Klokfrequenties mag je niet onderling vergelijken. En 1Gb staat voor 1 Gigabit. 1 Gigabit wat?
darkpluisje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:49:
tja met de 2900 heb je wel meteen DX10.1...maar intresserd DX je wel? denk dat over het algemeen de 8800 wel sterker is, maar voor ati moeten nog een hoop drivers komen waarbij de 88 al meer als een jaar bestaa
dt, dus wie weet..
Met de HD2900 (R600) heb je helemaal geen DX10.1, dat komt pas met de RV670 (HD2950). De HD2900 ondersteunt welliswaar enkele DX10.1 features, maar dat maakt hem er niet compatibel mee. Bovendien komen er voor de 8800GTX net zo goed drivers uit als voor de HD2900 hoor

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:51:
ok, maar waar haalt de 8800 zijn power vandaan, want in zijn specs is ie aanzienlijk minder zou je toch zeggen. ja over dx, ik heb nog weinig van dx10 gezien wat het voor mij interressant maakt, mischien dat bij de aankomende next-gen games daar verandering in komt, maar ja dat kan ik nu nog niet zeggen.
Andere rendermethoden? Diepgaandere optimalisaties? De R600 doet bijvoorbeeld shaderresolved AA, waar de G80 dit hardwarematig doet, dit levert een performance penalty voor de R600 op, maar in de toekomst is dit waarschijnlijk de enige manier om AA werkend te krijgen.
Alle games? Onderbouw dat eens, ik geloof er geen drol van dat een GTX Crysis op Extra kan draaien, en alle games die daarna komen...
Over DX10.1
Microsoft heeft al gezegd dat elke DX10 videokaart DX10.1 compatible is.
Bron?

Het kan dus gewoon
niet. DX10.1 heeft bepaalde hardware features nodig die huidige DX10 hardware niet heeft, zo simpel is het. Waar jij op doelt is het volgende:
"DX10.1 fully supports DX10 hardware. No hardware support is being removed....It's strictly a superset. It's basically an update to DX10 that extends the hardware functionality slightly."
Dit betekent simpelweg dat DX10.1
backwards compatible is. Niet dat DX10.0 compatible is met DX10.1. Áls DX10.0 hardware in DX10.1 kan renderen dan heb je in ieder geval niet de features die DX10.1 biedt. Enkele DX10.1 features zijn verplichte 4x AA, SM4.1, 32-bit precisie filteren, texture cube arrays, XAudio2 en betere multithreading FYI.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:01:
ok, dus als ik het goed begrijp hangt het qua performence er gewoon om welke games ik speel, verder heeft die 1 GB aan geheugen, 512bits, GDDR4 geen invloed op een betere perfomence?
dat dx 10 geloof ik wel, ik bedoel van die kaarten zijn er voor gebouwd ( op voor bereid ).
welke kaart zouden jullie adviseren als ik games zou spelen als NFS pro street + COD4 etc.
Al die 3 dingen die je noemt bieden de HD2900 vrijwel 0% extra performance. COD4 kun je er heus wel op highest mee draaien, dat lukt ook met mijn 7950GT 512MB. Pro street weet ik niet.
Hardwarematige fouten los je niet op met drivers.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:13:
tja, dat zou idd goed kunnen, maar heel iets anders het schijnt ook dat de 2900 er om bekent staat dat ie veel geluid zou produceren onder zware omstandigheden, iemand hier ervaringen mee?
denk zelf al tot nu toe dat ik voor de ATI ga vanwege zijn betere specs...
Op 100% absoluut, maar meestal draait de fan zo'n 30% en is dan onhoorbaar.
Beetje zinloos om nu een videokaart van 500 euro te kopen die dalijk geen DX10.1 aankan, bijna gelijke performance biedt als een RV670/G92 maar dubbel zoveel stroom vreet

Bovendien gaan de eerder genoemde kaarten ongeveer de helft kosten van de GTX en komen ze volgende maand al uit. Hoezo geld weggooien?
[
Voor 6% gewijzigd door
Avalaxy op 15-10-2007 22:37
]