Ik ben nu expert mod...

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
... het enige wat ik gedaan heb is op twee topics, zo'n 100 reacties , alles het zelfde gemod als dat het al stond. En een paar reactie die nog niet gemod waren gewoon eerlijk gemod. En nu 2 dagen later heb ik een afwijking van 0.22 of zo en ben ik expert mod.

Als ik nu weer gewoon ga modden en dus eerlijk mijn reacties geef die ik persoonlijk het beste vind dan ben ik het zo weer kwijt en een maand later ook mijn mod rechten. (met persoonlijk het beste bedoel ik --> Wat zouden andere bezoekers het lieftste lezen en wat niet... dus objectief)

Je kunt zeggen wat je wilt maar het nieuw mod systeem zorgt er gewoon voor dat bijna alles een grijze middemoot is. Een enkele reactie haalt +2. De meeste zijn +1 of 0. En als iemand als eerste -1 mod dan volgt de rest bijna automatisch. En waarom? Omdat als je niet regelmatig zonder aftwijking post je je mod status kwijt raakt.

Ik kan nu wel lekker door modden en gewoon eerlijk mijn beoordeling geven maar ik ben verplicht om voor elke 10 reacties die ik afwijkend mod er 10 reacties exact het zelfde te modden als er al staat.

En dat vind ik echt niet meer leuk.

Er zijn nu al zoveel klachten en bedenkingen over het mod systeem gekomen. Is het nu niet eens goed voor het toch nog eens te bekijken en een paar aanpassingen te doen?

Het enige wat ik wil is naar alle eerlijkheid reacties modden zonder mijn mod rechten kwijt te raken omdat ik toevallig niet in het midden van de democratie zit maar aan de zijkanten.

Want dat is wat er gebeurt. Het heeft namelijk geen enkele zin om een reactie die al een stuk of 10 mods heeft nog een keer te modden met het aantal punten waar het al op staat. Dat is gewoon onzin. Maar je moet het doen. Als je namelijk alleen berichten gaat modden als jij het niet eens bent met waar het opstaat. (en dat is normaal de bedoeling van het systeem: als het aantal punten in jouw ogen juist staat heeft het geen zin om te modden. als het punten in jouw ogen niet juist staan dan geef je een afwijkende reactie) Dan heb je alleen maar afwijkingen en raak je dus je mod status kwijt.

Nou, ik moest even mijn ei kwijt. Net als zoveel mensen die er geen lol meer in zien in het nieuwe mod systeem. Kan het nu echt niet eens bekeken worden of er toch een paar dingen kunnen verandert worden ? ;(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha je hebt idd helemaal gelijk, als je wil kan je zo een expertmod worden.. Gewoon wat recentere topics doornemen die toch al onderop staan en waarbij dus ook geen grote veranderingen meer zullen gebeuren

De vraag is natuurlijk wat voor een zin het heeft, maar er zullen denk ik een hoop mensen gewoon modden om hun gemiddelde veilig te stellen :P (is dat erg? Op zich niet, ware het niet dat je dan op een gegeven moment expermods hebben die zonder kennis maar gewoon wat modden en niet op inhoud letten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ben sinds het begin Expertmod, en mod al een paar jaar vrij fanatiek en ik ben het met Kain eens.

Het is erg simpel je status te onderbouwen, door gewoon alle negatieve-zeik-reacties op -1 te modden, daar bouw je gewoon zo veel krediet mee op, daarna kun je vrij weinig nog fout doen.
Ik merk dat ik het zelf uit gewoonte ook doe, zodat ik mijn mening bij reacties die niet populair zijn van de massa af te wijken.

* Tukk zal z'n modleven beteren :$

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 15-10-2007 17:50 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
@ Denniswerf

Zo slaan ze de bal dus helemaal mis. Hoe vreemd is het om reacties die niet meer kunnen veranderen toch nog een mod te geven. En nog wel het zelfde als waar het op staat alleen maar om expert mod te kunnen blijven of gewoon mod? Dat is een hoop extra werk en zou helemaal geen vereiste mogen zijn om je mod rechten te behouden. Maar dat is het dus wel. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:49:
@ Denniswerf

Zo sla je de bal dus helemaal mis. Hoe vreemd is het om reacties die niet meer kunnen veranderen toch nog een mod te geven. En nog wel het zelfde als waar het op staat alleen maar om expert mod te kunnen blijven of gewoon mod? Dat is een hoop extra werk en zou helemaal geen vereiste mogen zijn om je mod rechten te behouden. Maar dat is het dus wel. ;(
Ik sla de bal toch niet mis? Ik bevestig toch wat jij zegt?

Maar met de massa mee modden is idd de beste manier om een expertmod te zijn/blijven... Wat er aan gedaan kan worden? Tsja misschien een max geven aan het aantal mods dat op een bericht kan worden uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Sorry, Denniswerf ik bedoel dat zij (de mensen die reacties modden) de bal mis slaan. Ik zal het even aan passen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 15-10-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 13-11-2007 weer opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier http://tweakers.net/reviews/718 vinden.

Belachelijk zeg, zoveel heb ik heus niet afgeweken :'(
tijd voor een flame naar de modbot :(

Edit: niet dat ik veel aan modden doe trouwens vergeet ik meestal en ga het echt geen 2x doornemen allemaal :P

[ Voor 12% gewijzigd door Powrskin op 15-10-2007 18:54 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:53:
Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 13-11-2007 weer opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier http://tweakers.net/reviews/718 vinden.

Belachelijk zeg, zoveel heb ik heus niet afgeweken :'(
tijd voor een flame naar de modbot :(

Edit: niet dat ik veel aan modden doe trouwens vergeet ik meestal en ga het echt geen 2x doornemen allemaal :P
Tja 'oude' berichten 'goed' modden was dus een mooie manier geweest om dit te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Het heeft zeker wel nut om moderaties waar je het wel mee eens bent wel alsnog te modden. Zo blijft de score, ook wanneer er een echte mismodder / modmisbruiker langs komt, op de gewenste score staan. Dat je hiermee in een dag een expertstatus kan krijgen is in mijn ogen dan weer wel ongewenst.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wat een onzin zeg. Waarom zou je alleen maar meegaan met de meute om je gemiddelde goed te hebben? Waarom zou je dan nog willen modden en wat voor nut heeft het?
Op deze manier is het alleen maar lastiger om mismods terug te draaien.

Als je mod zoals in de faq beschreven staat kan er weinig misgaan, want je mag ongeveer 2/3 posts mismodden voordat je rechten worden ontnomen. Mocht het onverhoopt toch gebeuren dan is het zo terug gedraaid.

En als de eerste persoon een +2 mod en jullie gaan allemaal mee dan ben je met z'n alle nog steeds niet veilig, omdat veel mismods opgemerkt worden en in het forum over gediscusieerd wordt. (en mogelijk handmatig modstatus ontnomen)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 15-10-2007 23:54 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik ben mijn mod rechten al eens kwijt geraakt. Ik had 14 moderaties gedaan waarvan 9 afwijkend. De gene die niet afwijkend waren post die ik als eerste modde voordat iemand anders het deed. De andere waren mods waar ik het niet mee eens was. En ik mod ook bijna alleen maar als ik het niet eens ben met de status die een reactie heeft. Met andere woorden als ik mij niet aanpas dan mod ik bijna altijd afwijkend. En als een reactie al meer als 5 keer een -1 heeft dan zal die praktisch nooit nog veranderen. Omdat niemand denk van: Laat ik maar een +1 posten er zijn er vast nog wel 5 die dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Laat ik maar een +1 modden en hem in het mismod topic plaatsen werkt anders best goed. (wanneer het een +1 waard is dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
arne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:36:
Het heeft zeker wel nut om moderaties waar je het wel mee eens bent wel alsnog te modden. Zo blijft de score, ook wanneer er een echte mismodder / modmisbruiker langs komt, op de gewenste score staan. Dat je hiermee in een dag een expertstatus kan krijgen is in mijn ogen dan weer wel ongewenst.
Wel als er nog maar een aantal reacties zijn. Maar niet als er al 14 op -1 staan. En vermits ik bijna nooit nieuws als eerste lees kom ik altijd in een situatie waar bijna alle reacties al uitvoerig gemod zijn. Behalve de gene waar ik het niet mee eens ben. Dat ik een reactie het wel waard vind om te lezen en een +1 geef terwijl hij al 2x -1 heeft. Vervolgens word hij nog redelijk wat -1 gepost simpelweg omdat hij daar al op staat. En de mensen die eigenlijk een andere score willen geven kijken wel uit want ze willen niet afwijkend posten. Nu kun je wel zeggen dat het systeem niet zo bedoelt is maar het gebeurt wel. Als je eenmaal je mod rechten voor een maand bent kwijt geraakt denk je echt wel 2 keer na voordat je mod. En echt objectief reacties modden kan alleen maar als je ook een heleboel reacties in evenwicht mod om zo geen afwijking te krijgen.

Maar goed, ik ga het nog eens proberen om gewoon zoals ik het zelf zie punten te geven.

Als mijn expert mod status mij afgenomen word zal ik mijn mods hier eens posten en dan zullen jullie wel zien dat ik eigenlijk gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
arne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:57:
Laat ik maar een +1 modden en hem in het mismod topic plaatsen werkt anders best goed. (wanneer het een +1 waard is dan)
Ok, dan zal ik dat wat vaker proberen :) Is wel een goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat is wel het enige probleem van het systeem nu. Mensen die alleen maar posts rechtdraaien.
Maar je status is wel zo weer aangezet en zoals arne al zegt is het mismod-topic in deze gevallen ook belangrijk.

We proberen er natuurlijk voor te zorgen dat tweakers leesbaarder wordt en dat lukt niet met meute-modders.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kixtart schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:00:
We proberen er natuurlijk voor te zorgen dat tweakers leesbaarder wordt en dat lukt niet met meute-modders.
Nou, dat weet ik dus zo net nog niet, maar het hangt ervan af of de eerste mod goed was... Kijk, met een beetje reeel modden heb je zo die 'expert'-status te pakken, en na een paar grove mismods ben je em ook zo weer kwijt. Wat mij betreft mogen de grenzen iets omhoog, maar dat ben ik. Overigens is het met de dosis flames wel een eitje om heel erg snel een aantal goede moderaties te krijgen, in een beetje MS/RIAA-draadje is de helft al gauw flame of troll. Kijk, dat maakt het heel erg simpel.

Ook is het aantal niveaus een stuk lager, dus je zit er minder snel een groot stuk naast. (Vroegah kon je wel iets op +4 zetten, maar dan had je meteen 5 afwijking... Nu is dat nog maximaal 3) Wellicht kunnen afwijkingen gekwadrateerd worden om een beter overzicht te krijgen? Dat levert voor kleine foutjes (0.4 ernaast) een minimale afwijking op, maar haalt de grove mismodders er met 1 mod al uit. Een afwijking van 9 compenseer je nooit van z'n lang zal ze leven meer met goed modden, zeker niet omdat de limiet iets omlaag kan (als nodig).

Overigens Kain, als je echt denkt dat iets anders moet, vertel het ons hier, we staan altijd open voor een discussie :) (punt is wel dat je beargumentering moet hebben, dat schijnt wel eens lastig te zijn)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik doel ook op mensen die alleen maar het gemiddelde namodden. Vaak is het goed, maar het is nog steeds niet wenselijk. Waarom zou je dan ook mod willen zijn (wat voor meerwaarde is modereren voor die persoon)?

Mensen die meutemodden om andere mismods te compenseren zijn in mijn ogen goed&slecht tegelijk bezig. Het is leuk dat ze helpen een mismod terug te zetten, maar een slechte meute-mod is ook vervelend (lastiger te compenseren). Deze modders kunnen bijvoorbeeld de mis-mods kunnen melden in het topic als ze alleen maar willen rechtzetten.

Een andere manier om te zien wie er mismod is wel goed, maar om iemand na één grove mismod te disablen vind ik eigenlijk overdreven. Foutjes maken is menselijk (mis-klik of verkeerd begrepen/gelezen). De modders die constant mis-modden moeten we hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, *besluit zijn leven ook maar is te beteren*

Als je het redelijk doet heb je zo een afwijking van bijna niks ja. En af en toe vind ik iets grappig, maar mod iedereen op -1. Als je dan +1 geeft, geeft dat een afwijking van 2. Dat is wat overdreven.

Als oplossing kan je een max. aantal mods per bericht in voeren. Aangezien je hier mismods slechte mee aan kan pakken is het beter om moderaties op berichten met meer dan een x aantal moderaties niet mee te laten tellen voor je afwijking. Berichten waar je de eerste was zwaarder. Hiermee moet je er toch wat uit kunnen zuiveren.

Als je dan ook powermods laat kijken (poll) naar iemands mod resultaten voordat ze expert mod worden (hé, hij heeft alleen maar op reacties gemod waar er iemand voor hem was. Misschien maar geen expert mod maken) heb je bijna iedereen te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Mijn hele punt is het volgende.
Ik kom online en ik zie een nieuw item. Ik lees het en ik lees de reacties. De meeste reacties zijn op dat moment al een aantal keren gemod. En mijn persoonlijk gebruik van het moderatie systeem is dit: Ik vind het leuk om reacties te modden die in mijn ogen verkeerd staan. Als een reactie goed staat dan ga ik hem geen punten geven. Zo heb ik het vroeger altijd gedaan en dat was een goed systeem. Soms was ik één van de eerste die een reactie die op -1 stond een +1 te geven en later kreeg hij dan nog meerdere keren een +1 en zo werd door onderandere jouw actie de status van reactie verandert.

En zo werken gaat dus niet meer omdat je dan altijd afwijkend mod.
Het hele reactie systeem is bedoelt om reacties die niet nuttig zijn te verwijderen en een algemeen onderscheid te maken tussen de kwaliteit van de reacties. In mijn ogen lukt dat nu slechter als vroeger. Reacties die een -1 waard zijn komen wel gemakkelijk op -1. Maar reacties die een +2 waard zijn komen nog nauwelijk op +2.

Door ModBot is de diversiteit van de mods een stuk kleiner geworden omdat het in mijn ogen toch een te streng systeem is. Het vlakt het gemiddelde ontzettend af en beloont de meute modders.

Kan er geen systeem komen waar je mod als afwijkend beschouwd word als jij te enige bent die zo'n een reactie geeft? Met andere woorden als er 5 reacties zijn -1 en jij geeft +2 dat het dan afwijkend word beschouwd. Maar zodra en iemand anders ook nog +2 post dat het dan de helf minder afwijkend is als daar voor. Dus iets pas als afwijkend gaan beschouwen als het ook heel erg afwijkt.

Ik vind het systeem van -1 tot +3 nu opzich goed alleen het belonen en straffen staat te streng en je word echt geforceert om te gaan modden volgens een veel te streng systeem. En daar is geen lol meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik ben het helemaal met je eens dat +2 te weinig uitgedeeld/behouden blijft, en dat zal zeker voor een deel aan het modsysteem liggen. (over de rest heb ik het al eens gehad)

Het punt is dat er zo ongelofeloos veel werd gemismod (nieuwe spelling anyone?) dat het oude systeem niet meer houdbaar bleek. Met de hoeveelheid fanboys, trollen en gewoon nutteloze mods moest er iets veranderen, en eerst werd het modden aan de meerderheid ontzegd, en mods handmatig geselecteerd op gedrag. Daar wilde men vanaf, om democratische redenen. Tja, en toen kwam dit, en nu kan iedereen door de modbot een tikje te strelen expert worden. So be it.

Een maximum aantal moderaties op een reactie lijkt me geen goed idee, vooral omdat dit aantal arbitrair moet worden vastgesteld, en fanboys er vaak sneller bij zijn dan een mod. Stel dat er 20x gestemd mag worden. Er komt een zinloze flame, en een paar grapjurken zetten em op +2, zeg 3 keer. Komt een +1 bij (4 keer ofzo), en nog een paar nullen. Wil je die persoon z'n verdiende -1 geven, krijg je te zien "sorry, deze reactie is al te vaak gemod, zoek eens wat beters". Moet er weer een promod of een powermod aan te pas komen (aangenomen dat deze uitgezonderd worden van de regel), oftewel modden we alsnog niet...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Stel dat er 4 fanboys iets op +1 modden. 1 x een 0 en het staat op +1. Er zijn dan 5 reacties geweest. Maar het is een flame of een trol of iets anders minder nuttig. Ik zet het op -1. Nu heb ik afwijkend gemod. Het is dan maar de vraag of er nog 4 of 5 mensen ook nog eens -1 durven te modden. Omdat juist iedereen in het achterhooft moet houden dat als je afwijkend mod je je rechten kan kwijt raken. Ga maar na je ziet bijna nooit reacties met 12 +1 en 12 -1. Dan gebeurt gewoon niet meer. Je ziet alleen af en toe 12 x -1 en dan een keer 0 en een keer +2.

Als je er nu voor zorgt dat de afwijking die je krijgt elke keer halveert als iemand anders hetzelfde als je mod ? Dus als er 10 x -1 is gemod en jij mod +1 heb je een afwijking van 2. Als er nu vervolgens 3 keer nog iemand +1 mod dan zou je nog een afwijking krijgen van 0.25. Op die manier worden de mensen die alleen maar afwijkend posten alleen gestraft als zij echt de enige zijn die het doen. En hoe meer mensen volgen hoe minder je dan gestraft wordt. Zou dan geen idee zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Powermods zijn dan je ondergang, die zetten het op -1 en dan is iedereen de sjaak. Dus zo safe is dat niet.

En expert worden door mee te modden..... als je dan vervolgens je expert-rechten misbruikt ben je zeer snel weer gewoon modder. En als je ze niet misbruikt is er wat mij betreft geen probleem. En als je ze niet gebruikt, moet je zeer regelmatig toch goed meemodden want elke maand wordt de status opnieuw gewogen. De status expert heeft geen zin als je meeloper bent. Ben je voortrekker, dan weer wel :P

Overigens denk ik dat de meute 95% van de reacties wel goed weet te waarderen. De winst is dat de meute 95% van het werk doet en dat de meute zo actief betrokken is bij Tnet. 2 keer winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Als het in jouw ogen een flame of een trol of iets anders minder nuttig is dan leg je dat voor in het dit draadje Kain.
Dan krijg je hulp van de echt moderatoren incl. de pro's. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik mod op dit moment vooral ongemodde reacties, het is niet zo dat ik bang ben om gemodde reacties te modereren maar ik heb mijn handen al vol aan de niet-gemodde reacties. Uiteraard zal ik wel mijn stem/steentje bijdragen als ik iets zie waar ik het echt niet mee eens ben, ik ben dan blij als mijn moderatie een reactie op een rechtvaardige score neerzet.
Totaal aantal moderaties: 603
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,06 (op basis van 539 moderaties)
Zo ingewikkeld is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Netjes :)

Ik ga soms de queue ook even na, maar mod meestal gewoon een aantal interessante artikelen. Afwijkingen gelden voor mij niet meer, maar natuurlijk blijf ik makkelijk binnen de grenzen.(deel van de afwijking komt door mis-mods terug draaien)
Totaal aantal moderaties: 900
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,14 (op basis van 788 moderaties)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Als je dan alleen blijft in die moderaties kan je geen afwijking krijgen tov de expertmoderaties.
Vandaar misschien die lage score. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Mijn afwijking staat altijd wel ergens rond de 0,20 / 0,19. Ik blijf ook altijd bij mijn standpunt bij de afwijkingen. Kan er wel een paar noemen waar mijn afwijking vandaan komt, maar lijkt me niet bijzonder nuttig.
0,06 vind ik overigens wel HEEL laag, doet vermoeden dat je altijd heel laat een draad doorleest en alleen dat mod wat nog niet gedaan is, of veel in de meuk mod ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kain_niaK schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:43:

Ik kan nu wel lekker door modden en gewoon eerlijk mijn beoordeling geven maar ik ben verplicht om voor elke 10 reacties die ik afwijkend mod er 10 reacties exact het zelfde te modden als er al staat.

En dat vind ik echt niet meer leuk.
Het is inderdaad niet moeilijk om de expertstatus te verwerven door gewoon achter de meute aan te modden. Er zullen echter niet veel gebruikers zijn die deze manier van modereren lang zullen volhouden omdat er weinig eer aan te behalen valt. Dit stadium heb jij kennelijk ook al bereikt.
Er zijn nu al zoveel klachten en bedenkingen over het mod systeem gekomen. Is het nu niet eens goed voor het toch nog eens te bekijken en een paar aanpassingen te doen?

Het enige wat ik wil is naar alle eerlijkheid reacties modden zonder mijn mod rechten kwijt te raken omdat ik toevallig niet in het midden van de democratie zit maar aan de zijkanten.
Er zijn ook veel fanatieke moderators die reacties beoordelen op basis van hun eigen interpretatie van de richtlijnen in de faq en wel (ruim) binnen de door de modBot getolereerde afwijkingen blijven.

Het is niet de bedoeling dat je afwijking 0,0 is, het is voldoende als deze lager is dan het maximum. Er is dus bewegingsruimte aanwezig.

Ik kan me voorstellen dat je wat meer moeite hebt met de afwijkingen als je alleen extreme reacties modereert. Het doel van het moderatiesysteem is echter niet alleen het modereren van extreme reacties maar ook het fixeren van 'normale' reacties op de scores 0 en +1. Mijn inziens hoeft het niet veel moeite te kosten om ook dergelijke reacties mee te nemen en als je dan een beetje zelfrespect hebt modereer je vanuit je eigen opvattingen over de richtlijnen in de faq.

Het modereren met de meute mee is onwenselijk. De score van de reactie moet de gemiddelde mening van de moderators vertegenwoordig. Het is dus de bedoeling dat je jezelf een mening vormt over de gewenste score van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik modereer inderdaad vooral reacties die nog niet gemodereerd zijn, en als er daarna weinig tot geen moderatie plaatsvindt tsjah dan kom ik uit op een afwijking van 0,06. Ook vind ik het eerlijker als 100% van de reacties gemodereerd is (in de praktijk is dit niet haalbaar) maargoed, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Niet gemodde reacties komen standaard op 0. Deze reacties zijn vaak erg laat toegevoegd en naar mijn mening niet hoger dan een 0 waard, omdat toch weinig tot geen users die post nog leest.
Dus, zo nodig vind ik het niet om posts ouder dan 24 uur nog te modden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties .... ik doe nu zo goed mogelijk mijn best om te modden volgens de FAQ en als er een moderatie in mijn ogen totaal verkeerd staat zal ik het melden in het mismod topic. We zullen zien of ik nu mijn mod rechten hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Laatst online: 03-10 07:20

Oceria

I've been in between....

(jarig!)
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, hoor. Ik was eerst ook bang om snel mijn mod status weer kwijt te raken, maar ik heb gemerkt dat ik best mijn eigen mening mag hebben met betrekking tot de moderatie van reacties, zonder dat ik een heel afwijkende score krijg.

Het lijkt alsof dit Moderatie systeem gemakkelijk te misbruiken is en het gaat inderdaad uit van de oprechtheid van mensen die er gebruik van maken. Het biedt inderdaad de ruimte om als een meeloper een hele lage score te krijgen, maar het biedt zeker ook de ruimte om oprecht te modereren. Met de Moderatie bot, het forum en de crewleden zijn mijns inziens voldoende garanties ingebouwd om misbruik van het systeem te voorkomen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Van de bot misschien wel, maar meningmodden is volgens de FAQ nog steeds, ook sinds gisteren niet, niet de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
OK, we zijn nu een aantal weken verder. Tijd om even de balans op te maken. Ik heb nu redelijk objectief volgens mijn eigen systeem gemod en inderdaad maar een afwijking van 0.19 soms 0.21. Ruim genoeg dus om mijn expert mod rechten niet meer kwijt te raken. :)
Nu ga ik nog wat vaker proberen te reageren in het mismoderatie topic zodat ik hopelijk ook powermod wordt. Ik heb gemerkt met reacties die nog niet gemod zijn dat je gerust een +2 kunt geven. Wat jij als eerste geeft wordt heel vaak gevolgt. Ook heb ik veel reacties die op 0 stonden maar nog maar een paar keer waren gemod op -1 gekregen en ook daar volgen andere mensen je.

Ik wil bij deze mijn exuses aanbieden voor mijn posts in dit topic toen ik eigenlijk het mod systeem nog niet helemaal door had. :X Ik heb er nu meer van begrepen en ik volg de FAQ en het werkt. Er zijn nog altijd een klein aantal puntjes die mij irriteren maar zoals ik nu post lijkt het te werken. :)

Hopelijk krijg ik nu binnenkort ook pro mod rechten zodat ik sommige posts ook effectief kan laten verdwijnen. Het mod systeem blijkt toch iets democratischer als ik dacht. Hulde aan de bedenkers en sorry voor het twijfelen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Je haalt alleen wel nog steeds alle rechten door elkaar :p
- Veel reageren in dit forum maakt je eerst ProMod.
- geen idee hoe je powermod wordt eigenlijk :p
- een ProMod kan posts niet effectief laten verdwijnen. Een ProMod telt alleen voor 3 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:14:
Je haalt alleen wel nog steeds alle rechten door elkaar :p
- Veel reageren in dit forum maakt je eerst ProMod.
- geen idee hoe je ProMod wordt eigenlijk :p
- een PorMod kan posts niet effectief laten verdwijnen. Een ProMod telt alleen voor 3 punten.
(Disclaimer. Bovenstaande quote is aangepast om net te doen dat onderstaand bericht klopt :+ )

Iig niet door te vragen :)
Gewoon goed modereren en in TMF topics positief op te vallen (meehelpen de FP beter te maken). Ik weet verder niet of ze een bepaald maximum aan ProMods willen aanhouden. Maar samengevat, ProMod wordt je voor gekozen en niet door aanvraag.

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 25-10-2007 16:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
En ik maar denken dat ik PowerMod typte....
of, wacht, was ook zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:24:
En ik maar denken dat ik PowerMod typte....
of, wacht, was ook zo :p
K, aangepast :P

Powermods zijn sommige crewleden dacht ik. Dan moet je nog positiever opvallen :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31
wat heeft het voor nut om reacties te modden eigenlijk? Iedereen zit erover te zeuren, maar wat voegt het toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer je vind dat het niks toevoegd, zet dan even in je profiel je standaard weergave op -1.
Voor de overige gebruikers filtert het reacties op basis van hoe onderbouwd ze zijn zodat je, wanneer je op +1 zou filteren, niet alle 13 in een dozijn reacties hoeft te lezen.
Bovendien haalt het allee nutteloze flames welke alleen maar uitlokken tot een flamewar uit het zicht voor de standaardweergave.

offtopic:
@kixtart: lekker, mij iets toedichten wat ik niet gezecht heb :), maar laat maar staan, geen probleem mee in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:50
Het voegt leesbaarheid toe. Op deze manier hoef je niet door 50 compleet nutteloze reply's heen te lezen :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:32:
...knip...
offtopic:
@kixtart: lekker, mij iets toedichten wat ik niet gezecht heb :), maar laat maar staan, geen probleem mee in deze situatie.
offtopic:
Wilde nog een disclaimer maken, maar was het ff vergeten. Hoopte al dat het in dit geval niet erg was ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ok, Promod dan... maar eigenlijk heeft die meer power dus van daar power mod. :+ Power mod klinkt toch veel beter als Promod ?

EDIT: Blijkbaar haal ik een aantal dingen door elkaar en kun je na Promod ook nog Powermod worden.
* Kain_niaK gaat de FAQ toch nog eens lezen ...

[ Voor 35% gewijzigd door Kain_niaK op 25-10-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kixtart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:20:
[...]

(Disclaimer. Bovenstaande quote is aangepast om net te doen dat onderstaand bericht klopt :+ )

Iig niet door te vragen :)
Gewoon goed modereren en in TMF topics positief op te vallen (meehelpen de FP beter te maken). Ik weet verder niet of ze een bepaald maximum aan ProMods willen aanhouden.
AFAIK is de huidige bezetting een beetje ook het streefgetal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik ben wel benieuwd hoeveel moderaties promod/expert/normale op dit moment maken.
*Hint Hint O-) *

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31
Sjoko schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:33:
Het voegt leesbaarheid toe. Op deze manier hoef je niet door 50 compleet nutteloze reply's heen te lezen :)
arne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:32:
Wanneer je vind dat het niks toevoegd, zet dan even in je profiel je standaard weergave op -1.
Voor de overige gebruikers filtert het reacties op basis van hoe onderbouwd ze zijn zodat je, wanneer je op +1 zou filteren, niet alle 13 in een dozijn reacties hoeft te lezen.
Bovendien haalt het allee nutteloze flames welke alleen maar uitlokken tot een flamewar uit het zicht voor de standaardweergave.

offtopic:
aaaahaa

maar toch zijn de -1 reacties soms ook wel grappig ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Kixtart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:02:
Ik ben wel benieuwd hoeveel moderaties promod/expert/normale op dit moment maken.
*Hint Hint O-) *
Hint: Longbeard in "Is onderscheid expert modders en gewone ..."

Edit:
@Kixtart
offtopic:
(ja weet ik)
Dat is 2 weken geleden. Het zal vast iets meer zijn verwacht ik, maar "men" zit vaak niet te wachten om steets stats te genereren.

[ Voor 32% gewijzigd door KoW op 25-10-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Mathijs1 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:20:
Ik modereer inderdaad vooral reacties die nog niet gemodereerd zijn, en als er daarna weinig tot geen moderatie plaatsvindt tsjah dan kom ik uit op een afwijking van 0,06. Ook vind ik het eerlijker als 100% van de reacties gemodereerd is (in de praktijk is dit niet haalbaar) maargoed, dat terzijde.
Ik vind het zelf eerlijker als je alle reacties mod. Dus je ziet een thread waar er een paar ongemodde zijn en die lees je dan helemaal door en je mod onderwijl. Soms moet je dan wel vaak een bevestiging klikken. Bedenk ook dat als je expert bent en een reactie lijkt op 0 of +1 te staan dat je toch na moet denken omdat het best eens een reeele -1 of +2 kan zijn omdat een reactie voor zon score nu eenmaal een bevestiging van een expert nodig heeft.
OP deze manier modden is heel reeel en niet zon game als ''zoek de ongemodde en tik em aan''

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ja, is waar. Het is alleen zo jammer dat men niet oneindig veel tijd heeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Daarom juist. Zoek gewoon een of een paar threads uit die je wilt modereren en klaar ermee. Juist als je in veel threads komt om maar een of twee moderaties te doen denk ik dat je juist het artikel zult moeten lezen om te weten waar het over gaat en zul je ook vaker artikelen tegen komen over zaken waar je je echt moet inleven omdat de materie je niet zo heel erg bekend is.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Die artikelen lees je toch wel, mits ze interesant zijn natuurlijk :p
Maar ik geef je wel enigzins gelijk en mod zelf ook meestal hele threads. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand dat niet doet.

Pagina: 1