TV Out problemen Nvidia 8300 (zit in Dell Inspiron 531)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik heb maar besloten hiervoor een nieuw topic te openen want blijkbaar mocht je met kleine vragen niet langer in het Nvidia 8xxx of algemene info topic kwijt.

Situatie:
Vorige week Dell Inspiron Desktop 531 binnen gekregen waarop Vista Premium NL draait. Processor: AMD AthlonTM 64 X2-processor (2x 2,8 Mhz) Er zit een 19inch Dell breedbeeld monitor bij die op 1440x900 resolutie heeft en momenteel VGA analoog is aangesloten.
Hierin zit de Nvidia 8300GS (256MB) videokaart standaard in.
Nu heb ik jarenlang mijn tv via tv-out op oude videokaart (overigens ook Nvidia) met winxp gehad zonder enige problemen dmv 'kloon' setting. Nu herkent mijn pc de tv (Sony breedbeeld tv - sony kv-28fq86 71cm gekocht in 2005) niet als ik kloon optie kies in Nvidia settings scherm (NVIDIA display properties control panel). Wel kan ik 1e scherm op tv zetten en krijg dan wel beeld van pc op tv maar gaat pc op zwart.

Nu heb ik vorige week de laatste firmware van de Nvidia site gedownload en vorige week geinstalleerd helaas geen effect op genoemde probleem. Ook daar op het forum zitten lezen en kwam ook dit topic tegen waar ook TV Out problemen worden gegeven weliswaar met ander type.

"In my case it was the s-video to rca adapter.
I borrowed a 7 pin one from a friend and bingo...video!
(My other ones seem to have 8 pins)"

Ook nog even op de Dell Comunity aan het rondkijken maar kan ook niks vinden.
moet ik een andere adapter er tussen hangen dan diegene die ik gebruikte voor mn oude videokaart met WinXP Service pack2 met 17inch en 1024x768 resolutie dat heeft namelijk jaren prima gedraaid.

Ik kan vanavond nog even een screenshot erbij zetten van de opties in Nvidia settings vind namelijk zo even geen handleiding met screenshots. Tevens wou ik proberen een bios update te doen maar ik heb al de laatste versie 1.0.3. Las dit namelijk op Dell site "On certain Dell Inspiron computers or on certain Dell Latitude notebook computers, the S-Video port may not work. In this scenario, the following symptoms may occur:

Nothing happens when you use an S-Video cable to connect the computer to an external display such as a television.
The computer does not detect the external display as an additional display device.
This problem may occur if one or both of the following conditions are true:

The Basic Input Output System (BIOS) that is installed in the computer does not support the S-Video port.
The graphics driver that is installed in the computer does not support the S-Video port.
To resolve this problem, update the computer BIOS to the latest BIOS revision. Then, update the graphics driver. This article contains step-by-step instructions to perform these actions.
"
Hoor graag hoe ik dit probleem kan oplossen?

[ Voor 32% gewijzigd door funrider op 19-11-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
niemand hier een oplossing voor? heb ieder forum doorgespit en ook hier uiteraard tv-out topic gelezen. Is dit puur een Vista/Nvidia probleem met de kloon optie? Hij geeft namelijk wel beeld als ik m op 'Gebruik slechts 1 beeldscherm' gebruik en m dan op tv zet alleen dat is mn pc dus op zwart. Geluid doet ie sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 09:13
vergeet niet, bij clonen kloont hij het beeld. dus hij zend dan ook het 1440x900 signaal uit over svideo.
probeer eens niet te clonen maar hem echt als gespreid beeld te laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Heb de resolutie naar 800x600 en 1024x768 gezet maar hielp niet.
Tevens op Dualview gehad of 'gebruik slechts 1 beeldscherm' maar gebeurd niks met beeld.

Vrees dat probleem is met Nvidia > Vista

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Nvidia_8300GS_instellingen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Hier nog iemand met het probleem. Had 2 weken geleden nog prima tv-out met winXP op mn Nvidia 7600 GT, maar ik kan met de nieuwste drivers niet eens meer een normale instelling vinden. Hij herkent mijn andere monitors feilloos, maar de optie voor tv-out is spoorloos. Ook geen manier gevonden om de tv als monitor aan te zetten bij de display options...

Ik snap ook nog steeds niet waarom er gewoon 1 knop in die drivers zitten om de tv-out aan/uit te zetten. Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry

Ik heb het probleem dat ik geen kleur meer heb op mijn tv.
Wel lukte dit met oudere drivers van nvidia.

• funrider
Inmiddels heb ik diverse zaken tussentijds geprobeerd.
Zowel de oorspronkelijk drivers op de Dell pc zoals eerder gemeld werkte niet.
Toen de Drivers van 163.71 (uit september) geprobeerd. Helaas nog steeds geen beeld op tv.
Deze week getracht de laatste versie 163.75 voor Vista 32 bit van begin November geprobeerd. Wel fixes blijkbaar als ik de manual mag geloven. Helaas zit ik nog steeds met tv-out probleem.

De medewerker van Dell was zeer behulpzaam tevens met terugbellen of nieuwste versie impact had. Helaas konden ze geen oude XP versie aanbieden. Volgens de handleiding is er ook nog veel mis omtrent bepaalde functies (althans als je Vista gebruikt).

De enige optie die nog overblijft is een mega oude driver bijv. 158.45B binnenhalen en daarmee weer proberen of weten jullie nog meer trucjes. Of moet ik maar wachten op nieuwe driver over maand of 2 (als die er komt)?? Ga zelf vanavond weer een beta versie 169.09B proberen die gister uit kwam.

bornfree: heb jij in zijn geheel geen beeld of enkel geen kleur?

Overigens bij mij is tijdens opstarten wel beeld op tv (hardware matig) maar zodra ie opstart (inlog scherm) treed de software weer in en heb ik weer enkel beeld op mn monitor.

Kan iemand helpen???

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 15-11-2007 15:05 ]

• funrider
Inmiddels vond ik deze 3 topics omtrent tv-out problemen. Dat ziet er nog steeds niet best uit.
hier | hier en hier

Quote "Full screen video mirror.
This feature is no longer supported due to the new Protected Video Path Output Content Protection (PVP-OPM) in Windows Vista."

Ik maak uit de laatste link op dat ik de Dell monitor naar 1024 x 768 of lager moet zetten zodat op tv ook goed weer kan geven. Laten we dat nogmaals proberen met laatste firmware maar ik vrees dat weer niet zal werken en dan toch software matig bij Nvidia nog aangepast moet worden.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 22-11-2007 12:01 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

Sorry

Ik heb het probleem dat ik geen kleur meer heb op mijn tv.
Wel lukte dit met oudere drivers van nvidia.
Probeer is een andere scart of andere input. Heeft met je tv te maken niet met je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Nog steeds met zelfde probleem te kampen. Mega irritant dat niemand oplossing of fix heeft. Hoe meer mensen naar Vista overstappen hoe meer met dit probleem te kampen zullen gaan krijgen. Hoop dat Nvidia met fix komt of anders slimme gebruikers.

• funrider
Inmiddels weer eens geprobeerd om de DVI kabel ipv de VGA te gebruiken tussen monitor en pc kast et voila het werkt ineens op tv (weliswaar met zwarte balken maar wel mega strak beeld. Met vorige versies werkte de DVI op de monitor niet goed vandaar al die tijd maar VGA kabel gehad.
Kloon optie trekt ie overigens niet helemaal (refresh rate). Krijg ik af en toe strepen/balken door beeld heen op tv. Maar doortrekken van scherm werkt wel goed. Dus sleep nu mediaplayer naar rechterbovenhoek en zet m daar fullscreen ondertussen op pc verder werken als ik zou willen aan andere dingen.

Eindelijk hoorah _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhcbeijers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-02-2022
Hallo,

Net nieuw hier. Heb gisterenavond het hele internet gehad over het TV OUT verhaal op de dag dat ik een Dell Inspiron 530S (slimline model) met Nvidia 8300 binnen had gekregen. Was een fanatieke XP MCE gebruiker (met een ATI 9600XT) met een draadloze video kit zodat ik op de slaapkamer gewoon m'n serietjes kon kijken. Dat leek gisteren in het water te vallen. Maar het tij keerde vanochtend...

Op mijn TV OUT zat een verloopstekker S-video > composiet > zender. Ergens kwam ik de tip tegen om verloopstekkers te mijden. En jawel: na het vervangen van de S-video/composiet combi door een heuse S-video (4 pins) kabel werd plotseling mijn dualview actief en kon ik monitor en tv los van elkaar configureren. Nu alleen hopen dat die andere problemen me bespaard blijven (zwart/wit beeld, balken etc.)

Voorheen had ik hetzelfde probleem als bovenaan beschreven: tv out viel niet te activeren.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhcbeijers
Verdorie... nu zit ik inderdaad met het B/W probleem. De bekende pin-shortcut al geprobeerd (3+4 op de S-video kabel of 15-20 op de SCART) maar dan herkent m'n kaart de TV OUT niet meer en ben ik terug bij af... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhcbeijers
Hoera... toch nog opgelost. En verrassend simpel: naar een elektronikaboer gegaan en een nieuwe s-video/composiet converter gekocht (€6,95). Kwam nog ergens op een forum een verhaal tegen over weerstanden (75 Ohm). Het conversieblokje dat ik nu heb heeft dat in ieder geval. Mogelijk dat dat ontbrak in dat goedkope ding. Heb de boel ingeplugd en het werkte meteen. Het nVidia configuratiescherm is niet meer open geweest.

Voor de volledigheid mijn configuratie:
8300GS met 7 pins tv-out > s-video (4 pins) naar composiet conversieblokje > composiet kabel > composiet naar scart converter > AV-zender > AV-ontvanger > scart > oude philips tv.

Eindelijk weer media center bij het slapen gaan. Welterusten :z
Pagina: 1