[XP pro] Properties-optie ontbreekt in context-menu*

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43
Beste Allemaal,

Hieronder de link voor de handleiding om een map met ntfs te beveiligen.
Volgens stap 2 moet ik op de rechtermuisknop van de map drukken en kan ik dan voor de optie properties kiezen. Bij mij zit die optie er helaas niet op, Ik heb verders een XP pro SP2 pc staan dus dat kan het probleem niet zijn, iemand een suggestie waar ik dit zou kunnen instellen of hoe ik de properties optie voor de dag kan laten komen?

http://www.microsoft.com/...permissions.mspx?mfr=true

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Eenvoudig delen van bestanden uitzetten.

http://compnetworking.about.com/b/a/085876.htm

[ Voor 38% gewijzigd door pinockio op 16-10-2007 18:58 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eentje is genoeg: [XP pro]
Wat heb je zelf zoal ondernomen? We verwachten hier op GoT dat je zelf al wat onderzoek doet voor je een topic opent, en ook duidelijk vermeldt wat. Ook willen we graag zien wat je al had gevonden met google, en niet werkte.

Ik pas de topictitel even aan, lees Het algemeen beleid nog eens goed door, maar ook Windows Clients - Policy

Misschien is dit met een group policy ofzo aangepast?

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 16-10-2007 19:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:59
Uh, Properties is alleen bij de Engelstalige versie van Windows, in het Nederlands is dat Eigenschappen.

En wat pinockio al zegt, eenvoudig delen van bestanden uitzetten, anders kom je niet bij de NTFS rechten via de Properties cq Eigenschappen.

• nielsl
ik heb google even uitgespit en geprobeerd een gebruiker aan te maken. Dat is netjes gelukt. Ik stuit dus op het probleem om de boel fatsoenlijk met elkaar te laten praten. Ik krijg dus die systeemfout en wat heb ik er gedaan, tsja, soms helpt google je en soms helpt google je niet, misschien dat iemand het antwoord hier voor handen heeft omdat het een "vaker voorkomend probleem" is. Ik zal anders nog even verder zoeken maar dit leek niet veel op te leveren.

ps. kan ik de topictitel zelf nog aanpassen? Was bezig met een topictitel en had dus netjes xppro ingevoerd en toen begonnen met het intikken van mn probleem. Ben daarna gewoon vergeten mn topictitel aan te vullen, excuses, tot 2 maal toe

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
nielsl schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:39:
ik heb google even uitgespit en geprobeerd een gebruiker aan te maken. Dat is netjes gelukt. Ik stuit dus op het probleem om de boel fatsoenlijk met elkaar te laten praten. Ik krijg dus die systeemfout en wat heb ik er gedaan, tsja, soms helpt google je en soms helpt google je niet, misschien dat iemand het antwoord hier voor handen heeft omdat het een "vaker voorkomend probleem" is. Ik zal anders nog even verder zoeken maar dit leek niet veel op te leveren.
Error 5 komt inderdaad nogal vaak voor :P Vermeld ook je zoektermen in je topicstart, want als je was gaan zoeken op bijvoorbeeld [search=error 5] kan ik begrijpen dat je niet veel kon vinden. Error 5 is namelijk een vrij algemene foutmelding en betekent meestal toegang geweigerd. Wat ook perfect rijmt met de fouten die jij tegenkomt. Misschien kunnen we die bijschaven zodat je er in de toekomst ook nog iets aan hebt.
Ben je wel Administrator op die bak? En zit deze in een netwerk met een NT4/2000/2003-server waarvandaan misschien bepaalde instellingen worden opgelegd?
ps. kan ik de topictitel zelf nog aanpassen? Was bezig met een topictitel en had dus netjes xppro ingevoerd en toen begonnen met het intikken van mn probleem. Ben daarna gewoon vergeten mn topictitel aan te vullen, excuses, tot 2 maal toe
Je kan deze titel zelf niet meer aanpassen na het plaatsen van een topic, een topicreport (klein handje linksbovenaan een topic) is de beste weg. Daarmee kan je de moderators op je topic attenderen en een nieuwe titel voorstellen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nielsl
even korte reactie, ik ben admin op de bak. op de bak waarmee ik probeer in te loggen alsmede de bak waar de schijf aan vast zit, er draait geen NT4, 2000, 2003 server ergens.
Iemand dus nog suggesties?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Maar wat is nu eigenlijk je probleem ? Dat je niet bij die bestanden kan of dat je de rechten niet kan aanpassen, of dat je bij rechtermuisknop geen "eigenschappen" optie hebt ?

En heb je die "simpel file-sharing" al uitgezet, zoals eerder geopperd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• nielsl
excuses voor de verwarring, simple file sharing staat uit, dat was mijn eerste probleem.
Nu heb ik een schijf op mijn server en daar heb ik een gebruiker rechten op gegeven. Via net use probeer ik op mijn server in te loggen om zo bij mij bestanden te komen. Ik mag het adres opgeven, ik mag een gebruikersnaam invoeren en ik mag een wachtwoord invoeren waarna de computer zegt "Systeemfout 5. Toegang geweigerd"

Ik snap het niet meer, ik heb een gebruiker aangemaakt en hem als enige alle rechten tot die folder gegeven maar via net use kom ik er vanaf een andere pc niet op, ik snap er geen ene jotta van

Heb ondertussen deze site gevonden en de oplossing geprobeerd, maar dat werkt niet...
http://www.chicagotech.ne...0-%20Access%20is%20denied

[ Voor 13% gewijzigd door nielsl op 16-10-2007 20:16 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

en de share-notatie als:

\\PC-NAAM\c$
(of \\IP-adres\c$)

werkt ook niet ?

PS: ik bedoel dus "als je daar de server-admin credentials opgeeft ?"

[ Voor 30% gewijzigd door SKiLLa op 16-10-2007 20:59 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1