switch 3com 3300mm geluidsproductie

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar ik word helemaal gek van mijn 3com switch.

Dat apparaat produceert zoveel herrie dat ik er hoofdpijn van krijg (bijna)
ik heb hem opengeschroeft en er blijken 2 +- 4cm fans in de zitten die als een idoot draaien en lawaai maken.

Deze zou ik natuurlijk kunnen vervangen voor nieuwe stille fans, maar dat is me teveel gedoe en kost me geld en ik wil gewoon even snel een oplossing hebben.

Nou vroeg ik mij af, aangezien mijn swich momenteel alleen gebruik voor remote desktop en soms even wat file's copieren.
Zou ik die fans niet gewoon los kunnen trekken, want zoveel warmte produceert mijn switch momenteel volgensmij niet.

(tijdens het schrijven herinner ik mij ineens hoe heet mijn switch werd toen we aan het lannen waren :X dus ze zullen wel degelijk nodig zijn)
maar momenteel doet hij eigenlijk niet veel meer dan mijn server voorzien van internet (op de server draait nog niks ben aan het installeren)

het gaat om een 3300 mm 24ports 3com switch 100mb
Afbeeldingslocatie: http://www.mtmnet.com/images/3C16988A_3300MM.jpg

Zou ik dus die fans los kunnen trekken, zonder schade aan mijn switch te krijgen?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Zoals je zegt: die fans zitten er niet voor niets. Wat je wel kunt doen is even de fans uitzetten en goed de temperatuur in de gaten houden (van ALLE componenten, niet alleen CPU oid)

Gregor van Egdom Krekr

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 23:35
Ik had een Superstack II 1100 waarbij de fans versleten waren (lagers). Ik gebruikte deze alleen maar om af en toe wat te testen buiten m'n normale netwerk om, dus ook weinig traffic. Ik heb toen de fans los gehaald. Na ongeveer drie uur was het wel einde verhaal....

Infinitus est numerus stultorum

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Naar aanleiding van HP Procurve switch fan aanpassen? kan ik je het volgende melden. Het was bij dit apparaat mogelijk om de ingebouwde fan te vervangen door een normale CPU koel fan van dezelfde grootte.

Deze maakt namelijk geen herrie en zelfs bij hoge utilisatie blijft ie z'n werk doen zonder onderbrekingen.

Ik zal gelijk de opmerking maken dat zo'n 3com switch (en ook zo'n procurve) natuurlijk in eerste instantie niet gemaakt is om als huis-tuin-keuken switch te doenen, maar wij Tweakers zijn eigenwijs natuurlijk ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je zet hem gewoon ergens in een kast weg. Kwestie van kabels trekken :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)