Die medewerker is gewoon fout bezig. Behalve zijn argumenten (kom ik zo op terug)is zijn houdig fout. In mijn winkel zou hij allang ontslagen zijn.
Allereerst.. Mycom verkoopt geen rotzooi. Je mag en zal nooit nooit nooit zeggen dat je eigen winkel rotzooi verkoopt. Dat is gewoon een no-no.
Waarom? Heel simpel.. ten eerste, er zal maar een klant naast hem staan die een AMD TB1.2 Ghz systeempje wil bestellen met 256MB, GeForce2 GTS, 19", SB Live 5.1 .. etc leuk systeem van 4300,-. Hoe denk je dat hij staat te kijken als die lulhannes ineens tegen iemand anders gaat vertellen... dat AMD zooi is? Terwijl deze klant VORIGE WEEK door een ANDERE werknemer juist werd verteld hoe goed AMD wel niet was... Dit kan niet. Dit is zo vreselijk onprofessioneel - echt amateurwerk.
Daarnaast.. Als Mycom dus wel degelijk zooi verkoopt (immers AMD is toch zooi volgens die man?) waarom zou Intel dan geen zooi zijn? Of waarom zou die 19" Illyama monitor die je gisteren gekocht heb bij Mycom dan ook geen zooi zijn? Afterall.. verkoopt een winkel Zooi-Type-1 ... dan verkopen ze ook vast nog meer zooi!
En die argumenten??..
1. AMD's worden heet. Dat is zo maar ik heb hier een P3 1Ghz staat.. en die wordt ook behoorlijk warm onder stress. Daarnaast bepaalde type CPU's worden nu eenmaal warmer dan anderen.. is daarom die CPU slechter?
2. Core brokkelt af. Tja dan moet je ook maar voorzichtig zijn. En dat is NIET alleen AMD eigen. Ik heb wel degelijk foto's gezien van een Celeron waarvan de core OOK afgebroken was. De AMD is nou eenmaal geen gooi en smijt CPU, wees dan ook voorzichtig! Kijk.. met een Lamb. Diablo kan je ook geen drempel nemen met 80 km/uur.. dan "brokkelt" er ook wat van je auto af. Is het daarom een slechte auto?
3. Prijsdaling. Een P3 1Ghz Intel is bijna 2x zo duur als een TB 1Ghz. Maar de prestaties zijn niet veel beter. Een Compaq Pressario PC (

) is vaak ook veel en veel duurder dan een 'kloon'.. maar wedden welke beter is? Omdat iets duurder is.. of gewoon nooit in prijs zakt, zegt absoluut niets over de kwaliteit van het product. Ik heb anderhalve maand bij Mycom 2x128MB Infineon PC133 geheugen gekocht voor 250,- de stuk. Deze zijn nu bij Mycom 160,-. Volgens deze werknemer is Infineon geheugen dus "zooi".
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)