Toon posts:

[Vista] Fout 0x0000001E bij upgrade installatie vanuit XP*

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zag een aanbieding staan op Slim.nl waar ik dus een upgrade van Windows Vista Bussiness had aangeschaft met een exemplaar van Office 2007 Enterprise voor 85 euro, op zich een koopje. Maar als ik die Vista niet kan installeren is het weggegooid geld. Ik probeerde het vandaag n.l. meteen uit toen ik hem binnenkreeg. Eerst installeert ie dan zeg maar tijdens dat ie aan het installeren is valt de pc opeens uit en start opnieuw op en dan krijg ik weer xp (waarvan ik ook een legale versie heb) en dan krijg ik zo`n rapport verzenden of niet verzenden venstertje, dus ik kijk in het rapport en staat er dat er een blauw scherm geweest was (niet gezien).
De foutmelding is:
Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Ik zou verder dus niet weten wat er de fout veroorzaakt zou hebben.
Hoe kan ik hier achter komen?

Het zoeken op GoT heeft niks opgeleverd, tevens google. En Microsoft had ik al opgebeld, deze zeggen dat ze mij niet mogen helpen omdat ik een studentenlicentie heb en ik daarvoor bij m`n school moet wezen (welke dicht is wegens vakantie).

Bij voorbaat dank voor hulp,
Thom.

Verwijderd

Topicstarter
Kan er een mod even de topictitel veranderen? Per ongeluk verkeerde foutcode erbij gedaan dit is hem:
Problemen met stuurprogramma's voor hardware en software oplossen in Windows XP (Q322205)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alweer een stapje verder, maar nu is het probleem als Vista de installatie aan het afronden is zet ie alles weer terug naar XP. Dan krijg ik dus een melding dat ik eerst upgrade advisor moet uitvoeren. Dus dat deed ik en er werd mij aangeraden home basic, maar bussiness zou ook werken maar alleen de videokaart zou geen Aero ondersteunen (terwijl dat wel in het verleden werkte met deze videokaart, maar de drivers staan nu niet geinstalleerd dus ik denk dat het daaraan ligt) maar het lijkt me dat ie het alsnog zou moeten installeren toch??

Hoe moet ik nu verder? |:(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe je een upgrade of een verse installatie? Een verse installatie is altijd beter.

(en het is de bedoeling dat je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit toets gebruikt ipv je topic te kicken binnen 24 uur)

[ Voor 54% gewijzigd door gambieter op 16-10-2007 22:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:50:
Eerst installeert ie dan zeg maar tijdens dat ie aan het installeren is valt de pc opeens uit en start opnieuw op en dan krijg ik weer xp (waarvan ik ook een legale versie heb) en dan krijg ik zo`n rapport verzenden of niet verzenden venstertje, dus ik kijk in het rapport en staat er dat er een blauw scherm geweest was (niet gezien).
Dat komt omdat je PC nu nog de standaard instelling heeft dat ie gelijk herstart bij een critical error (zoals één die een BSOD veroorzaakt).
De foutmelding is:
Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Ik zou verder dus niet weten wat er de fout veroorzaakt zou hebben.
Hoe kan ik hier achter komen?

Het zoeken op GoT heeft niks opgeleverd, tevens google.
Mja, als je niet doorhebt dat je wel degelijk een BSOD hebt gehad..

Maar je hebt in de Windows Clients - FAQ de sectie Windows opstart- en afsluit problemen dus ook niet gezien?
Want daar staat in hoe je dergelijke fouten kan analyseren..
En Microsoft had ik al opgebeld, deze zeggen dat ze mij niet mogen helpen omdat ik een studentenlicentie heb en ik daarvoor bij m`n school moet wezen (welke dicht is wegens vakantie).
Tja, dat is het 'nadeel' van de lage prijs weer..

Maar heb je ook al geprobeerd een 'schone' installatie te doen door te booten vanaf de DVD, of kan dat niet met deze?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:49:
Doe je een upgrade of een verse installatie? Een verse installatie is altijd beter.

(en het is de bedoeling dat je de [afbeelding] edit toets gebruikt ipv je topic te kicken binnen 24 uur)
Ik had nou maar een verse windows xp installatie gedaan en dan een upgrade van vista (aangezien ik een upgrade had gekocht) en dit werkte. Maar nu is dus het probleem dat ie zegt dat m`n systeem niet compatibel zou zijn en ik eerst de upgrade advisor moet doen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:03:
[...]
Ik had nou maar een verse windows xp installatie gedaan en dan een upgrade van vista (aangezien ik een upgrade had gekocht) en dit werkte.
Met de upgrade kan je toch ook vers installen zonder eerst XP te hebben, je moet toch alleen een valide XP CD invoeren tijdens de installatie (werkte zo bij XP Upgrades)?
Maar nu is dus het probleem dat ie zegt dat m`n systeem niet compatibel zou zijn en ik eerst de upgrade advisor moet doen.
Wat is de exacte melding?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

Met de upgrade kan je toch ook vers installen zonder eerst XP te hebben, je moet toch alleen een valide XP CD invoeren tijdens de installatie (werkte zo bij XP Upgrades)?
Ik heb ook een upgrade dvd van vista, maar tijdens de verse installatie heeft ie geen enkele keer gevraagd om een product key van XP of de CD zelf. En het werkt wel gewoon!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

Daarbij komt er dan nu ook weer een blauw scherm (welke ik ook weer snel voorbij zie schieten aangezien ik nergens in het boot-menu van compaq kan zien waar je die optie kan uitschakelen zodat het blauwe scherm blijft staan) en dus kan ik de foutmelding nergens zien, niet meer in XP omdat dat nu weer weg is.

[...]

Wat is de exacte melding?
Deze kan ik nu dus niet zien.
EDIT: Hier herken ik mijn geval het meeste in: http://www.vistainfo.nl/o...unc,view/catid,6/id,1748/

Er word hier dus een melding gequote
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time youve seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check for virusses on your computer. Remove any Newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.
Run CHDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0x0000007B (0x87204BA0,0xC0000031,0x00000000,0x00000000)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dit gevond op GoT : afronding vista installatie-> BSOD
en ik denk dat dit het is. Alleen ik tik dan in de commandprompt in devmgmt.msc en dan kan ik alleen in kladblok openen en geen apparaatbeheer. Weet iemand hoe ik wel tijdens de installatie apparaatbeheer voor de dag getoverd krijg?

Bij voorbaat dank.
Pagina: 1