[WiFi] Netwerk niet te benaderen, wel via de vaste kabel

Pagina: 1
Acties:

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
Naar aanleiding van mijn vorige topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1251800
is het probleem nu wat anders dan ik had gedacht, daarom plaats ik het probleem ook maar hier waar het echt thuis word.

Het netwerk is dus niet benaderbaar via WiFi verbinding, zodra er vaste kabels in de pc en de laptop gaan is het netwerk volledig benaderbaar. Ik heb de hele router doorgespit en opnieuw ingesteld maar het mocht niet baten. De pc's krijgen gewoon een geldig intern ip adres. Wat ik misschien nog eventueel kan doen is de router terug zetten naar factory defaults. Ik kom er niet meer uit, misschien dat 1 van jullie kan helpen! Wat ik wel moet zeggen is dat het heeft gewerkt maar nadat ikzelf de router had gereset was het dus kut met peren.

Het betreft een linksys wrt54gs met de firmware satori pre 3.11 versie 2.07.1.7
Alvast bedankt!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Een tijd geleden had ik ongeveer hetzelfde probleem, mijn oplossing was in dat geval dat ik de laptop die het wifi netwerk nodig toevoegde aan het netwerk voordat ik ook maar enig soort van beveiliging had ingesteld op de router.

hopelijk lukt het.

dus installatie procedure van het boekje volgen en voor de beveiliging stappen ff toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:27 ]

Verwijderd

Je kan eens bij de geavanceerde instellingen van je draadloze netwerkkaart alle netwerken die er in staan verwijderen. Daarna opnieuw verbinding maken met je netwerk en de WEP/WPA opnieuw invoeren.

• sjorremans
Bedankt voor de snelle reacties, het schiet ook gewoon niet op omdat ze daar nog geen internet hebben dus ga ik er vanavond maar weer eventjes langs.

Ik zal deze opties zeker proberen.
Het maakt inderdaad niet uit wat voor beveiliging er word ingesteld, WPA of Mac filtering of helemaal niks, net of het interne verkeer word tegengehouden.
Firewalls staan ook uit.

Bedankt!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
Nou ik heb de bovenstaande oplossingen geprobeerd, niks mag helpen.
De laptop en pc krijgen keurig een ip maar kunnen elkaar al niet eens pingen, ze zitten in dezelfde werkgroep die ook is ingesteld in de router.

De netwerkshares zijn niet bereikbaar, in dit geval de MyBook. Ook kan ik niet zoeken naar computers in het netwerk omdat daar geen rechten voor zouden zijn.

Doe ik daarna de vaste kabel erin werkt alles feilloos en perfect!
Ik heb de router gereset, factory defaults geladen maar het mag niet uitmaken, het werkt gewoon niet. Ook niet zonder alle beveiliging uitgeschakeld.

Ik weet het echt niet meer, ben elke instelling nagelopen in de router maar kon niks vinden wat zou duiden op het bovenstaande probleem?

Heeft iemand misschien nog een idee?

Alvast bedankt!

• sjorremans
Niemand voor de rest een idee over wat er eventueel mee kan zijn of wat er aan de hand is?

Pagina: 1