Toon posts:

vista tv output zwart wit

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey. ik wil mijn laptop aansluiten op tv om films te kijken. Nu is het probleem dat ik een zwart wit beeld krijg. Ik heb een S-video kabel (volgens mij heet dat zo.. dat zwart rond ding met 4 kleine pinnen erin en 1 grote) en aan het eind is het gewoon een scart. Anyway als ik het op mijn pc (ik draai op mijn pc XP PRO) aansluit en dan gewoon pal kies en "samengesteld optie" (wat in vista niet aanwezig is) dan krijg ik wel gewoon beeld en kleur. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

ik heb btw die "de grote video dingens faq" gelezen van video aansluiting maar het heeft me niet geholpen. er stond iets van dat ik tv tool moest downloaden maar nu lees ik op de offi site dat die makers gestopt waren in 2005. Ik ben overigens in bezit van een Sony viao FZ21m.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb zelf ook dit probleem met Vista. Ik sluit me tv ook aan via S-Video, maar krijg ook zwart wit beeld :?

Ik weet ook niet wat hier de reden van is, kheb al verschillende drivers geprobeerd, een aantal kabels, tv instellingen, maar niets mocht baten. Heb me er dus gewoon bij neer gelegd. Speel me films toch via XBMC af :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
al nieuwe drivers geprobeerd? Dat werkt bij mij wel direct (na eerst een hele tijd geklooid te hebben met de reeds aanwezige drivers...)

[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 16-10-2007 20:31 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 13:19
heb in video ook los topic lopen lijkt een vista probleem te zijn. Jullie ook Nvidia kaart?
Draaide voorheen met XP en andere Nvidia kaart en niks aan de hand.

Jullie ook wel audio? Als ik m op 'Gebruik slechts een beeldscherm' zet en TV kies dan zie ik wel beeld op tv maar dan gaat mn pc op zwart.

Draai ook laatste drivers videokaart e.d.

Hopelijk heeft iemand oplossing.
Vista is overall leuk maar hier heb ik echt de balen van. Het stond op mn nieuwe pc dus ja anders had ik ook liever gewacht. Maar om nou terug te stappen is nog niet zeker of probleem oplost.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Volgens mij ondersteund je TV gewoon geen S-Video signaal. Het lijkt erop dat hij alleen informatie wilt weten van de "helderheid" pin in je S-video connector en niets van de "kleur-informatie". Probeer de boel eens aan te sluiten met een composiet signaal (Dus zo'n tulpstekkertje), wellicht werkt het dan wel.

Wat ook kan is dat de Vista drivers het signaal niet fatsoenlijk op de S-video plug zet ofzo, terwijl XP dat wel goed doet.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Wat je kan proberen is bij een electronica zaak even een verloopje van S-video naar composite kopen (s-video male -> composite female), die in je laptop steken, en dan via composite aan je scart stekker hangen.
Hierin zijn namelijk twee pinnetjes van de s-video connector aan elkaa gekoppeld, wat je videokaart informeert dat hij in composite ipv s-video moet outputten...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:00
Het klopt inderdaad wat Mojo zegt: wss ondersteund je tv geen s-video (waar helderheid Y en kleurinformatie C apart worden doorgetuurd) maar enkel het gecombineerde videosignaal (helderheid en kleur gecombineerd over 1 kabel Y+C). De optie "samengesteld optie" in XP wijst op dit gecombineerd signaal.

In theorie zul je meer kwaliteit mogen verwachten van een s-video uitgang, in praktijk zul je wss. een even "slecht" signaal mogen verwachten dan een aansluiting over een enkelvoudige cinch kabel.

Voor meer info lees er een dit over na: http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video

En off the record: dit is m'n eerste post op dit forum, hopelijk ben je er iets mee!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij zegt dat ie op zn andere PC wel goed beeld krijgt, dus ik neem aan dat dat dan met dezelfde s-videokabel e.d. is en dat de TV het dus wel ondersteunt. Zoals ik al eerder zei kun je het best even je drivers updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:27:
Hij zegt dat ie op zn andere PC wel goed beeld krijgt, dus ik neem aan dat dat dan met dezelfde s-videokabel e.d. is en dat de TV het dus wel ondersteunt. Zoals ik al eerder zei kun je het best even je drivers updaten.
dat klopt dus helemaal. (lezen is dus ook kunst :) ) idd zou ik mijn drivers kunnen updaten alleen ik weet niet of dat wel verstandig is want ik heb een sony fz21m laptopje en die hebben hun eigen drivers? Het probleem bij mijn laptop is dat vista hier geen optie heeft waar ik de "samengestelde" optie kan kiezen wat bij mijn PC XP wel zo is. Ik gebruik idd dezelfde kabels. Mijn pc/laptop en mijn tv staan dus gewoon op mijn kamer. Maar mijn kabel heeft aan de ene kant dus een s-video en aan de andere kant is het een scart..

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:25:
Ik heb zelf ook dit probleem met Vista. Ik sluit me tv ook aan via S-Video, maar krijg ook zwart wit beeld :?

Ik weet ook niet wat hier de reden van is, kheb al verschillende drivers geprobeerd, een aantal kabels, tv instellingen, maar niets mocht baten. Heb me er dus gewoon bij neer gelegd. Speel me films toch via XBMC af :)
Pagina: 1