Hoe kan je zien hoeveel ruimte ik in mijn domein hebt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo Allen,

Is er een tooltje waarmee je kan zien hoeveel ruimte je in totaal hebt in je domein. (domein 2003, 2000 en NT)

Ik heb wel naar een paar tooltjes gekeken zoals die van acronis. Maar ik kon er niet veel mee.

Alvast bedankt,

Main

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Wat voor ruimte bedoel je? schijfruimte?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

is je vraag niet wat heel algemeen opgesteld ?

Bedoel je ruimte voor gebruikers, ruimte op je harde schijven, ...

Kun je je vraag niet concreter stellen wat je precies bedoelt?

• Mainuser X
Ja sry ik bedoel hoeveel ruimte je op je disken hebt op de verschillende servers in het betreffende domein

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Middels mmc >> add / remove add snap-in >> diskmanagement en connect another computer :?

Hier kan je zoveel snap-in's diskmanagement toevoegen die alle servers in je domein kan bevatten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Mainuser X
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel te zeggen dat ik in een opslag alles kan zien. niet de verschillende schijven maar het gehele domein. met de beschikbare ruimte in het domein. Anders moet ik alle schijven nakijken en optellen.

Maar bedankt,

Main

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mainuser X schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:15:
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel te zeggen dat ik in een opslag alles kan zien. niet de verschillende schijven maar het gehele domein. met de beschikbare ruimte in het domein. Anders moet ik alle schijven nakijken en optellen.

Maar bedankt,

Main
Als je zoiets vind, ben ik daar ook wel in geinteresseerd.

Is MOM daartoe niet capabel trouwens? Dat moet ik nog steeds proberen op mijn werk, maar nog geen tijd gehad om er in te duiken :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met een wmi-scriptje al heel veel bereiken, wat heb je zelf zoal geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mainuser X
Ik heb zelf niet veel gedaan. Omdat ik zelf geen verstand heb van scripting.

Ik heb gezocht naar een bestaande programma maar heb niets kunnen vinden. Vandaar dat dacht ik vraag het op het forum.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mainuser X schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:09:

Ik heb gezocht naar een bestaande programma maar heb niets kunnen vinden. Vandaar dat dacht ik vraag het op het forum.
Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf moeite doet om een oplossing te vinden voordat je een topic opent. Zie hierover Het algemeen beleid. Geef als je niks kon bedenken of vinden ook nog altijd even de woorden die je door zoekmachines heen hebt gehaald. Het kan erg helpen om via Google de juiste zoektermen te gebruiken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mainuser X schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:09:
http://www.microsoft.com/...isks/drives/stdvvb10.mspx

Kant en klaar.
Als je dit als een template gebruikt om al je servers uit te lezen en die in een database te stoppen heb je gelijk een historie om groei te meten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mainuser X
Dit zijn er enkele,

"how can i see de availible disk space in my domein"
"available disk space domein"
"available Disk space on servers"
"san monitoring available space"

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

weet niet precies wat je nou wil maar misschien is dit iets voor je. What or who is consuming all that diskspace de beide tools kunnen ook netwerkschijven bekijken.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mutsje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:54:
weet niet precies wat je nou wil maar misschien is dit iets voor je. What or who is consuming all that diskspace de beide tools kunnen ook netwerkschijven bekijken.
De laatste keer dat ik Treesize Free probeerde kon dat niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c5de34aa33eccb255de0ddf1c08e2b36/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 18-10-2007 10:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dan heb je inderdaad TreeSize Pro nodig :)

Money for nothin' and your chicks for free

• Mainuser X
Ik heb in de tussen tijd verder gezocht maar kan niets vinden. Ik heb tree size al geprobeerd maar dat is niet de oplossing. Ik denk dat dit toch een custum tooltje moet worden. Het gaat om een heleboel servers dus met dit soort tooltjes kom je er niet we moeten gewoon zelf scripten en een database maken. Kan niet anders.
alt-92 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:55:
[...]

http://www.microsoft.com/...isks/drives/stdvvb10.mspx

Kant en klaar.
Als je dit als een template gebruikt om al je servers uit te lezen en die in een database te stoppen heb je gelijk een historie om groei te meten :)
Alle andere ook bedankt voor het meedenken.

Main

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Overigens: Met Treesize Pro kan je ook op folder-nivo een scan doen (/expand= commandline parameter opgeven, output naar .csv, beetje scripten en schedulen) zodat je dan niet alleen gegevens hebt hoeveel ruimte je nog op de hele schijf hebt, maar ook welke afdelingsfolder bijvoorbeeld de meeste ruimte inneemt.

Is wellicht de moeite waard om dat ook in je databeest te stoppen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

WhizzCat schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:18:
[...]

Als je zoiets vind, ben ik daar ook wel in geinteresseerd.

Is MOM daartoe niet capabel trouwens? Dat moet ik nog steeds proberen op mijn werk, maar nog geen tijd gehad om er in te duiken :+
tuurlijk, dan heb je alles bij elkaar. Default meet de base os management pack gewoon de logical disk counters, dus dan kan je per schijf hele mooie plaatje mee maken.
Maar mag je dat alsnog gaan optellen, als je het totaal wilt weten.

wmi scriptje lijkt me hier het handigste idd, aangezien je neem ik aan niet geinterreerd bent in os schijven, maar alleen data schijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 17:28 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Je kan ook even Hyena downloaden inclusief exporter, die exporteert van al je servers in het domein de vrije schijfruimte. Volgens mij was exporter zelfs gratis, maar zoek maar even op Hyena.

• Mainuser X
Hyena ken ik nog wel dat is oud zou dat zo iets hebben ? Ik ga wel even zoeken.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Mainuser X schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:43:
Hyena ken ik nog wel dat is oud zou dat zo iets hebben ? Ik ga wel even zoeken.
Hyena is niet echt oud hoor, sterker nog ik gebruik het denk wel dagelijks.. Heb even voor je gezocht:
http://www.systemtools.com/free.htm hier staat Exporter beschreven
http://www.systemtools.com/download/exporter.zip en hier staat exporter zelf.
Wat ik er nog van weet is dat je een INI file moet maken en exporter runnen. Maar ik neem aan dat je er zelf ook wel uitkomt.
Suc6!

• Mainuser X
Archie_T schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:07:
[...]

Hyena is niet echt oud hoor, sterker nog ik gebruik het denk wel dagelijks.. Heb even voor je gezocht:
http://www.systemtools.com/free.htm hier staat Exporter beschreven
http://www.systemtools.com/download/exporter.zip en hier staat exporter zelf.
Wat ik er nog van weet is dat je een INI file moet maken en exporter runnen. Maar ik neem aan dat je er zelf ook wel uitkomt.
Suc6!
Thx, Ik ga ff kijken
Pagina: 1