nog even wachten. In de komende maanden gaat heel erg veel gebeuren in de "computer business". En ik denk dat binnenkort de eerste benches van nieuwe moederborden / geheugenchips en cpu's gaan komen.

Verwijderd

Topicstarter
jazeker maar het geheugen staat toch vrij goedkoop denk ik nu. En het zal toch sowieso DDR2 worden, die zullen nu ook niet veel meer veranderen denk ik?

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:42
Ik denk dat je 8x400 MHz wel kan halen met een Intel Core 2 Quad Q9450 op luchtkoeling.

De allerbeste CPU-koeler op dit moment is de Thermalright IFX-14. Op de tweede plaats staat de Thermalright Ultra-120 Extreme. Die heb je wel nodig als je een QuadCore gaat OC'en.

Voor het geheugen zou ik niet verder kijken dan cheap-ass 2x1GB PC5300 CL5 ValueRam van Kingston. Dit kan makkelijk lopen op PC6400 CL4 volgens een aantal reviews.

Als moederbord zou ik een ABIT IP35 Pro kopen. Dit is een betaalbaar moederbord dat zeer goed presteert en zeer goed overclockt. Kijk maar eens op Hardware.info voor een aantal vergelijkingen met andere mobo's.

Edit: Je kunt natuurlijk nog verder overclocken door de multiplier op 6 te zetten, de Vcore te verhogen en de FSB omhoog te smijten, maar dan begint het onverstandig te worden. Ik zou het bij 8x400 MHz laten tenzij over een aantal maanden blijkt dat hij gemakkelijk veel hoger kan.

Edit 2: Ik zie net dat de ABIT IP35 Pro nogal slecht verkrijgbaar is. Misschien kun je dan beter een Gigabyte of Asus mobo kopen van 135 euro of meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Joep op 18-10-2007 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok Maar wat als ik bv toch safe speel dat ik die 800mhz en cas4 wil halen en dat ocz reaper geheugen van 800mhz cas4 neem. (dat is vereist voor die 400mhz fsb eh.) Maar met dat reaper gehuegen raak ik mss makkelijk tot aan 460mhz ofzo dat ik 7Xmultiplier kan nemen? Nuja zeker geen 1066mhz dus :D. Ik zal eens wat vergelijkingen van dat abit moederbord bekijken.
bedankt voor je hulp ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat moederbord ziet er wel goed uit. :)
Maar als ik dan later een cpu zou steken met fsb 1600mhz kan hij het wel niet aan zeker?(nuja die kans zal wel heel erg klein zijn dat ik een betere koop binnen de paar jaar :) )

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:42
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:24:
dat moederbord ziet er wel goed uit. :)
Maar als ik dan later een cpu zou steken met fsb 1600mhz kan hij het wel niet aan zeker?(nuja die kans zal wel heel erg klein zijn dat ik een betere koop binnen de paar jaar :) )
Tuurlijk wel, dat bord kan makkelijk een FSB van 400 MHz aan, maar het is nog maar de vraag of Intel processors uitbrengt voor dit socket met een standaard FSB van 400 MHz.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 21:18
ik zou zeggen lees je eerst es wat in.

(gewoon hardware en overclock basics)

tis duidelijk te merken dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent.

[ Voor 15% gewijzigd door harrald op 18-10-2007 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij de AMD's van socket 939 weet ik alles. sindsdien heb ik me niet meer met overklokken beziggehouden en er zijn veel verschillen waardoor ik het oc'en bij socket 775 niet meer begrijp. :p
Ik ga maar eens wat rondlezen. ^^

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is zich op basis van reviews en ervaringen van andere op de hoogte te brengen en dan zelf te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.