[WD] Mybook niet benaderbaar via WiFi, wel via vaste kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 09:23
Situatie
Werkstation, via WiFi verbonden met het netwerk
Laptop, via WiFi verbonden met het netwerk
MyBook, via vaste kabel verbonden met het netwerk

Probleem
De MyBook is niet benaderbaar als de pc en laptop via WiFi verbonden zijn met het netwerk. De MyBook is wel benaderbaar zodra de laptop en pc verbonden zijn via een vaste kabel.
Het probleem is ontstaan nadat de router even van het stroom is gehaald.
De MyBook is dus simpelweg op geen manier meer te bereiken zodra de vaste kabel eruit gaat en er overgeschakeld word op het WiFi gedeelte. De shares zijn niet meer benaderbaar en ook via de brower valt er niks te bereiken. Zodra de vaste kabel erin gaat is de MyBook weer benaderbaar.
Voorheen werkte het wel via WiFi en er is niks veranderd.

Gedaan
Router opnieuw instellen, zowel werkgroep aanmaken als netwerkID etc etc.
MyBook opnieuw in de wekrgroep geplaatst, mocht ook niet uitmaken.
De software voor het wireless kaartje op de vaste pc opnieuw geïnstalleerd, mocht ook niet uitmaken.

Misschien dat iemand dit eerder heeft meegemaakt of hier een oplossing voor weet.
Alvast bedankt!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
Wat voor router heb je?

ben je zeker dat er niets in de vorm van AP isolation is ingeschakeld?

uit de help van linksys:
quote: linksys help
Creates a separate virtual network for your wireless network.
When this feature is enabled, each of your wireless client will be in its own virtual network and will not be able to communicate with each other.
You may want to utilize this feature if you have many guests that frequent your wireless network.

• sjorremans
The-Hi_End schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:19:
Wat voor router heb je?

ben je zeker dat er niets in de vorm van AP isolation is ingeschakeld?

uit de help van linksys:

[...]
Betreft inderdaad een linksys wireless router, ik ga er vanmiddag weer langs om het probleem proberen op te lossen, ik zal is kijken of ik die optie ergens kan vinden!

Alvast bedankt!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
Ik ben er dus vanmiddag weer geweest en de router houd op één of andere manier lokaal verkeer tegen. Het netwerk is niet benaderbaar maar zodra de vaste kabel erin gaat werkt alles wel weer. Ik heb de router door gespit maar ik kon niks vinden, ook geen bovenstaande optie oid.

Het betreft een linksys wrt54gs met een aangepaste firmware: satori pre 3.11 versie 2.07.1.7
Ik ga er vanavond weer langs, mede ook omdat ze net verhuist zijn en nog geen internet hebben.

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!