Hmmm mooie topics hier,
Jongens ik heb een Mitsubishi sl4 gekocht. Het video signaal van deze projector loopt over D-Sub. Er zit ook een s-vhs en een composiet ingang op maar ik wil gewoon de D-sub ingang gebruiken. Deze ondersteund ook Scart rgb input.
Nu de vraag :
Bij de Sanyo kan je een scart > D-sun converter kabel bestellen.
Helaas is deze al maanden uitverkocht.
Ik wil nu zelf een kabel maken van scart rgb (dvd uit) naar D-sub (vga) voor de beamer.
Volgens mitsubishi is rgb en de grounds daarvan aansluiten op de scart voldoende.
Maar zodra ik in het beamer menu Iput from scart aanzet heb ik geen signaal.
Ik zie alleen maar signaal via component en dan nog groen ook. als ik de rgb functie aanzet.
Ik heb een schema nodig van scart rgb > d-sub dus van de dvd naar de beamer.
Genoeg schema`s in google om van vga naar scart te gaan maar andersom niet.
RGB moet gewoon het mooiste wezen om naar te kijken omdat dit signaal via de scart voor de europeesche markt is gemaakt dus pal en componet ook mooi is maar meer gericht op het kleuren palet van NTSC.
Dus rgb en ground heb ik voor elkaar op de scart maar wat mis ik nog.
geen sync want die heeft de mitsubishi niet nodig maar wel iets wat aangeeft dat er scart rgb signaal binnenkomt.
help!!!!!
greetz sheep
Jongens ik heb een Mitsubishi sl4 gekocht. Het video signaal van deze projector loopt over D-Sub. Er zit ook een s-vhs en een composiet ingang op maar ik wil gewoon de D-sub ingang gebruiken. Deze ondersteund ook Scart rgb input.
Nu de vraag :
Bij de Sanyo kan je een scart > D-sun converter kabel bestellen.
Helaas is deze al maanden uitverkocht.
Ik wil nu zelf een kabel maken van scart rgb (dvd uit) naar D-sub (vga) voor de beamer.
Volgens mitsubishi is rgb en de grounds daarvan aansluiten op de scart voldoende.
Maar zodra ik in het beamer menu Iput from scart aanzet heb ik geen signaal.
Ik zie alleen maar signaal via component en dan nog groen ook. als ik de rgb functie aanzet.
Ik heb een schema nodig van scart rgb > d-sub dus van de dvd naar de beamer.
Genoeg schema`s in google om van vga naar scart te gaan maar andersom niet.
RGB moet gewoon het mooiste wezen om naar te kijken omdat dit signaal via de scart voor de europeesche markt is gemaakt dus pal en componet ook mooi is maar meer gericht op het kleuren palet van NTSC.
Dus rgb en ground heb ik voor elkaar op de scart maar wat mis ik nog.
geen sync want die heeft de mitsubishi niet nodig maar wel iets wat aangeeft dat er scart rgb signaal binnenkomt.
help!!!!!
greetz sheep
(21 pin SCART male aan de kabel)
(15 pin HiDensity D-sub male aan de kabel)