Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 45.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Vandaag heb ik ook een Student ADC Memberschip aangevraagd. Kreeg vrijwel direct een orderbevestiging en een half uur later een mailtje dat mijn order wordt verwerkt.
Morgen maar eens mijn studie en rijbewijs emailen, of zijn er nog meer mensen zoals Ryudo die hiermee tegen wacht problemen aanlopen.
Als de nieuwe Macbook (pro)'s de 14e komen heb ik precies twee weken vrij. Alleen las ik dat het dus nog wel eens 2 weken kon gaan duren voordat je hem telefonisch binnen hebt :X .

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Net nog even weer gekeken maar nog steeds geen verandering in de status. :?
Ik heb mijn bewijs via de mail gestuurd omdat onze fax gewoon te onduidelijk is om een id kaart mee te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Balen, dit lees ik nu voor het eerst, net een paar maanden afgestudeerd en vanplan een MBP te kopen. Dat wordt het volle pond betalen dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:15:
Balen, dit lees ik nu voor het eerst, net een paar maanden afgestudeerd en vanplan een MBP te kopen. Dat wordt het volle pond betalen dus :z
Of ff n vriend/vriendin lief aankijken die nog studeert om er 1 te bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Gister (donderdag dus) nog maar eens een mail gestuurd hoe het zit met de status van mijn confirmation.
Anders toch maar even een poging wagen om het blad ergens te faxen. Dit schiet niet op zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Ryudo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 02:11:
Gister (donderdag dus) nog maar eens een mail gestuurd hoe het zit met de status van mijn confirmation.
Anders toch maar even een poging wagen om het blad ergens te faxen. Dit schiet niet op zo. :/
Het duurde voor mij ook vrij lang, heb toen gebeld met het 0800 nummer van de Apple Store en verteld dat het vrij lang duurde. Toen vroeg hij of ik een kopie van mijn ID en inschrijving van school naar hem toe kon mailen en daarna heeft hij het gelijk door gefaxed naar Apple. Was de volgende dag geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik wil zsm die macbook pro halen zodra ie uitkomt, (kans is heel groot op een grote update) en zit nu te twijfelen of ik alvast een ADC student membership moet aanvragen of niet...
volgens mij wel he? of kan ik beter wachten op dinsdag en dan pas alles aanvragen.

het is trouwens al diverse keren gemeld, maar misschien dat de doorlooptijd tegenwoordig korter is.
maar hoeveel tijd zit er tussen aanvraag van adc student membership, activatie, product bestellen en product ontvangen?

ik neem aan dat zodra je membership geactiveerd is, je direct kunt bellen voor je bestelling en dat de ordertijd van de bestelling gelijk is aan het orderen via de online store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
randje schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:50:
ik wil zsm die macbook pro halen zodra ie uitkomt, (kans is heel groot op een grote update) en zit nu te twijfelen of ik alvast een ADC student membership moet aanvragen of niet...
volgens mij wel he? of kan ik beter wachten op dinsdag en dan pas alles aanvragen.

het is trouwens al diverse keren gemeld, maar misschien dat de doorlooptijd tegenwoordig korter is.
maar hoeveel tijd zit er tussen aanvraag van adc student membership, activatie, product bestellen en product ontvangen?

ik neem aan dat zodra je membership geactiveerd is, je direct kunt bellen voor je bestelling en dat de ordertijd van de bestelling gelijk is aan het orderen via de online store?
Je kan inderdaad alvast je ADC bestellen, deze blijft een jaar geldig. Je hebt dan dus een jaar de tijd om je bestelling te plaatsen. Bij mij duurde het activeren van mijn account iets meer dan een week. En levertijd is inderdaad net zolang als in de online store. In totaal had ik dus binnen 2 weken na het aanvragen van mijn mijn ADC Student Mebership mijn Macbook Pro in huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Spacespider schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
Het duurde voor mij ook vrij lang, heb toen gebeld met het 0800 nummer van de Apple Store en verteld dat het vrij lang duurde. Toen vroeg hij of ik een kopie van mijn ID en inschrijving van school naar hem toe kon mailen en daarna heeft hij het gelijk door gefaxed naar Apple. Was de volgende dag geactiveerd.
Bedankt, hier kan ik wel wat mee. Dan ga ik woensdag ;) wel even met hun bellen en kan ik gelijk m'n MBP bestellen. Thans ik neem aan dat dat dan gelijk wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Spacespider schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:02:
[...]

Je kan inderdaad alvast je ADC bestellen, deze blijft een jaar geldig. Je hebt dan dus een jaar de tijd om je bestelling te plaatsen. Bij mij duurde het activeren van mijn account iets meer dan een week. En levertijd is inderdaad net zolang als in de online store. In totaal had ik dus binnen 2 weken na het aanvragen van mijn mijn ADC Student Mebership mijn Macbook Pro in huis. :P
Zo net de bestelling geplaatst en ik moet nog een bevestigingsmail krijgen.
Kan ik gewoon zonder aankondiging mijn ingescande paspoort/Bewijs van inschrijving/collegekaart naar eurodev@apple.com mailen?

en krijg je nog een reply op het mailtje met de scans of is het daarna een kwestie van elke dag F5-en om te kijken of je abonnement geactiveerd is :+

edit: ik lees de instructies in de OP te snel, staat dat ik eerst een activatiecode moet krijgen, die moet invoeren en dan pas de bewijzen opsturen

edit2: net de activatiecode ontvangen, ingevoerd en mailtje met de scans gemaild naar eurodev@apple

[ Voor 13% gewijzigd door randje op 13-10-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Ik heb na het zenden van mijn ID + overige info alleen dezelfde dag een automatisch ''Acknowledgment of your email'' ontvangen (4 dagen geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

mickezzz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:25:
Ik heb na het zenden van mijn ID + overige info alleen dezelfde dag een automatisch ''Acknowledgment of your email'' ontvangen (4 dagen geleden).
en een volgnr als het goed is van wanneer je ze mail gaan behandelen.

ik heb die dus gisteren gekregen (had ook gisteren mn ID gestuurd) en nu maar afwachten... :( als die nieuwe MBP's uitkomen en te bestellen zijn, gewoon bellen om te bestellen en de status vermelden van je ADC student + volgnummer van je studentbewijs.

in ieder geval dat ga ik doen als mijn account nog niet activated is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Als je aan de Open Uni enkele vakken doet volgen kun je dan ook aanspraak maken op een ADC lidmaatschap? Omdat je natuurlijk niet echt naar school gaat daar. Is meer een HBO+ thuis studie :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, ik wil graag een bestelling doen met mijn ADC Student Membership (moet ik nog bestellen), kan ik dan met met die ADC S.M. nog wel gebruik maken van die Back To School actie? Want ik wil wel graag een iPod Nano voor 14,- en 90,- korting op een printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Als je aan de Open Uni enkele vakken doet volgen kun je dan ook aanspraak maken op een ADC lidmaatschap? Omdat je natuurlijk niet echt naar school gaat daar. Is meer een HBO+ thuis studie
Volgens mij moet je voltijd student zijn, maar staat dat niet op de website?
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:45:
Ik heb even een vraagje, ik wil graag een bestelling doen met mijn ADC Student Membership (moet ik nog bestellen), kan ik dan met met die ADC S.M. nog wel gebruik maken van die Back To School actie? Want ik wil wel graag een iPod Nano voor 14,- en 90,- korting op een printer.
De education store en ADC memberships gaan volgens mij niet samen. Dus 20% korting + Back 2 School ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dan moet ik kiezen, 20% korting op Macbook Pro (370,- aan korting) of die Back 2 School aktie via surfspot (440,- aan korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:54:
Hmmm dan moet ik kiezen, 20% korting op Macbook Pro (370,- aan korting) of die Back 2 School aktie via surfspot (440,- aan korting)
Ik snap niet hoe je aan de 440 euro korting komt via Back 2 School? In combinatie met de Macbook Pro krijg je 10% korting - 14 euro + 125 euro (stel je verkoopt de Nano) dan kom je uit op 291 euro korting. Dit tegenover 360 euro via ADC.
Maar die Nano krijg je denk ik niet voor meer dan 100 euro verkocht.

Weet iemand trouwens hoe de order op de factuur vermeld staat? Is het zoiets als STUDENT MEMBERSHIP... of gewoon MacBook Pro 2.4Ghz...?

[ Voor 11% gewijzigd door mickezzz op 16-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zo berekend, korting ADC Student Membership:

Nieuwprijs Macbook Pro 2,53GHz: € 2.249,00
-20% korting: 449.80,-
-ADC Student Membership: 79,-
449.80 - 79 = 370.80,- aan korting

Back 2 School aktie via Surfspot:

Via Surfspot betaal je € 2.024,19 (2.249,00 - 2.024,19 = 224.81,- aan korting = 10%)
-125,- korting op iPod Nano
-90,- korting op printer
224.81 + 125 + 90 = 439.81,- aan korting

Dus met een ADC Student Membership krijg je 370.80,- aan korting
Bestel je via Surfspot, 439.81,- aan korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:32:
Ik heb het zo berekend, korting ADC Student Membership:

-20% korting: 449.80,-
-ADC Student Membership: 79,-
449.80 - 79 = 370.80,- aan korting

Back 2 School aktie via Surfspot:

Via Surfspot betaal je € 2.024,19 (2.249,00 - 2.024,19 = 224.81,- aan korting = 10%)
-125,- korting op iPod Nano
-90,- korting op printer
224.81 + 125 + 90 = 439.81,- aan korting

Dus met een ADC Student Membership krijg je 370.80,- aan korting
Bestel je via Surfspot, 439.81,- aan korting
Oke, dat klopt.
Maar ik heb zowel geen Nano als een printer nodig en ook niet veel zin om deze met verlies te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik heb net even Apple gebeld en het is wel mogelijk om de ADC Student Membership te gebruiken icm de Back To School aktie! Dus 585,80,- aan korting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:41:
Ah ik heb net even Apple gebeld en het is wel mogelijk om de ADC Student Membership te gebruiken icm de Back To School aktie! Dus 585,80,- aan korting :D
Dat is wel heel interessant. Hoe moet je dan bestellen? Gewoon bellen en zeggen dat je student bent en dus education korting wil, vervolgens aangeven dat je aan MacBook Pro wil, vervolgens zeggen dat je ook ADC Student Membership hebt en graag 20% daar bovenop wilt?

Balen dat mijn ADC membership alleen nog steeds op pending staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt 20% korting op de Macbook Pro en daarnaast mag je de iPod Nano met 125,- korting bestellen en een printer met 90,- korting. Over de Macbook Pro zelf wordt geen 2 keer korting gegeven. Zo vertelde de meneer mij iig.

Ik heb net mijn ADC Student Membership besteld, creditcard gegevens ingevuld en op verzonden geklikt. Alleen heb ik helemaal geen bevestingsmail gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:14:
Je krijgt 20% korting op de Macbook Pro en daarnaast mag je de iPod Nano met 125,- korting bestellen en een printer met 90,- korting. Over de Macbook Pro zelf wordt geen 2 keer korting gegeven. Zo vertelde de meneer mij iig.

Ik heb net mijn ADC Student Membership besteld, creditcard gegevens ingevuld en op verzonden geklikt. Alleen heb ik helemaal geen bevestingsmail gekregen?
Dit staat wel bij de ADC Hardware Purchase Program Policies, Europe:
Please note that purchases made through the ADC Hardware Purchase Program (sometimes called "Developer Plan") are NOT eligible for most Apple or third-party promotions or rebates. You may see wording on an online Store that indicates eligibility, however, please consult the official terms and conditions of all promotional offers before placing an order. There are no refunds on items purchased through the ADC Hardware Purchase Program

Maar als die menneer het zegt zal het wel zo zijn.
Over ADC aanvraag. Het duurde bij mij ook 5 - 10 minuten voordat ik een order bevestiging kreeg (7 uur 's avonds), een half uur later kreeg ik een mailtje dat mijn order werd verwerkt, de volgende ochtend om 9 uur kreeg ik een activatie code.
Drie dagen later heb ik pas m'n student verification gemailt. Met een minuut later daarop een automatisch mailtje, dat hij in behandeling genomen zou worden. Nu nog net geen week later nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oefff ik hoop inderdaad dat die meneer gelijk heeft. Ik heb het nummer van de Apple Store gedraaid en ik lees net op de startpost dat je een Apple Agent moet bellen. Naja die man van de Apple Store weet waarover ie praat hoop ik. Anders heb ik net voor niks mijn ADC besteld...

En ohja, ik heb net ook mijn bevestingsmail gekregen en een minuut later nog een mail dat ie verwerkt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:02:
Oefff ik hoop inderdaad dat die meneer gelijk heeft. Ik heb het nummer van de Apple Store gedraaid en ik lees net op de startpost dat je een Apple Agent moet bellen. Naja die man van de Apple Store weet waarover ie praat hoop ik. Anders heb ik net voor niks mijn ADC besteld...

En ohja, ik heb net ook mijn bevestingsmail gekregen en een minuut later nog een mail dat ie verwerkt wordt!
van wat ik heb begrepen is die apple agent gewoon de apple store hoor...
dat nr was staat bij het ADC waar je je hardware moet bestellen is gewoon het nr van apple

maar laat het trouwens wel weten of het lukt met je ADC 20% en de ipod nano en printer.

is het ook mogelijk om alleen de nano met korting te nemen (dus zonder korting op de printer)
het is wel zo dat het een rebate programma is: je betaalt de volle pond en krijgt de korting later teruggestort

[ Voor 18% gewijzigd door randje op 16-10-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:07:
[...]

Weet iemand trouwens hoe de order op de factuur vermeld staat? Is het zoiets als STUDENT MEMBERSHIP... of gewoon MacBook Pro 2.4Ghz...?
Iemand die dit weet? Kan interessant zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

randje schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:01:
[...]

van wat ik heb begrepen is die apple agent gewoon de apple store hoor...
dat nr was staat bij het ADC waar je je hardware moet bestellen is gewoon het nr van apple

maar laat het trouwens wel weten of het lukt met je ADC 20% en de ipod nano en printer.

is het ook mogelijk om alleen de nano met korting te nemen (dus zonder korting op de printer)
het is wel zo dat het een rebate programma is: je betaalt de volle pond en krijgt de korting later teruggestort
Het telefoonnummer op de startpost is anders dan het nummer van de Apple Store.
En de korting op de printer en Nano staan los van elkaar he, de printerkorting hoort niet bij Back 2 School.

Idd wat je al zegt, je moet zelf de korting aanvragen en dan krijg je pas je geld teruggestort, heel gedoe allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:58:
[...]

Het telefoonnummer op de startpost is anders dan het nummer van de Apple Store.
En de korting op de printer en Nano staan los van elkaar he, de printerkorting hoort niet bij Back 2 School.

Idd wat je al zegt, je moet zelf de korting aanvragen en dan krijg je pas je geld teruggestort, heel gedoe allemaal.
ik heb het nr uit de startpost gebeld voor mn -ik geef alvast op wat ik wil bestellen en zodra mijn account geactiveerd is, moet je me bellen- en ik kreeg gewoon de apple NL phone store aan de lijn.
moest in het begin wel een keuze maken waarvoor ik belde, eerst optie 1 (imac, en andere hadware) daarna weer optie 1 (student) geloof ik.

maar als ie mij weer terugbelt, ga ik vragen naar die adc 20% en korting op ipod nano, want in dat geval...(hoeveel kost die nano dan?) heb ik voor weinig een nano erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ID-kaart en Collegekaart verstuurd naar eurodev@apple.com. Ben benieuwd hoelang hij op pending blijft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:53:
Net ID-kaart en Collegekaart verstuurd naar eurodev@apple.com. Ben benieuwd hoelang hij op pending blijft staan...
Bij nu een week (10 okt) na het versturen van de informatie...
Is Apple ook op zaterdag bereikbaar via het ADC nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het proberen morgen:) Welk nummer van ADC bedoel je dan?

Ik heb een keer 0800-0230432 gebeld (startpost) en ik kreeg gewoon een mevrouw aan de lijn van de Apple Store, ik vraag me dan af of het een Apple Agent was?

Als ie maandag nog op 'pending' staat ga ik ook even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb afgelopen donderdag zowel een fax als een email gestuurd met mijn ID en bewijs van inschrijving en vanmiddag om 14u had ik al een bevestiging dat mijn account is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

potjandorie, dan kan ik je vertellen dat het komt door je fax..
ik ga maandag kijken of ik via mn werk kan faxen...
ohw ja wat moet je faxen
paspoort, collegekaart en proof of enrollment en ik neem aan een papiertje waarop staat:
for activation membernumber: XXXXXXX thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
Ik heb een kopie van mijn paspoort, declaration of registration van de VU en mijn ADC member nummer ge-e-maild en gefaxt... Je krijgt via de email na een paar uur een automatische bevestiging dat ze je bericht hebben ontvangen en de volgende dag was het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
CasC schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:36:
Ik heb een kopie van mijn paspoort, declaration of registration van de VU en mijn ADC member nummer ge-e-maild en gefaxt... Je krijgt via de email na een paar uur een automatische bevestiging dat ze je bericht hebben ontvangen en de volgende dag was het geregeld.
Dan ga ik hem morgen ook maar eens faxen. Daarbij gewoon eens bellen of ik niet gelijk al kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

orders mogen ze pas doorgeven als je memberstatus op 'active' staat.
de afdeling die het active maakt is een andere dan de afdeling die bestellingen opneemt en doorgeeft...

en iets zegt me dat zelfs apple weekend houdt, dinsdag bestellen dus. Ik ben ook ongeduldig hoor, maar als je het product eenmaal heb denk je waarschijnlijk ook: wat maakte die paar dagen nou uit...:P

edit: zojuist mn collegekaart en paspoort met handgeschreven bericht ['please activate my account, thank you!' member id: XXXXXXXXX]
gefaxed, laat het wel in een edit weten wanneer m'n account op activated staat.

[ Voor 22% gewijzigd door randje op 20-10-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is geactiveerd(!), maar wel na een belletje net. Ik heb ADC Worldwide Telephone Support gebeld en gevraagd waarom mijn Student Membership nog op 'pending' stond. Ik had vorige week vrijdag mijn papieren naar eurodev@apple.com gemaild. Ik moest net mijn membernummer + follow-up nummer van mn eurodev-mail doorgeven en de meneer/mevrouw (was onduidelijk, sprak gebrekkerig Nederlands) had hem daarna voor mij geactiveerd!

Hij/zij kon mijn bijlage's (ID + Collegekaart) niet openen en toch heeft hij/zij 'm voor mij geactiveerd, erg aardig!

Edit: In de beginpost staat dit

"Voor hulp bij ADC Memberships is er ook dit telefoonnummer: +31 30 659 3890 (schijnt alleen niet te werken)"

Dit nummer werkt wel! ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Mooi ik heb net gekeken:
MBP: kosten - 20%
ipod korting: 125,- (14 euro voor ipod nano 8gb!)
printer korting 90,- (geen printer nodig, maar een gratis HP all in one sla ik niet af)
ik kom zelf uit op een korting van iets meer dan 580 euro totaal :D

het is alleen jammer dat de printer pas na 1 a 2 weken verzendklaar is en de mbp na 1 week..

[ Voor 62% gewijzigd door randje op 20-10-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt allemaal wel erg mooi maar het lijkt mij sterk. Vooral omdat op de site vermeld staat dat het niet geldt in combinatie met andere kortingen.

Heeft iemand inmiddels gebeld naar Apple hierover? Want als definitief wél kan dan ga ik heeel snel ook een ADC-abo aanschaffen (moet voor 31 oktober want dan is de Back To School actie afgelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:09:
Klinkt allemaal wel erg mooi maar het lijkt mij sterk. Vooral omdat op de site vermeld staat dat het niet geldt in combinatie met andere kortingen.

Heeft iemand inmiddels gebeld naar Apple hierover? Want als definitief wél kan dan ga ik heeel snel ook een ADC-abo aanschaffen (moet voor 31 oktober want dan is de Back To School actie afgelopen).
Ik zou maar opschieten met het aanschaffen van ADC want anders kan het nog wel even duren voordat ADC geactiveerd wordt! :/

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:41:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Het is gewoon zo, dit is 1 van de uitzonderingen waarvoor niet geldt dat het te mooi klinkt om waar te zijn :)

straks na werk maar even mijn bestelling doen.
(ook gebeld en ze heeft t direct geactiveerd, aardige mevrouw trouwens, ze zei dat ze al de hele dag wordt gebeld door studenten met ADC omdat ze macbooks willen bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Die van mij is ook vandaag geactiveerd! :*)
Ik heb gisteren, naast het e-mailen, nog een keer alles gefaxt. Dat heeft dus geholpen.

@Ferraghini: Ga jij vandaag bestellen? Want dan ben ik inderdaad benieuwd of de ADC + Back2School gaat werken.
Ik zal in het Apple Levertijd topic eens vragen of die printer heel de bestelling zo enorm vertraagt. Want ik kan eigenlijk al niet wachten om te bestellen (moet nog even geld op de goeie rekening etc zetten), laat staan dat ik nog 2 weken moet wachten als ik al besteld hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

de adc en back2school is geen truukje of iets.
dus het 'werkt' gewoon...

ik moet zelf ook nog geld op mn bank storten (cash) om vervolgens het over te laten schrijven. De CC waar ik beschikking over heb, heeft een limiet van 1500 ofzoiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi. Direct een ADC-membership besteld. Hopen dat het werkt. Hoe lang duurt het voordat ik m'n bewijs van inschrijving kan gaan faxen/mailen?

Neem aan dat het dan wel binnen 10 dagen geactiveerd wordt zodat ik nog op tijd ben voor de iPod + printer actie.

Iets anders, misschien off-topic maar is het de 45 euro waard om een 7200 RPM HD te bestellen in plaats van de 5400?

Met extra geheugen en snellere HD met alle constructies (iPod en printer weer verkopen) kom ik uit rond de 1530 euro ipv 1984.
Kan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferraghini: Ga jij vandaag bestellen? Want dan ben ik inderdaad benieuwd of de ADC + Back2School gaat werken.
Kon 't maar, maar helaas heb ik nog niet genoeg geld op mijn bankrekening want ik heb een deel uitgeleend. Ik ga hem 24 oktober bestellen want dan heb ik weer genoeg cash op mijn rek. om het over te schrijven.
De CC van mijn moeder gebruik ik liever niet omdat ik alles op mijn naam + rek. wil hebben (op papier).
Hoe lang duurt het voordat ik m'n bewijs van inschrijving kan gaan faxen/mailen?

Neem aan dat het dan wel binnen 10 dagen geactiveerd wordt zodat ik nog op tijd ben voor de iPod + printer actie.

Iets anders, misschien off-topic maar is het de 45 euro waard om een 7200 RPM HD te bestellen in plaats van de 5400?
De volgende ochtend kreeg ik al een activatiecode, dus morgen kan je alle papieren door faxen.
Ik verwacht dat ie dan woensdag wordt geactiveerd, zoniet, even bellen naar +31 30 659 3890 en dan wordt ie meteen geactiveerd.

Wat betreft de HD, doen! Je bent 44,- goedkoper uit en je krijgt een snellere schijf, maar dan moet je 250GB wel voldoende vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:56:
Mooi. Direct een ADC-membership besteld. Hopen dat het werkt. Hoe lang duurt het voordat ik m'n bewijs van inschrijving kan gaan faxen/mailen?
Mailen lijkt niet te werken. Dus gewoon ASAP faxen wanneer je je activation code krijgt. Die krijg je waarschijnlijk vandaag, morgen of overmorgen. Maar dit ligt aan je betaalings methode.
Dit is een artikel over 5400 vs 7200 RPM uit 2006. In hoeverre dit nog betrouwbaar is
http://www.barefeats.com/5472.html
Vooral dus snellere schrijf tijden, maar geen snellere lees tijden. Voor games zal het dus niet veel uitmaken.

Ik ga zelf voor de goedkopere 5400 RPM. Over een jaartje koop ik dan wel weer een 500GB voor 60 euro en 4GB voor 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
Ik moet ook nog even wachten totdat ik mijn salaris gestort krijg, maar kan ik wel alvast bestellen en dan het geld aan het eind van de week het geld overmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door CasC op 20-10-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja vast wel, je moet binnen x tijd geld overmaken en anders vervalt je order.

net mn bestelling gedaan (mbp, ipod, printer) en morgen het geld storten en hopelijk snel daarna overmaken

edit: U hoeft geen contact met ons op te nemen als u uw huidige bestelling wilt annuleren, aangezien dit na dertig dagen automatisch gebeurt.

30 dagen dus...

[ Voor 30% gewijzigd door randje op 20-10-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij kan nu bevestigen dat de ADC + Back 2 School actie wel mogelijk is:)
Ik moet ook nog even wachten totdat ik mijn salaris gestort krijg, maar kan ik wel alvast bestellen en dan het geld aan het eind van de week het geld overmaken?
Wil je dit doen om eerder je bestelling binnen te krijgen? Zoja, ze verwerken pas je order als ze het geld binnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

randje schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:06:
ja vast wel, je moet binnen x tijd geld overmaken en anders vervalt je order.

net mn bestelling gedaan (mbp, ipod, printer) en morgen het geld storten en hopelijk snel daarna overmaken

edit: U hoeft geen contact met ons op te nemen als u uw huidige bestelling wilt annuleren, aangezien dit na dertig dagen automatisch gebeurt.

30 dagen dus...
Besteld met ADC icm Back2school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:44:
Dus jij kan nu bevestigen dat de ADC + Back 2 School actie wel mogelijk is:)
Net gebeld naar een Apple Agent
Ik kan bevestigen dat ADC + Back 2 School NIET mogelijk is. Net heb ik een standaard MBP 2.4 + Remote + VGA converter besteld. Dus geen Ipod Nano korting :'( .
De 90 Euro printer korting was wel mogelijk, omdat dit buiten de Back2School actie valt.
De accessoires worden wel met de 20% korting meegerekend en de printer niet.
De verwachte levertijd was ongeveer 2 weken.

[ Voor 3% gewijzigd door mickezzz op 20-10-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaaaat??? Ik heb ook een Apple Agent gesproken en hij zei dat het wel mogelijk was! :s Damn wat is dit nou voor onzin zeg!? Ik ga dit zeker doorgeven straks bij mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Erg jammer ja. Ik heb het daarna nog een keer gevraagd en er werd verteld dat dit niet mogelijk was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hebben ze voor randje een uitzondering gemaakt? Maar het blijft vaag want de printer-actie is ook gewoon een actie en Back 2 School is ook een actie. Dus waarom mag Back 2 School niet en printer wel? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:00:
Dan hebben ze voor randje een uitzondering gemaakt? Maar het blijft vaag want de printer-actie is ook gewoon een actie en Back 2 School is ook een actie. Dus waarom mag Back 2 School niet en printer wel? :S
In de gewone NL Store (dus niet Education) heb je ook al 90 euro korting hoor! Dus niet iets Education Store specifiek.

Ik vraag me ook inderdaad af hoe Randje het voor elkaar heeft gekregen. Misschien krijgt hij later ook problemen bij het invullen van de streepjescode om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok ik heb gebeld naar dat 0800-023xxx nr in de startpost en het gesprek ging ongeveer zo:

*is ik en - is verkoper

*hoi met Randje ik wil een apple computer bestellen. Ik wil deze met ADC korting bestellen en ik heb zo om me heen gehoord dat ik met mijn ADC student korting ook in aanmerking kom voor de back2school actie, klopt dat?
-ja dat klopt zeker meneer
*ohw dan wil ik dat direct erbij bestellen natuurlijk!
-ja dat kan, wat wilt u precies bestellen?
*MBP 2,4, 4GB, en US toetsenbord, dat is het dan voor de mac
-wat voor ipod wilt u, nano? touch?
*Nano 8gb rood
-okee genoteerd, wilde u verder nog iets bestellen?
*Ja kom ik ook in aanmerking voor de 90 euro korting op een printer?
-ja
*nou dan wil ik zo'n HP C4480 erbij, want dat is dan gratis een printer erbij hoewel ik die niet nodig heb
-haha ja dat is mooi meegenomen natuurlijk.
*precies..hoe werkt het eigenlijk, ik betaal eerst gewoon voor de nano en printer en dan via de coupon het geld terug?
-ja klopt u betaalt gewoon de MBP met korting, en de volle prijs voor de nano en printer en dan krijgt u €215,- teruggestort
*mooi, dat was het dan!
-[nog wat informatie dat ik mail zou krijgen, waarin stond waar ik het geld naartoe kon overmaken etc]
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:00:
nee hoor geen uitzondering voor mij, tegen jou zei de verkoper toch ook dat je in aanmerking ervoor komt? ik geloof hem gewoon. (alhoewel ik nu wel een beetje bang begin te worden :() en mocht ik geen korting kunnen krijgen dan neem ik contact op met mijn verkoper en vraag hem om verduidelijking...

[ Voor 22% gewijzigd door randje op 20-10-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, tegen mij zei ie dat ook dus ik vertrouw erop dat het gewoon mogelijk is. Bij de bestelling vraag ik sowieso naar de naam van de verkoper voor het geval dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Dan ga ik morgen nog maar eens een belletje doen om te kiijken of ik die Nano nog kan fixen.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:35:
Bij de bestelling vraag ik sowieso naar de naam van de verkoper voor het geval dat. :)
Bij het opnemen hoor je de naam van de verkoper. Ook in de bevestiging mail is de naam te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:39:
Dan ga ik morgen nog maar eens een belletje doen om te kiijken of ik die Nano nog kan fixen.

[...]

Bij het opnemen hoor je de naam van de verkoper. Ook in de bevestiging mail is de naam te zien.
die nano (en printer) moet op dezelfde bestelbon staan als je Mac,
Ooit had ik ook zoiets en dat werd een nieuwe order ipv een aanpassing (omdat dat gewoon makkelijker is :P)
succes ermee!

weet iemand trouwens of je geld (cash) bij de bank direct op de rekening van iemand anders (Apple) kan storten? Ik ga er vanmiddag naartoe, maar misschien wel handig om het te weten voordat ik daar ben.

naja ik geloof er gewoon in dat ik die nano krijg voor €14,- een verkoper kan niet zomaar misinformatie geven die me uiteindelijk 125 euro gaat kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Goed dat ik dit nog eventjes lees, ik heb gisteren mijn informatie gefaxt en vanmorgen nog even gemaild.
Ik verwacht dus strax of anders morgen mijn bestelling door te kunnen bellen, uiteraard ga ik ook proberen te profiteren van deze back to school actie, want een printer en nano zo goed als gratis wil ik natuurlijk ook wel!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

randje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:43:
[...]

die nano (en printer) moet op dezelfde bestelbon staan als je Mac,
Ooit had ik ook zoiets en dat werd een nieuwe order ipv een aanpassing (omdat dat gewoon makkelijker is :P)
succes ermee!

weet iemand trouwens of je geld (cash) bij de bank direct op de rekening van iemand anders (Apple) kan storten? Ik ga er vanmiddag naartoe, maar misschien wel handig om het te weten voordat ik daar ben.

naja ik geloof er gewoon in dat ik die nano krijg voor €14,- een verkoper kan niet zomaar misinformatie geven die me uiteindelijk 125 euro gaat kosten..
Ik weet dat je bij de Rabobank kan kiezen op welk rekeningnummer je wilt storten maar ik vraag me af of het dan goedkomt. Je kunt namelijk geen omschrijving of betalingskenmerk intypen waardoor Apple erachter komt of het geld van jou is. Waarschijnlijk komt er wel een tegenrekeningnummer (de jouwe) bij te staan maar ik denk dat Apple daar niet zo blij mee is.

Ontopic: wat balen dat ik nu net wél een ADC gekocht heb. Als het namelijk niet lukt kost me dat 120e voor de iPod, +/- 50/60 voor de printer en 80e voor het membership = in totaal rond de 250euro.
Ik heb net de activation e-mail gekregen, als ik daarop niet reageer kan ik het op die manier nog annuleren? Dan wacht ik namelijk dit topic nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:32:
[...]

Ik weet dat je bij de Rabobank kan kiezen op welk rekeningnummer je wilt storten maar ik vraag me af of het dan goedkomt. Je kunt namelijk geen omschrijving of betalingskenmerk intypen waardoor Apple erachter komt of het geld van jou is. Waarschijnlijk komt er wel een tegenrekeningnummer (de jouwe) bij te staan maar ik denk dat Apple daar niet zo blij mee is.

Ontopic: wat balen dat ik nu net wél een ADC gekocht heb. Als het namelijk niet lukt kost me dat 120e voor de iPod, +/- 50/60 voor de printer en 80e voor het membership = in totaal rond de 250euro.
Ik heb net de activation e-mail gekregen, als ik daarop niet reageer kan ik het op die manier nog annuleren? Dan wacht ik namelijk dit topic nog even af.
Maar als je de ADC opzegt mis je ook 20% korting over je macbook (pro). Dat is volgens mij wel meer dan 80 Euro. Lekker activeren zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
10% @ Macbook
20% @ Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:49:
[...]

Maar als je de ADC opzegt mis je ook 20% korting over je macbook (pro). Dat is volgens mij wel meer dan 80 Euro. Lekker activeren zou ik zeggen.
Ik denk dat als ik 10% krijg door de Back2school-actie (en de iPod en printer verkoop) dat ik dan goedkoper uit ben dan 20% via ADC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Waarom balen? Je krijgt toch 20% korting met je ADC membership!

En een verkoper kan inderdaad geen misverstanden verkopen die je achteraf nog flink wat geld gaan kosten, kan niet wachten totdat ik kan bellen haha

edit: net te laat, maar daar zit wat in inderdaad als je ze verkoopt, maargoed voor de mensen die dat niet willen is de ADC weg interessanter.
bovendien, ik weet niet of je je geld nog terug kunt krijgen van je adc activation?

[ Voor 34% gewijzigd door tomtommie op 21-10-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat als ik 10% krijg door de Back2school-actie (en de iPod en printer verkoop) dat ik dan goedkoper uit ben dan 20% via ADC.
Je kan in ieder geval in combinatie met de ADC ook de printer er bijna gratis bij krijgen en die dus ook weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:05:
[...]

Je kan in ieder geval in combinatie met de ADC ook de printer er bijna gratis bij krijgen en die dus ook weer doorverkopen.
Dat is ook nog lelijk: bij de Backtoschool-actie kun je een printer kiezen die normaal 90 euro kost, na aftrek van de korting gratis is. Bij een 'gewone' bestelling is de goedkoopste printer 99e ná aftrek van de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:10:
[...]

Dat is ook nog lelijk: bij de Backtoschool-actie kun je een printer kiezen die normaal 90 euro kost, na aftrek van de korting gratis is. Bij een 'gewone' bestelling is de goedkoopste printer 99e ná aftrek van de korting.
99 Euro na aftrek van de 90 Euro korting?
Ik heb de Canon MX310 voor 99,95 (inc BTW), DAAR gaat 90 euro vanaf. Dus dan heb ik hem voor 9,95 Euro.

Edit:

Ik heb eerst naar het normale nummer gebeld zoals in startpost (volgens mij is het gewoon de NL Apple Store hoor). Toen keuze voor vragen over bestaande orders of facturen. Daar kreeg ik een vrouw aan de telefoon die het niet wist een me het Europese nummer voor de ADC afdeling gaf. Dit nummer eenmaal gebeld kreeg ik netjes te horen dat ADC en Back2School afzonderlijk van elkaar is en dat je dus beide tegelijkertijd zou moeten kunnen gebruiken. Er werd ook verteld dat het af en toe een zooitje is met de lokale nationale Apple Stores en dat ze niet altijd de precieze regels weten (zoals dit). Ik moest eerst zelf proberen dit te vertellen aan de NL Apple Store en als die mij niet wilde helpen mocht ik naam van de medewerker weer doorgeven aan EuroDev en zouden zij mij helpen _/-\o_ .
Vervolgens dus terug gebeld naar NL Apple Store, waar ik trouwens gewoon vriendelijk werd geholpen en even doorverbonden werd. Toen kreeg ik dezelfde medewerker als waar ik de bestelling had geplaatst. Even alles uitgelegd en hij zou het navragen en mij daar over emailen.

Al met al, nette service en hopelijk gaat het dus gefikst worden.

PS: Bij Eurodev (ADC) vertelde ze dat ze overspoeld werden met studenten :D

[ Voor 55% gewijzigd door mickezzz op 21-10-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:29:
[...]

99 Euro na aftrek van de 90 Euro korting?
Ik heb de Canon MX310 voor 99,95 (inc BTW), DAAR gaat 90 euro vanaf. Dus dan heb ik hem voor 9,95 Euro.

Edit:

Ik heb eerst naar het normale nummer gebeld zoals in startpost (volgens mij is het gewoon de NL Apple Store hoor). Toen keuze voor vragen over bestaande orders of facturen. Daar kreeg ik een vrouw aan de telefoon die het niet wist een me het Europese nummer voor de ADC afdeling gaf. Dit nummer eenmaal gebeld kreeg ik netjes te horen dat ADC en Back2School afzonderlijk van elkaar is en dat je dus beide tegelijkertijd zou moeten kunnen gebruiken. Er werd ook verteld dat het af en toe een zooitje is met de lokale nationale Apple Stores en dat ze niet altijd de precieze regels weten (zoals dit). Ik moest eerst zelf proberen dit te vertellen aan de NL Apple Store en als die mij niet wilde helpen mocht ik naam van de medewerker weer doorgeven aan EuroDev en zouden zij mij helpen _/-\o_ .
Vervolgens dus terug gebeld naar NL Apple Store, waar ik trouwens gewoon vriendelijk werd geholpen en even doorverbonden werd. Toen kreeg ik dezelfde medewerker als waar ik de bestelling had geplaatst. Even alles uitgelegd en hij zou het navragen en mij daar over emailen.

Dat is goed nieuws!

Ik ben zelf ook weer een stapje verder. Account is via de activatiecode nu geactiveerd. Nu dus nog faxen. Ik kan alleen nergens vinden waarnaartoe of hoe dat in z'n werk gaat....

Edit: Ik zie dat dat in de OP staat. Wel raar dat het verder niet uitgelegd staat op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:10:
[...]

Dat is goed nieuws!

Ik ben zelf ook weer een stapje verder. Account is via de activatiecode nu geactiveerd. Nu dus nog faxen. Ik kan alleen nergens vinden waarnaartoe of hoe dat in z'n werk gaat....

Edit: Ik zie dat dat in de OP staat. Wel raar dat het verder niet uitgelegd staat op de site.
staat gewoon uitgelegd op de site, alleen wordt het je niet voorgeschoteld.
kijk maar eens bij de FAQ en in de OP staat ook een link naar de instructies op de dev.site :P

Laat het ons weten Mickeyzz hoe het met jouw bestelling gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door randje op 21-10-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Just out of curiousity:
hoeveel van jullie zijn echt developers? of willen dat wel proberen?

* randje houdt zijn hand omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
randje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:42:
Just out of curiousity:
hoeveel van jullie zijn echt developers? of willen dat wel proberen?

* randje houdt zijn hand omlaag...
Momenteel studeer ik luchtvaarttechniek en heeft dus niks met ICT te maken. Voor een extra zak centje maak ik website, demo video's, posters, etc. Toch ben ik wel geïnteresseerd in Objective-C en Cocoa voor Mac en iPhone applicaties. Nog niet echt in verdiept, maar dit soort dingen pik ik meestal zelf lerende wijs wel op. Zo heb ik een tijdje geleden zonder enige mac os x kennis Leopard op mn laptop (OSX86) werkend gekregen d.m.v. allerlei hexadecimale driver aanpassingen (wist ik ook niks van). Maar na twee weken ploeteren alles werkend gekregen. Maarja 1 officiele Apple update en je kan weer overnieuw beginnen :D .
Toen werd het dus tijd voor een echte Mac _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Hier baal ik dus behoorlijk van...
Ik heb vorige week woensdag een MBP besteld met mijn ADC korting.
De verkoper heeft mij echter niets verteld over een mogelijke korting op een printer en nou blijkt ook nog eens dat ADC korting samen gaat met de Back to School actie. Ik voel me dus dubbel de pineut.

Het geld heb ik direct overgemaakt. Mijn verwachte levertijd is 30 - 31 oktober.
Is het nog mogelijk om die bestelling aan te passen?
Wat zijn de mogelijke gevolgen voor mijn levertijd?
Ik las namelijk dat ze de huidige bestelling annuleren en een nieuwe doorvoeren, i.p.v. deze aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Nixsos schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:06:
Hier baal ik dus behoorlijk van...
Ik heb vorige week woensdag een MBP besteld met mijn ADC korting.
De verkoper heeft mij echter niets verteld over een mogelijke korting op een printer en nou blijkt ook nog eens dat ADC korting samen gaat met de Back to School actie. Ik voel me dus dubbel de pineut.

Het geld heb ik direct overgemaakt. Mijn verwachte levertijd is 30 - 31 oktober.
Is het nog mogelijk om die bestelling aan te passen?
Wat zijn de mogelijke gevolgen voor mijn levertijd?
Ik las namelijk dat ze de huidige bestelling annuleren en een nieuwe doorvoeren, i.p.v. deze aan te passen?
Bij is het nu 2 weken (werkdagen) assembleren en vervolgens nog 3-7 dagen om te verzenden. Dus reken maar op een stuk langere wachtijden. Ik weet niet hoe lang je na je bestelling nog kan annuleren, omdat ze hem misschien al geassembleerd hebben?
Trouwens die verkoper hoeft toch niet te melden welke acties er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:29:
[...]

Al iets gehoord via de email? Ik heb net gebeld en werd doorverbonden (ik denk naar dezelfde medewerker als jij aan de telefoon hebt gehad) en vroeg of de back2school actie ook gold met de ADC korting... Nee sorry meneer, vanmorgen heb ik hier ook al een vraag over gehad en ik heb het nagevraagd maar helaas kunnen deze acties niet gecombineerd worden. En hij vertelde dat ze daar maar met z'n 4en zaten en niemand dit doet. Tsja dan ben je snel uitgepraat natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik er nu niks meer van begrijp door al deze wisselende berichten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
CasC schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:47:
[...]

Al iets gehoord via de email? Ik heb net gebeld en werd doorverbonden (ik denk naar dezelfde medewerker als jij aan de telefoon hebt gehad) en vroeg of de back2school actie ook gold met de ADC korting... Nee sorry meneer, vanmorgen heb ik hier ook al een vraag over gehad en ik heb het nagevraagd maar helaas kunnen deze acties niet gecombineerd worden. En hij vertelde dat ze daar maar met z'n 4en zaten en niemand dit doet. Tsja dan ben je snel uitgepraat natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik er nu niks meer van begrijp door al deze wisselende berichten 8)7
Het zou goed kunnen dat het dezelfde medewerker was (de Haan). Hij zou mij inderdaad er nog ever mailen, maar nog steeds niks ontvangen... De Store is tot 18:00 geopend dus ik zal om 17:30 wel een mailtje sturen als ik nog niks ontvangen heb.

[ Voor 5% gewijzigd door mickezzz op 21-10-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

als je het geld kan missen zou ik gewoon de ADC MB(P) bestellen en dan een printer en de nano erbij...Het is niet dat de verkoper bij je order schrijft: let op deze klant gaat later gebruik maken van de actie.

in principe regel je zelf die acties en verkopers zijn ook niet altijd goed op de hoogte, nu hoop ik dus dat mijnes wel weet waar ie over praat. Hij kwam ook helemaal niet twijfelachtig over toen ik vroeg of de B2S en printeractie ook voor mij van toepassing waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

hmm tot nu toe heeft dus alleen randje van deze combinaties gebruik gemaakt...

maar ff voor de duidelijkheid, je betaalt die nano en printer gewoon en door middel van een formuliertje of wat? krijg je geld terug?

wordt nog een uitdaging zo te horen om deze acties inderdaad echt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je betaald ervoor
en via de site vraag je de korting aan.....
je moet wel de streepjescode van de doos opsturen, en geen copy ervan en mocht je meerdere acties combineren dan moet je alle aanvraagformulieren dus in 1 envelop doen en opsturen (aangezien je voor elke actie de streepjescodes nodig heb, zou je ze niet apart kunnen versturen)

het kutte is dat ik het pas echt weet als mn bestelling binnen is, want dan begint het aanvragen van de korting...

[ Voor 14% gewijzigd door randje op 21-10-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga geen Nano bestellen denk ik, want ik kan toch geen gloednieuwe Nano verkopen met een gat in de verpakking... :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

streepjescode van de verpakking van de mac....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Oke ik heb antwoord gehad van de Apple Store. Er is navraag gedaan bij de supervisor en die heeft gezegd dat ik geen recht op ADC + back 2 school actie heb.
Lijkt me redelijk definitief dus.... :'(
Randje heeft denk ik geluk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de streepjescode-etiketten van de Apple productverpakkingen samen met (i) en (ii) hierboven aan Apple retourneren.

Dus ook van de iPod Nano en printer... toch? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
Ik heb net ook maar mijn bestelling gedaan zonder de b2s actie. Voor Randje hoop ik dat hij geluk heeft gehad, maar ik wilde het risico niet lopen dat ik straks met een nano zat die ik zelf niet wil gaan gebruiken. Het zou me nl niet verbazen als straks blijkt dat je het geld niet terug krijgt voor de nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat we heel slecht geïnformeerd zijn, ik kreeg te horen dat het wel mogelijk was en daarom heb ik een ADC Membership aangeschaft. Maarja ik ga ze donderdag nog even aanspreken en anders bestel ik hem gewoon zonder de Nano, dus alleen de Mac zelf plus de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

net gebeld en mijn MBP besteld :*)

printeractie was wel, dus ik krijg de hp 4480 gratis erbij, ipod kon niet die actie kon alleen als je in de studenten winkel bestelde en niet in de developer winkel... helaas dus maar ik denk dat randje of enorm geluk heeft gehad of pech achteraf heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:59:
net gebeld en mijn MBP besteld :*)

printeractie was wel, dus ik krijg de hp 4480 gratis erbij, ipod kon niet die actie kon alleen als je in de studenten winkel bestelde en niet in de developer winkel... helaas dus maar ik denk dat randje of enorm geluk heeft gehad of pech achteraf heeft...
Hoe zit het eigenlijk met die printer? Als je die in je winkelwagentje gooit komt dat bedrag er wel bij. Krijg je dat achteraf ook terug?

Redelijk matig dat het dus toch niet blijkt te werken. Heb ik ook een klein beetje voor niks een ADC-account aangemaakt. Achteraf kon ik beter wel de B2S-actie doen en dan de iPod en printer verkopen. Was ik evenveel geld kwijt aan de gadgets, maar scheelt 80euro ADC kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
Je moet eerst de printer betalen, achteraf kun je dan die 90 euro weer terug vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door CasC op 22-10-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:24:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met die printer? Als je die in je winkelwagentje gooit komt dat bedrag er wel bij. Krijg je dat achteraf ook terug?

Redelijk matig dat het dus toch niet blijkt te werken. Heb ik ook een klein beetje voor niks een ADC-account aangemaakt. Achteraf kon ik beter wel de B2S-actie doen en dan de iPod en printer verkopen. Was ik evenveel geld kwijt aan de gadgets, maar scheelt 80euro ADC kosten.
De ADC kost wel geld, maar je vergeet de ADC kortingggggg!!!

1800*0.2 = 360 euro (20% korting bij Macbook Pro 2.4)
360 - 80 = 280 euro (min ADC kosten)

Die Nano kan je wel voor 14 euro kopen, maar om de ADC korting te overtreffen gaat het je echt niet lukken om voor (280+14) 294 euro :+ hem te verkopen. Als je dan ook nog eens accessoires of een duurdere MBP koop loopt die ADC korting ook wel op tot ca 500 euro. Ik zou dus lekker gebruik maken van je ADC _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door mickezzz op 22-10-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
Dit geldt natuurlijk alleen voor de MBP... Nu heb ik deze ook gekocht, maar als je de MB wil hebben dan krijg je maar 10% korting en dan is ADC ineens niet meer zo heel aantrekkelijk zonder de Nano (korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je bij ADC Mac OS X Leopard krijgt he, die kan je ook weer voor veel verkopen... en waarschijnlijk in 2009 gratis Snow Leopard. ADC Student is dus echt wel voordeliger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergeet die korting helemaal niet. Ik hanteer alleen de volgende rekensom:

Macbook Pro 2.4 Ghz: €1799,-
Korting ADC: €1439,-
ADC: €79,-

Totaal: €1518,-

B2S:

Macbook Pro 2.4 Ghz: €1619,-
iPod + printer verkopen: € 150,-

Totaal: €1469,-

Scheelt toch €50,- Natuurlijk is het vervelend dat je dan de iPod en printer weer moet verkopen en je weet natuurlijk niet precies hoeveel dit gaat opleveren maar 150 euro lijkt mij redelijk. De nieuwwaarde van de iPod is €126 (-14 euro die je moet betalen) en die van de printer is €90. Totaal dus zo'n 216 euro, dan lijkt mij het redelijk om te verwachten dat je er nog 150 voor kunt krijgen.

Al met al niet een groot verlies, maar 1 telefoontje naar Surfspot was minder moeite dan het bestellen via B2S. Om nog maar te zwijgen over de levertijd.

Edit: Mocht inderdaad Snow Leopard volgend jaar uitkomen (wat mij sterk lijkt) dan is het opeens een ander verhaal. Daar ga ik echter niet van uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bereken je de printer niet door bij ADC? Want dat is wel mogelijk. En OS X Leopard verkoop je ook weer voor 60-80 euro ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:27:
Waarom bereken je de printer niet door bij ADC? Want dat is wel mogelijk. En OS X Leopard verkoop je ook weer voor 60-80 euro ofzo...
Daar heb je een punt. 2 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:16:
Ik hanteer alleen de volgende rekensom:
Oke even niet aan gedacht. Maar inderdaad als je de puntjes Ferraghini er bij neemt maakt het inderdaad niet zo veel uit. Van Snow Leopard wist ik het al, maar was even vergeten dat je ook nog eens een Leopard DVD thuisgestuurd krijgt.

Leopard kost los 129 euro. Zou ik de originele dus gewoon kunnen verkopen voor 90 euro, zonder dat ik en de koper bonje krijgen met registreren etc? Ik weet trouwens helemaal niet hoe het zit met activaties van OS X,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:00:
[...]
Leopard kost los 129 euro. Zou ik de originele dus gewoon kunnen verkopen voor 90 euro, zonder dat ik en de koper bonje krijgen met registreren etc? Ik weet trouwens helemaal niet hoe het zit met activaties van OS X,,,
Leopard hoef je helemaal niet te activeren. Best bijzonder trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

valt wel mee vind ik.
mensen die osx kopen zijn in principe mensen die al een mac hebben en hun OS willen updaten..
ze hebben ooit al betaald voor een osx licentie dus waarom je doelgroep 'irriteren' met dingen als activatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
randje schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:58:
valt wel mee vind ik.
mensen die osx kopen zijn in principe mensen die al een mac hebben en hun OS willen updaten..
ze hebben ooit al betaald voor een osx licentie dus waarom je doelgroep 'irriteren' met dingen als activatie
Oke begrijpelijk. Het viel me al op dat ik nooit zag:

"Apple Mac Leopard ACTIVATION MEGA HYPER CRACK REALLY WORKING!!! :D

Ontopic:

Zijn er nog meer mensen die net zoals Randje B2S + ADC voor elkaar hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vandaag eigenlijk de bestelling plaatsen maar mijn geld wordt wat later op mijn rekening gestort dus dan wordt het maandag bestellen :(

Ook heb ik besloten om de iPod Nano niet meer te bestellen want een gloednieuwe iPod verkopen met een gat in de verpakking wordt moeilijk.

"de streepjescode-etiketten van de Apple productverpakkingen samen met (i) en (ii) hierboven aan Apple retourneren."

Dus het wordt alleen de Macbook Pro 2.53GHz + printer voor eigen gebruik.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste