Toon posts:

videokaart dood? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Gister startte ik het spel op "world in conflict" veranderde de resolutie naar mijn beeldscherm 1600x1050 en opeens knalde mijn pc uit, zwart beeld niks. Dacht eerst dat het een kortsluiting was in huis, maar al mijn lichten waren nog aan haha. Computer startte niet meer op.

Dus ik de computer opengemaakt, cmos gecleard. hielp ook niet.

vervolgens zonder videokaart geprobeerd, toen ging de computer wel aan, maar als ik de videokaart erin doe gaat de computer niet aan.

Even een nachtje geslapen, nu gaat de computer wel aan met mijn videokaart alleen geen beeld + er kwam een klein vlammetje, schrok mij dood!

Neem aan dat mijn 7900 evga dood is?

specs:
shuttle sn25
vid 7900 evga
1024 MB
amd 3500+

Kom jullie reacties graag tegemoet!

mvg,

David

*************UPDATE*******************

Beste mensen,

Dus net een nieuwe videokaart gekocht.. en het helpt niet.....

Wat er gebeurd:

Kan de computer dus alleen aan doen via de achter aan en uit knop.. 0/1
dan doe ik vervolgens de voorste power knop aan. Maar heb geen beeld.

Echt heel strange.. weet momenteel echt niet wat er aan de hand is.

graag jullie hulp,

dank,

David

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:38 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36

Arethusa

Niet die server

Het lijkt me wel dat er in ieder geval iets dood is. Immer electronica loopt op rook etc. Maak je kast eens open om te zien of je iets van een brandplek kunt ontdekken? En heb je tijdens het plaatsen van die kaart je fan (mocht die er op zitten) wel weer aangesloten?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Nou hebt ooit wel mijn videokaart beschadigd... er is een zilver "busje" vanaf.. maar heb ik half met plakband er weer opgeplakt :X en het maakt nu helemaal geen verbinding meer.. dus denk zelf dat het dit kan zijn..

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/art_cebit-2006-compte-rendu/000000036318.jpg

dat helemaal rechts op de foto met dat paarsen vlakje erop.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 11:14 ]

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:30

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Je kunt zoiets niet met plakband oplossen, dat moet gesoldeerd worden. Maar je bedoelt zo'n elco?
Dan is het goed fout en kun je hem wel afschrijven.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Eh... Je hebt 'm met plakband er weer opgeplakt?? Dat is niet echt de bedoeling natuurlijk, dat 'busje' is een condensator en die zijn vrij belangrijk voor je kaart, wanneer-ie afbreekt en je 'm met plakband er weer op plakt, kan-ie z'n werk natuurlijk niet meer doen 8)7

Rail Away!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:50

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik wist wel dat die misleidende reclames waarin ze alles zomaar weer vastplakken gevolgen zouden hebben.

Ik zou de plakbandfabrikant aansprakelijk houden ! En ander vastzetten met bisonkit en daar een brief heen sturen :+

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Waar kwam het vlammetje uit? Volgensmij was je videokaart al 'dood' op het moment dat die condensator afbrak :P

Verwijderd

Topicstarter
jah inderdaad een elco...

Erg bedankt voor jullie hulp! Nu even opzoek een een gelijkwaardige vervanger of iets beter.

dacht zelf aan de volgende kaarten:

MSI Radeon HD2600XT 512MB DVI PCI-E € 129, 95

XFX GeForce 8600GT XXX 256MB DDR3 PCI-E € 139, 95

een oké keus?

?

Verwijderd

Topicstarter
Padschild schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:20:
Waar kwam het vlammetje uit? Volgensmij was je videokaart al 'dood' op het moment dat die condensator afbrak :P
vlammetje kwam helemaal links onder aan de achter kant van de kaart :P heb er toch nog 2 jaar fannatiek mee kunnen gamen! source etc.
Modbreak:Gelieve niet je topic binnen 24u te schoppen. Heb je nog iets toe te voegen en heeft nog niemand anders gereageerd? Gebruik gewoon de edit-knop :o

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 16-10-2007 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
bovengenoemde kaarten, goed alternatief?
Modbreak:Gelieve niet je topic binnen 24u te schoppen. Heb je nog iets toe te voegen en heeft nog niemand anders gereageerd? Gebruik gewoon de edit-knop :o

[ Voor 67% gewijzigd door dion_b op 16-10-2007 12:53 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

David: kijk eens op tomshardware voor wat benchmarks enz in VGA-sector.
helaas zijn beide kaarten die je opnoemt niet echt degelijk.. Het zijn dan wel Dx10 kaarten, maar ze zijn echt te zwak om dit fatsoenlijk eruit te kunnen halen.

Misschien kun je jezelf beter afvragen of je ff doorspaart voor een 2900 of een 8800 als je echt dx10 wilt. Mocht het hier niet om te doen zijn dan heb je nog steeds prima kaarten aan de 'oudere' topkaarten zoals de 7900GT/GTX of 1950xt.

Dan kun je over een jaar of 2 overstappen op een fatsoenlijke dx10 kaart voor niet al teveel geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:41:
bovengenoemde kaarten, goed alternatief?
Het is niet de bedoeling dat je een topic omhoog kicked binnen 24 uur ;)

Maar ik vind de kaarten die je heb uitgekozen voor je CPU een overkill, misschien een ATi 1950 nemen of een andere 7900, mits je je CPU over niet al te lange termijn wil upgraden :)

Verwijderd

Topicstarter
ga binnenkort naar een amd 4000+
zal toch redelijk zijn voor deze vid kaarten?

dank, david

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik zou zeggen, lees **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even door. Daarin staat alles wat je nodig hebt om zelf een goede keus te maken voor je videokaart.

Let wel op AGP / PCI-E en dergelijke!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

8600 overkill?

Beter dan een 7900? heb je wel eens ervaringen van mensen gelezen met de nieuwe huidige games zoals Crysis en UT3?
Deze kaarten trekken de games maar slecht volgens mij en draaien de 1950/7900 kaarten toch stukken beter.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Dus net een nieuwe videokaart gekocht.. en het helpt niet.....

Wat er gebeurd:

Kan de computer dus alleen aan doen via de achter aan en uit knop.. 0/1
dan doe ik vervolgens de voorste power knop aan. Maar heb geen beeld.

Echt heel strange.. weet momenteel echt niet wat er aan de hand is.

graag jullie hulp,

dank,

David

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Congratz !

Mijn oude 6600GT werkt ook ineens niet meer. Stof in de fan en vastgelopen, weinig koeling en door gebrand...

gevolg: moederbord ook naar de klote...

Weet alleen zo niet hoe je jouw mobo kunt testen. Normaal zou ik zeggen: andere kaart erin hangen bij een vriend ofzo, maar je hebt al een andere kaart. Anders even naar de winkel met je pc en misschien dat zijn het een en ander na kunnen meten.

Verwijderd

Of je hebt de voeding gesloopt, of je hebt het mainboard gesloopt.

Dat laatste verklaart ook wel waarom de pc zo vreemd aan gezet moet worden.
Je kunt alleen maar nog uitproberen welke onderdelen nog werken door ze te proberen met andere onderdelen.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan het mainbord nou gesloopt zijn? ...
altijd goed gewerkt.. is een shuttle pc van 2 jaar oud

moederbord kan toch niet dood zijn, aangezien mijn videokaart en harddisk nog wel werken... die tenslotte worden aangedreven via het moederbord?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:59 ]

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:55:
[nice mode]
Ik geloof dat ze jou beter uit de buurt van pc's / elektronica kunnen houden. Dat een pc uitvalt wil wel iets zeggen. Daarnaast komt er niet voor niks een "vlammetje" uit je pc.

Dit heeft niks te maken met goed gewerkt, of 2 jaar oud. Hij is gewoon stuk...

Uitval == fout
Vlam == fout
davidvt + elektronica == fouter...
[/nice mode]

Sorry voor mijn reactie, maar ik kan bijna niet geloven dat je serieus bent... Plakband om een grafische kaart te repareren. Een beetje weldenkend mens stopt het stiekem terug in de doos, gaat terug naar de winkel, en zegt dat hij de vga zo "gevonden" heeft bij thuiskomst. Jij plakt em in elkaar, en gaat na een tijdje klagen dat het stuk gaat...

:+

Verwijderd

Topicstarter
oke misschien niet echt handig.. maar blijkt dus niet helemaal de oorzaak van het probleem te zijn, aangezien er een nieuwe videokaart in zit
Acid__Burn schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:00:
[...]

[nice mode]
Ik geloof dat ze jou beter uit de buurt van pc's / elektronica kunnen houden. Dat een pc uitvalt wil wel iets zeggen. Daarnaast komt er niet voor niks een "vlammetje" uit je pc.

Dit heeft niks te maken met goed gewerkt, of 2 jaar oud. Hij is gewoon stuk...

Uitval == fout
Vlam == fout
davidvt + elektronica == fouter...
[/nice mode]

Sorry voor mijn reactie, maar ik kan bijna niet geloven dat je serieus bent... Plakband om een grafische kaart te repareren. Een beetje weldenkend mens stopt het stiekem terug in de doos, gaat terug naar de winkel, en zegt dat hij de vga zo "gevonden" heeft bij thuiskomst. Jij plakt em in elkaar, en gaat na een tijdje klagen dat het stuk gaat...

:+

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:55:

moederbord kan toch niet dood zijn, aangezien mijn videokaart en harddisk nog wel werken... die tenslotte worden aangedreven via het moederbord?
Dingen gaan nou eenmaal kapot ... leer er maar mee te leven :P
En dat er een elco'tje van je vga afgeknalt is kan goed het gevolg zijn van een te hoge temp, 7900GT's hebben eenmaal te kampen met hete mosfets (wat ik op deze manier heb opgelost :+ pic1, pic2, pic3) en er zijn er al veel van overleden. Dat daardoor je mobo ook naar de klote is is natuurlijk een mogelijkheid. Daarnaast lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je voeding een rol in dit probleem speelt.

[ Voor 42% gewijzigd door EyeWitness op 16-10-2007 17:18 ]

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:02:
oke misschien niet echt handig.. maar blijkt dus niet helemaal de oorzaak van het probleem te zijn, aangezien er een nieuwe videokaart in zit

[...]
Ok, hoe ga ik dit heel netjes zeggen. Het heeft er wel degelijk mee te maken. Waarschijnlijk heeft de kortsluiting in je kaart (of die dan wel of niet stuk is) kortsluiting in je moederbord veroorzaakt. Hierdoor is je moederbord naar de kl*te (sorry mods ;)). Vriendelijker kan ik het niet brengen, maar volgens mij heb jij echt een b*rd voor je k*p... |:( Kijk eens naar alle nadere posts!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Acid__Burn op 16-10-2007 17:06 ]

Pagina: 1