ideetjes verbeteringen GoT

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zou het voor moderatoren niet handig zijn om postingen te kunnen markeren? Ik bedoel daarmee dat ranzige of flamende postingen een (hidden) markering krijgen (max 1 per post), zodat een user die vaak op het randje zit na flink vaak de grens opgezocht te hebben gebanned wordt? Zoveel postingen hoef je niet langs te markeren, maar dan hoeven Adjes onderling geen zwartblad van users bij te houden, aangezien deze (hidden) is vastgeniet aan het profiel. :)

Een Dynamische FAQ voor een aantal Fora zou niet eens een gek idee zijn. Plaats in de FAQ de top10 der meest gestelde vragen en beantwoord deze met RELEVANTE links van Tnet. Vooral op het hardware-fora worden veel dezelfde vragen gesteld en als in de FAQ de laatste Mobo-testen /videotesten direct gelinkt staan (en af en toe up-to-date worden gehouden) kan een hoop vragen geredirect worden.

Misschien zou het dan ook een idee zijn om voor ieder forumdeel eens te kijken wie de vaste bezoeker is, die serieus bezig is. Dan zou deze een soort lite-mod kunnen worden om z'n eigen deel schoon te houden (dat wilt iedereen). Bij W&L is dat al zo, maar bij DPC (noem een wildhagen) en bij andere fora zou zo'n specifieke stofzuiger de boel nogal verlichten van de algemene Adjes :).

* Delerium heeft wel meer rare ideeen. :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Lijken me 3 prima ideeen :)

1) Lijkt me handig voor de adjes. Enig nadeel is wel dat je dan rekening zou moeten houden met de tijd bijv. Als je de grens op 3 'fouten' zou leggen is dat misschien niet eerlijk voor een user die hier 3 jaar zit en 1 fout per jaar maakt (ja jullie volgen me wel :)).

2) Dynamische FAQ lijkt me opzich een heel goed idee alleen ben ik bang dat niemand hem zal lezen en dat het kwa uitvoering lastig is (kom maar op met tegenargumenten :P)

3) Lijkt me een goed idee. Sommige users zitten gewoon veel op 1 forum en bijv wildhagen in DPC lijkt me helemaal niet verkeerd als lite-mod (of wat voor titel je er ook aan wil geven :)). Weet nog wel een paar fora waar dat handig voor zou zijn (SA, SP)

Oh en in al je andere rare ideeen ben ik geinteresseerd >:):P:D;)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31

Jaymz

Keep on moving !

Punt 3 is zeker aan aardig plan. Je moet je dan wel afvragen dat een vaste-bezoeker-Moderator niet 24/7 on-line is. 'T is makkelijk voor de tijden dat de persoon aanwezig is. Maar als 'ie er niet is, wat dan ? (of benoem je er 2 ? ? ?)

* Jaymz wil best meedenken, rare ideeën zijn altijd leuk.

• Delerium
  • Niet online
Het toevoegen van het aantal views (ook bij timewarpartikel) zou bijzonder prettig zijn, zodat je weet of je probleem wel wordt gezien of niet. Als je 1000 views hebt zonder reply, dan weet je het wel. Waarom dat er niet door is gedaan weet ik niet.

Active topics markeren zodat je je eigen active topics kan aanklikken. Ik zou graag alleen de topics bijhouden waarin ik belangstelling heb en binnen 2 seconden daarheen springen, zonder dat ik hoef te graven, dat is een todo idee, maar implementatie had 3 jaar terug al kunnen gebeuren.

Dit Forum heet LA, maar adjes zie je vrijwel nooit reageren. Ik stel het altijd wel op prijs als Adjes reageren. Ook een achteraf voorbarige mening van een adje wordt op prijs gesteld (door mij iig).

Het zou wel leuk zijn als bekend word wie voor welk forum aanspreekbaar is en hoe. Ik heb het idee dat Femme op het GoT ongeveer evenveel kan wijzigen als ik zelf. Voor Tnet is Femme de enige die kan wijzigen. Voor GoT is dat volgens mij Arjen. Om 1 of andere reden komen goede ideeen niet vaak bij de gewenste persoon.

* Delerium heeft nog veel meer rare ideeen, maar is een onbetaalde consultant, dus ziet wel wat adjes ermee doen :)

Verwijderd

sorry.. jullie bedoelde andere veranderningen.

• Delerium
  • Niet online
Jij wilt gezelligheid op dit forum, met de gezelligheid als doel. Daarvoor is dit forum niet bedoelt. Als een draad offtopic gaat is er niets aan de hand (mits gepast), maar jij wilt een forum hebben met rommel-topics. Ik zou zeggen, ga lekker buiten in de echte kroeg praten.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'T is zeker prettig dat als je op LA een vraag stelt (ofzo) dat een Adje (op z'n minst) teken van leven geeft. Wij mensen worden namelijk graag serieus genomen/gehoord.

Als er een Adje reageert (desnoods afwijzend) weet ik tenminste dat ik niet alleen met m'n monitor zit te converseren.

(doe dat dan niet met een simpel "Nee dat doen we niet", want dat werkt IHMO niet (wat ik denk als ik zoiets lees, zal ik maar niet kenbaar maken), maar ik denk dat als je een beetje hersens hebt (en dat heeft de overgrote meerderheid hier) dan begrijp je me wel. :)

[edit: met dank aan ecteinascidin] :9

• Delerium
  • Niet online
Adjes zouden ook wel low-profile kunnen zijn vandaag wegens potentiele scheldkannonade ivm GK. Bumpen volgende week deze topic anders wel
....want dat werkt IHHO niet....
heb er eentje

• IceStorm

IceStorm

En schop omhoog.. Ik ben benieuwd of er adjes zijn met een mening.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Allemaal goede ideeën, ook dat idee van een eigen "personal topic-list"

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Puntje 1 bestaat al. Per user kunnen zogenoemde 'notes' bijgehouden en gelezen worden door mods en adjes.

Voor punt 2 ligt al wel een soortgelijk plan. Met die FAQ's per fora is een begin gemaakt dit probleem en ergernissen te verminderen.

Punt 3 is ook een goed idee, maar achter de schermen gebeurt dat ook al wel. Al kan ik niet goed beoordelen of dit ook in elk forum goed gaat en/of een terechte keuze is.

• IceStorm

IceStorm

Jorma, bedankt. Is er iig nog iemand die luistert ;)

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Ik heb ook nog wel een goed idee maar ja....

>:)

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 09:14 schreef klmurphy het volgende:
Ik heb ook nog wel een goed idee maar ja....

Ik gok dat dat niet doorgaat :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 12 februari 2001 21:53 schreef IceStorm het volgende:
En schop omhoog.. Ik ben benieuwd of er adjes zijn met een mening.

• Femme
  • Laatst online: 06:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een dynamische FAQ lijkt me alleen mogelijk als daar veel tijd in wordt gestoken door een aantal betrokken gebruikers. In de hardware forums zijn vooral de telkens terugkerende newbie vragen een problemen. Dit zou al deels opgelost kunnen worden door het gebruik van de search engine te stimuleren (bijv. door het idee van Cyberjunk86 en door newbies structureel te wijzen op de mogelijkheid om eerst de search te gebruiken en dan pas gerichte vragen te stellen).

3) Er wordt gewerkt aan een newbie indeling voor de admins, moderators en lite-mods. Hiermee is het ook de bedoeling dat er nieuwe mods worden aangesteld voor de hardware en software forums. Nu de Kroeg dicht is hopen we onze focus te kunnen verleggen naar het verbeteren van deze forums.

• Delerium
  • Niet online
Nu de Kroeg dicht is hopen we onze focus te kunnen verleggen naar het verbeteren van deze forums.
zodoende deze topic, aangezien jullie aangeven dat er opbouwende werkzaamheden op het lijstje staan, leek het me niet verkeerd om wat suggesties te strooien.

Ik zie dat het meeste al of wordt uitgevoerd of in mindere mate op een todo lijst staat.

Dynamische FAQ's lijkt mij een beoorlijke uitdaging, maar de meeste winst op te leveren. In de Tnet-archieven staan een aantal roundups en overklok-postingen etc. Indien deze opgezocht worden en in een dynamische FAQ komen, dan is het begin er al en hoef je alleen een update uit te voeren als er een nieuwere/betere komt.

In principe wil ik wel een dagje lang archieven doorspitten en deze URL's verzamelen en vervolgens een FAQ daarvan breien, maar ik ben nogal voorzichtig met het aanbieden van diensten op dit forum (Waarom?, tja.....).

De searchengine werkt niet zo efficient, volgens mij is de Onno-search nog beter ook (:?)

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 13 februari 2001 09:49 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Jaymz, ik was in dit geval NIET sarcastisch ;)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik vond het eigenlijk een "originele *bump"

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Search engine werkt prima (en ultra snel) bij mij zolang je maar op inhoud zoekt.

Een FAQ heeft als grootste probleem dat de newbies ze nooit lezen en dat de kans dat het probleem van de newbie erin staat vrij klein is aangezien er erg veel mogelijke problemen zijn. Het kost ontzettend veel tijd om een FAQ te onderhouden die wel redelijk compleet is. Veel (ongeorganiseerde) kennis kan simpelweg met de search engine omhoog gehaald worden. Dit vraagt alleen wat medewerking van de bezoekers.

Daarnaast zou het een idee kunnen zijn om forum topics per product (<= product survey) te categoriseren. Eventueel met een rating (door bezoekers of op aantal views) zodat de belangrijke topics makkelijker boven komen drijven. In dat geval heb je toch een soort van dynamische FAQ die weinig onderhoud vergt :).

• Delerium
  • Niet online
Zodra newbies weten dat de FAQ inderdaad info bevat, zoals links naar de meest recente roundups etc, dan gaan ze de FAQ lezen lijkt me. Newbies die dan nog dom bezig zijn kan je dan beter kicken, aangezien het dan nooit meer goed komt.

Overigens, in combo met een forum-litemod die newbie-topics die in de FAQ staan direct trashed, ben je al een heel einde.

De shop-survey? ik weet niet precies welke plannen je hebt Femme, maar deze waren toch voor Tnet bedoelt? integreren in GoT , hoe doe je dat dan? Ik blijf erbij dat een redelijke vorm van een dynamische FAQ wel kan werken. Misschien kan je dan de per forum aangestelde lite-mod dan wel verantwoordelijk maken voor deze FAQ.

Dan heeft een lite-mod ook een beetje plichten, ik weet zeker dat je wel 10 mensen kan vinden die dat willen doen. Ik heb mijn diensten al reeds aangeboden.

De reden overigens voor mijn diensten-aanbieden is dat veranderingen alleen gebeuren als je er zelf iets aan doet. Ik hoef dus echt geen lite-mod te worden of zo. Status-geil of zo ben ik niet, dit is maar een forum.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat je een litemod (of welke term ook verzonnen wordt) best wel verantwoordelijk kan stellen voor de FAQ (desnoods met de hulp van de vaste bezoekers/harde kern).

Ik verwacht ook wel dat je mensen genoeg zult vinden. (en ik heb mijn diensten ook wel eens aangeboden).

Samen komen er wel uit

• Delerium
  • Niet online
Wegens verveling stel ik nu maar de hamvraag: Als ik NU begin met het schrijven van een Hardware algemeen FAQ, wordt dat dan op prijs gesteld door Adjes? Ik kan geen links aanbrengen (weet niet hoe :?) in de FAQ, dus zowiezo dat er een nabewerking nodig zal zijn.

Of zijn er weer geheime plannen die niet mogen uitlekken?

• Tom
  • Niet online

Tom

Een goede FAQ is altijd welkom, vooral als het duidelijk is geschreven door iemand die veel in dat forum komt (en weet welke vragen vaak gesteld worden).

Als je een goede FAQ hebt geschreven, het liefst als HTML formaat, eventueel is Word ook welkom (dan zetten wij het om naar HTML), dan posten wij het gewoon als FAQ bovenin het forum.

Voor webdesign & scripting wil ik ook nog een keer een soort FAQ maken... zal eens een topic openen daar.

• Palomar
  • Niet online
ik heb nog een paar andere ideeen voor de volgende update:

- Forums sorteren op 'last post', 'aantal topics' etc. dmv klikken het betreffende kopje bovenin het forum :). Klinkt misschien wat overbodig maar het lijkt me wel handig, zo zie je met 1 klik het forum met de meest recente post bovenaan :). Of je kunt forums sorteren op aantal posts/topics.. iets minder zinvol maar toch een leuke feature :Y)

Ook misschien handig is om in de kolom 'last post' van elke getoonde 'datum/tijd' (14-02-2001 12:51) een link te maken naar de laatste post in het betreffende forum.

- webicons of 'normale' icons. Nu is het zo dat veel mensen OF een webicon hebben OF een geupload icon. Dit schept wat verwarring, want wat moet je nou kiezen bij de prefs? Als je 'Webicons gebruiken' aanzet zie je de geuploade icons niet en andersom.. -> ik wil gewoon ieders icon zien :P

• Palomar
  • Niet online
hmz.. vaag.. het lijkt net of mn post niet bestaat.. last post staat bij de search op: dinsdag 13 februari 2001 13:27 :?:?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 13:21 schreef ecteinascidin het volgende:
Wegens verveling stel ik nu maar de hamvraag: Als ik NU begin met het schrijven van een Hardware algemeen FAQ, wordt dat dan op prijs gesteld door Adjes? Ik kan geen links aanbrengen (weet niet hoe :?) in de FAQ, dus zowiezo dat er een nabewerking nodig zal zijn.

Of zijn er weer geheime plannen die niet mogen uitlekken?
<a href="#00">Tof</a>
<a name="00">Ik moest ff tof doen</a>

:9

Maarre, dat is wel rotti g (volledig off topic)..dat probleem heb ik ook, ben een FAQ aan t schrijven maar ik weet niet hoe je zon layer erin maakt (tenminste, ik denk dat dat t is). En de plaatjes moet ik nog ff naar kijken.

Want ik ben allen nog maar tegengekomen dat je het plaatje in dezelfde Dir moet hebben staan geloofk :?

:)

On topic: Ik weet nix van modden af :P

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
ik vin het aantal goeie ideen die hier gegeven worden..... het lijkt me een goed plan als ieder forum een extra litemod krijgt die als primaire missie niet het sluiten van topics heeft maar het bijhouden van de FAQ en eventueel nog een keer een slotje ergens op gooit als er toevallig geen modje in de buurt is!!

En ik wil zelf ook een kleine tip geven. Bij Profile zie je alleen die upload iconje kun je die rij niet scheiden en zowel de Uploadicon als de webicon weergeven!!! :)

Advanced sheep-counting strategies

• Bigs
  • Niet online
Nog een ideetje van mij: Als je een search doet komen de topics in een vrij willekeurige volgorde op het scherm (althans zo lijkt het mij). Kunnen ze niet gesorteerd worden op de datum van de laatste post o.i.d.? Dan kun je de recentere topics/informatie eruit pikken (ook handig als je weet dat je zoekt naar een nieuw of een oud topic).

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Bigs> heb je je al eens afgevraagd wat de optie 'Sorteer op' op de searchpagina zou doen?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien ook een idee om de 'hot issues' (KT7, A7V, K7T probs in Procs&mobo's op dit moment bijv.) te flaggen zodat die ergens bovenin het threadoverzicht van dat forum komen te hangen (disablebaar in prefs). Bezoekers die een vergelijkbaar probleem hebben, zien dan hopelijk meteen dat topic en gaan niet zelf een nieuwe starten.

Of: zoiets als de Radeon topics waarin alle bekende problemen/tips voor een bepaald stuk hardware samengepakt worden. Als een paar van dit soort topics bovenaan in een apart tabelletje geplaatst kunnen worden zou dat denk ik veel users kunnen helpen.

• Bigs
  • Niet online
Jaja, ff snel een optie inbouwen zodat ik denk dat ik gek ben he Arjen :P

• Jag
  • Laatst online: 00:10

Jag

Op vrijdag 16 februari 2001 11:27 schreef Bigs het volgende:
Haha LOL :)

Een normale FAQ lijkt mij op zich het meest efficient, alleen om de één of andere reden wordt die toch niet erg vaak gelezen. Ik ben ook echt vaak mijn FAQ aan het promoten.

Jag

• Arjen
Op vrijdag 16 februari 2001 11:27 schreef Bigs het volgende:
Zit er ondertussen al een maand...

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Twas maar een geintje Arjen :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Op vrijdag 16 februari 2001 02:21 schreef Arjen het volgende:
Bigs> heb je je al eens afgevraagd wat de optie 'Sorteer op' op de searchpagina zou doen?
Maar die werkt alleen op onderwerp of onhoud. Laat ik nou vaker op user zoeken om te weten of er in de thread waar ik in heb gereply'ed weer gereplye'ed is. Nu staan die allemaal door elkaar.

Verder is het vrij irritrant dat Netscape na het zoeken en bekijken van 1 thread, als je op back klikt, steeds een "Missing data wegens POST" geeft. Dan moet ik reloaden, en dan vraagt hij nog eens "Repost form data?"...
Dat is dus drie klikjes in plaats van alleen "Back". Bij het posten van een reply is het wel makkelijk, dat voorkomt een dubbelpost, maar bij het zoeken is het uiterst irritant.
Je kunt ook zoeken dmv bijv. [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/11437]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/11437[/url] en dan doet hij dat niet, maar om zelf de url te gaan verzinnen. Ik weet die keywords (:?) niet eens (zoeken is geen form maar script)

Maar verder heb ik helemaal niets te zeuren hoor :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Arjen
Als je zoekt op username zie je in de resultaten de tijd van de laatste post in die thread. De resultaten worden hier echter niet op gesorteerd. Ze worden gesorteerd op de tijd dat de user waarop je zoekt in die thread gepost heeft. De laatste post staat dus bovenaan, de eerste helemaal onderaan.
Pagina: 1