Dvd speler aansluiten op de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik nu mijn computer voor films te kijken en muziek te luisteren, geluid gaat naar een versterker en het beeld via de computer naar een normaal tft scherm.
Nu zou ik een dvd speler willen kopen om muziek op dvd's te kunnen branden en dan af te spelen via de versterker zodat de pc niet altijd aan hoeft te staan, en films kijken door middel van een dvd in de dvd speler in plaats van de dvd in de computer te stoppen. Dit geeft op dit moment vooral veel problemen met codecs. En het is gewoon fijn om een afstandsbediening te kunnen gebruiken voor de muziek en films.

Nu is het geluid geen probleem met aansluiten enzo, dit gaat gewoon via rca stekkers en audio kabel naar de versterker.
Maar wat wel een probleem is (lijkt mij) is hoe je ,als het uberhaubt kan, de dvd speler zo kan aansluiten dat het beeld naar de computer gaat.

Wat ik zelf heb gevonden is om van de s-video van de videokaart met een verloopkabel naar een scart aansluiting te gaan. Het geluid kan van de dvd speler zo naar een ingang op de versterker via de normale rca stekkers. Maar zou deze doorkoppeling werken?

En mocht dit gaan werken, moet ik nog iets anders speciaals doen of moet de dvd speler dan nog speciale eisen hebben?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die doorkoppeling gaat niet werken. De enige manier is wanneer je de dvd speler rechtstreeks aan de TFT aansluit. Als je computer uitstaat doet de videokaart ook helemaal niks meer...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Of je koopt een tv-kaart of videokaart met tv-IN, waarop je de dvd-speler via s-video oid aansluit (je hebt nu. ws. alleen een tv-OUT, wat het omgekeerde is). Alleen loop je dan het risico dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld, omdat het beeld eerst verwerkt wordt door de pc wat voor vertraging kan zorgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 15-10-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 12:54
je kan natuurlijk ook een redelijk duur dell beeldscherm kopen, met de goeie aansluitingen: http://www.barefeats.com/image06/2407fpw_b.jpg . Dan kun je gewoon switchen met de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Palomar schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:47:
Of je koopt een tv-kaart of videokaart met tv-IN, waarop je de dvd-speler via s-video oid aansluit (je hebt nu. ws. alleen een tv-OUT, wat het omgekeerde is). Alleen loop je dan het risico dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld, omdat het beeld eerst verwerkt wordt door de pc wat voor vertraging kan zorgen.
Maar dan moet je je computer altijd nog aan hebben staan als je een dvd wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sommige dvd-spelers hebben een dvi aansluiting.

Als je dan een kastje koop die 1 dvi output heeft en 2 dvi input die schakkelbaar is. Dan is het misschien mogelijk om je scherm te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heracles schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:53:
[...]

Maar dan moet je je computer altijd nog aan hebben staan als je een dvd wilt kijken.
oja idd, even niet bij stil gestaan ;) Ik dacht voornamelijk aan het gegeven dat je dan wel de zapper van je dvd-speler kunt gebruiken...
Maar via de computer kan het dan verder idd niet. Blijven alleen de andere gegeven opties over om een nieuwe tft/tv of dvd-speler te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, dus die doorkoppeling waar ik aan dacht dat gaat dus niet werken. Ook niet als de pc aanstaat?
En een directe doorkoppeling naar de tft, hoe gaat dat in zijn werk met een gewoon vga scherm?

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je monitor meerdere ingangen heeft kun je er 1 van gebruiken om je dvd speler op aan te sluiten.
Zoals hierboven voorgesteld werd via dvi/hdmi of dmv scart (rgb) naar vga kabel.
Zie: Scart(rgb) naar D-sub (dvd naar beamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Edit: Ok er zijn dus opties, of een switch ertussen(kvm of vga), of een kabel kopen van scart naar vga en handmatig wisselen of een videokaart kopen.

Bedankt voor jullie hulp allemaal.

[ Voor 129% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2007 20:55 . Reden: Heb de info zelf al gevonden ]

Pagina: 1