[2003] Eén poort voorrang geven*

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tekuro
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een 2003 servertje met 2 netwerkkaarten in. De ene gaat naar het internet de andere naar een switch waar een computer of 6 op zitten. Wij hebben ook een telefooncentrale waar ik een kaart zal laten insteken zodat wij met sip protocol ( ik denk dat het poort 5060 is) over internet zullen bellen.

Kan ik op een eenvoudige manier er voor zorgen dat alle sip verkeer voorrang heeft op al het andere verkeer in mijn server ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar QoS.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met te vertellen wat je zelf zoal geprobeerd hebt om deze vraag te beantwoorden?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:59

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Men beginne met de telefooncentrale zelf op het internet / de router aan te sluiten.

(Of je moet heel graag met QoS, DMZ, etc etc aan de slag willen)

[ Voor 28% gewijzigd door Coach4All op 18-10-2007 10:59 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• tekuro
@Coach4All

dat kan ik niet, ik zal de telefooncentrale aan de switch moeten koppelen of eventueel een extra nic in de server steken en hem daar aan koppelen. maar dan moet ik er wel nog altijd voor zorgen dat alle ip pakketten die sip gebruikt voorrang krijgt boven andere ip pakketten.

ik neem aan dat er in server 2003 toch iets moet zijn die dit mogelijk maakt ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal je QoS moeten gebruiken? Wat heb je zelf nou al gedaan? Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tekuro
wel ik heb net een programma gevonden 'netlimiter' waarmee ik de bandbreedte kan regelen :)

Verwijderd

Dat is dus totaal iets anders als QoS.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
met netlimiter geef je een permanenti restrictie op netwerkverkeer van programma's e.d. met QoS limiteer je de BW voor prgramma's e.d. waneer er (veel)usage is van het SIPVOIP gedeelte.
Pagina: 1