Toon posts:

8800 GTX of ATI X2900XT Crossfire

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een vraag waar ikzelf niet helemaal uit kom, en te weten:

Moet ik een single Asus 8800 GTX of twee ATI X2900 XT ( Crossfire dus ) installeren in mijn systeem?? :? :? :?

Ik doe aan videobewerking, af en toe COD2 MP en internetten.
Wat geeft de beste prestaties bij het gamen?

Systeem opbouw:

Gigabyte GA-X38-DQ6
2BG Corsair Dominator
Windows XP Pro
Samsung 205BW
2x DVD RW
Q6600 watergekoeld
videokaarten wil ik ook waterkoelen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37
af en toe CoD2 en internetten?

Voor dat soort doeleinden is een GTX zware overkill.

CoD2 is relatief zwaar, maar een videokaart zoals een GTX en GTS draaien deze vloeiend op de hoogste instellingen.

Neem een 8800GTS of een enkele 2900, maar geen crossfire of GTX

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Die crossfire opstelling zal veel meer stroom verbruiken, daar heb je dus een betere voeding voor nodig.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik wil alleen de optie weten, overkill of niet: single 8800 GTX of Crossfire 2900XT

Houd ook rekening met videobewerking en fotobewerking.
P.s. de PSU is een Seasonic M12 700 watt

Welke presteert beter ?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ik zou zeggen, zoek eens op Tom's hardware (of internet) voor reviews.

En verder: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

[ Voor 33% gewijzigd door pinockio op 15-10-2007 10:21 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Tom's hardware doorzocht met nog enkele site's maar krijg geen duidelijk beeld/overzicht met wat te doen in mijn geval.....

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:22:
Ik heb Tom's hardware doorzocht met nog enkele site's maar krijg geen duidelijk beeld/overzicht met wat te doen in mijn geval.....
Wat ben je toch een luie tweaker :(

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
Modbreak:De topicstarter zou inderdaad wat meer inzet mogen tonen, maar er zijn aanmerkelijk subtielere en effectievere manieren om dat te melden dan iets als dit...

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 15-10-2007 11:27 ]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
tweaker?
please...
Een tweaker probeert hardware optimaal af te stellen en zoveel mogelijk juice eruit te krijgen. Iemand die 8800GTX of x2900xt CF koopt voor deze toepassingen heeft gewoon geld teveel, en is te lui om 3keer goedkoper uit te zijn met dezelfde prestaties.

In jouwn geval zal crossfite of 8800GTX niks uitmaken. Als je videobewerking echt belangrijk vind dat zou ik gaan voor de 8800GTX omdat daar meer geheugen beschikbaar is.

Ctrl+k

Verwijderd

Topicstarter
Lui..........!? mijn vraag is: ATI x2900XT Crossfire of 8800 GTX single!!

Tom's hardware geeft alleen "single" benchmarks weer, dus geen combinatie :+ :+

• Sibylle
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:43:
Lui..........!? mijn vraag is: ATI x2900XT Crossfire of 8800 GTX single!!

Tom's hardware geeft alleen "single" benchmarks weer, dus geen combinatie :+ :+
zekers ben je lui.
http://www23.tomshardware.com/graphics_sli2007.html
staat gewoon tussen alle andere charts.

Ctrl+k

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En daarnaast doet de videokaart volgens mij helemaal NIETS wanneer je videobewerking en foto bewerking doet.

Beter kan je je geld steken in een dikke Quad Core CPU en een flinke bak geheugen met uiteraard een 64bit OS.

https://discord.com/invite/tweakers

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij moet je voor een enkele hd2900xt gaan, waarom:

1. veel goedkoper dan een 8800 GTX
2. Betere prestaties dan de 8800 GTS
3. relatief veel geheugen en geheugenbandbreedte
4. CF is gewoon overkill voor je.
5. Je kunt er altijd nog voor kiezen er een 2e kaart bij te zetten om alsnog CF te gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Oke... ik ben "lui" of je kunt het ook "minder ervaren" noemen, maar jullie hebben me geholpen en daar ben ik weer blij mee, en daarvoor is er toch o.a. dit forum opgericht.......

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL: dat zijn tenminste antwoorden, bedankt!
Modbreak:Gelieve niet 2x achter elkaar te posten <24u.

Heb je iets toe te voegen? Gebruik dan de edit-knop.

[ Voor 55% gewijzigd door dion_b op 15-10-2007 11:28 ]

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:48:
Volgens mij moet je voor een enkele hd2900xt gaan, waarom:

1. veel goedkoper dan een 8800 GTX
3. relatief veel geheugen en geheugenbandbreedte
4. CF is gewoon overkill voor je.
5. Je kunt er altijd nog voor kiezen er een 2e kaart bij te zetten om alsnog CF te gaan draaien.
Was mijn idee ook.

Verder kan je gewoon een bench mark nemen met 29xx in cf opstelling en dit vergelijken met een single 8800gtx Suc6. Beetje moeite doen voor antwoorden heeft nog nooit iemand pijn gedaan.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Verwijderd

Topicstarter
Zo is het!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 10:57
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:48:
Oke... ik ben "lui" of je kunt het ook "minder ervaren" noemen, maar jullie hebben me geholpen en daar ben ik weer blij mee, en daarvoor is er toch o.a. dit forum opgericht.......
Trek het je niet aan hoor, ik denk eerder dat ze jaloers zijn ;)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, wat moet je erover zeggen.................ben blij dat er ook "normaal" geantwoord kan worden!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37
Vergeet niet dat een GTX op hoge resoluties en veel AA/AF veel beter uit de verf komt dan een 2900xt Crossfire opstelling, bekijk dit overzicht maar eens en zet de resoluties op 1900..

http://www23.tomshardware...=867&model2=804&chart=348

Het is dus niet kort de bocht zeggen van die videokaart is beter, een videokaart is geschikt voor een bepaald doel, als jou doel is dat je niet hoger game't dan 1280 of 1024 ( 4:3 ) dan ben je beter uit met een 2900xt / GTS320 en in de hogere resoluties komen de 'grote' jongens(GTX/ GTS640) weer in beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga voor de 8800 GTX single.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51
Sibylle schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:41:
[...]

tweaker?
please...
Een tweaker probeert hardware optimaal af te stellen en zoveel mogelijk juice eruit te krijgen. Iemand die 8800GTX of x2900xt CF koopt voor deze toepassingen heeft gewoon geld teveel, en is te lui om 3keer goedkoper uit te zijn met dezelfde prestaties.

In jouwn geval zal crossfite of 8800GTX niks uitmaken. Als je videobewerking echt belangrijk vind dat zou ik gaan voor de 8800GTX omdat daar meer geheugen beschikbaar is.
dus die mannen bovenin de 3dmark charts zijn geen echte tweakers omdat ze een 8800ultra en intel quadcore Xtreme hebben, sure.... Goed materiaal is nog steeds het halve werk :)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:48:
Weet je het zeker? In DX10 zeker niet:
http://www.pcper.com/arti...id=461&type=expert&pid=14
The GeForce 8800 GTS 640MB card, closer to the actual price competitor to AMD's HD 2900 XT card, was also a strong performer and out matched the AMD card in just about all of our tests.
http://www.pcper.com/arti...aid=463&type=expert&pid=1
The HD 2900 XT is a solid competitor against NVIDIA's 8800 GTS 640MB, but the Catalyst 7.10 driver hasn't done anything to overtake it.
In DX9 zijn ze vrijwel gelijk, en is de 2900XT goedkoper, in DX10 wint de 8800GTS het 9 van de 10 keer, al is het verschil niet bijzonder groot.
http://www.legionhardware.com/document.php?id=680&p=0
DX9:
Out of the nine games we tested the Radeon HD 2900XT clearly won two of them while the GeForce 8800 GTS won three. The other four games were close enough to call a tie
Niet om een vergelijkingsthread te beginnen, maar je kan niet zomaar zeggen dat de 2900xt beter is dan de 8800. Hij is wel 30 euro goedkoper (10%), maar schijnt meer geluid te produceren en meer stroom te eten... In crossfire zijn ze wel de meester, zeker met de nieuwste 7.10 drivers...

Al met al maakt het dus qua 2900/8800 niet echt uit, mocht je al een crossfire bordje hebben, dan is een 2900 misschien de betere keuze als je ooit crossfire wilt gaan gebruiken...

De 2900 heeft ook problemen met de huidige anti-aliasing, terwijl ik vrij vaak lees dat de 320mb variant van de 8800GTS vaak "te weinig geheugen" problemen geeft, met framedrops als gevolg.

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 15-10-2007 11:13 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Lees **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door, daarin staat vast en zeker een oplossing voor je probleem. Daarnaast raad ik je aan om * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * ook even door te nemen, gezien het feit dat je net nieuw bent op GoT.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Sibylle
Fanatic_FS schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:12:
[...]

dus die mannen bovenin de 3dmark charts zijn geen echte tweakers omdat ze een 8800ultra en intel quadcore Xtreme hebben, sure.... Goed materiaal is nog steeds het halve werk :)
Ik zeg dat als iemand niet zoveel van computers weet, en niet de moeite neemt het zichzelf uit te zoeken dat het tweaker-gehalte al onder vuur komt te liggen.
Als dan ook nog eens erg veel geld wordt uitgegeven terwijl het veel goedkoper kan, met dezelfde prestaties.......tsjah.....
Anders zou overclocken ook nutteloos zijn he, koopt gewoon iedere tweaker voor 1200euro de beste CPU.
Zelfs als je het geld hebt liggen, koop je toch beste prijs/kwaliteit, en niet beste prijs/overkill.

Ctrl+k

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Lijkt me duidelijk zat. Als je niet zoveel van computers weet, lees je in. Op GoT verwachten we niet dat iedereen alles weet, wel dat je gewoon de moeite doet beschikbare informatie te zoeken. GoT is nadrukkelijk *geen* helpdesk. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen, begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.