AMD Systemen zuigen volgens Mycom

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Een mycom medewerker wist mij te vertellen dat AMD systemen en proc zuigen.

Ze branden snel in.
De core brokkelt snel af.
Ze zijn onstabiel.
Amd proc. dalen heel snel in prijs.

Ik heb hier thuis een Duron 700, waar ik op zich wel tevreden over ben. Ik zit heel erg te twijfelen over een Athlon 1 ghz. Hij zei dat durons over het algemeen stabieler dan Athlons zijn. Hij raadde het mij af. Wat zeggen jullie ? Doen die 1 ghz of niet ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Tuurlijk.. mijn broer heeft nergens problemen mee en die dingen zijn zò goedkoop zeg. voor de duidelijkheid: mijn broer heeft ook 'n TB 1000 :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Ja echt wel!! AMD Rullez :)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als bedrijven zulke uitspaken doen dan kan je er ook beter niets kopen mij zul je er dan ook zeker niet zien,dit is blijkbaar ook een uiting van ondeskundig personeel of een bedrijf wat meer aan die dure intels wil verdienen.laat iedereen vrij in wat ie wil kopen en kom niet met dit soort onzin.

• Bigs
  • Niet online
Toen ik laatst een Intel systeempje (webserver) kocht bij MyCom wouden ze mij het bijna niet verkopen :) (ze bleven maar voordelen van AMD opnoemen)

Tis niet de mening van MyCom, alleen de mening van 1 (gestoorde >:)) medewerker van MyCom.

Verwijderd

dezelfde mycom die mij een gebruikte amd in me maag wou splitten !
ze willen daaro alleen centen verdienen en advies dat ze geven is daaro gericht !

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
HE???????

"Ze branden snel in.
Ze zijn onstabiel.
Amd proc. dalen heel snel in prijs."

HE?????? :?

Ik weet niet welke dombo van Mycom jij hebt gesproken maarreh.... Heb sowieso al geen hoge pet op van die gasten. Ik heb 3 pc's, allemaal AMD professoren erin. Eentje in de server, draait al 6 jaar zonder problemen NT Server! En tja, dat ze snel in prijs dalen...da's alleen maar mooi! Jammer voor Mycom ja, maar niet voor ons..zie consjoemers!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• maratropa
  • Niet online
Ze branden snel in.> met een beetje goeie cooler vast niet zo snel
De core brokkelt snel af.>wees dan ook voorzichtig...
Ze zijn onstabiel.> in combi met een bepaald moederbord soms jah. uit zichzelf niet.

Amd proc. dalen heel snel in prijs.>geil!

specs

Verwijderd

Je moet bij zaken als Mycom en Computer-Land absoluut nooit raad gaan vragen. De meeste van die gasten die daar werken hebben er geen flauw benul van waar ze het over hebben.
Sommige verkopers hebben WEL verstand van zaken, maar daar moet je maar net geluk mee hebben.

(ik moet toegeven dat ik het af en toe wel leuk vind om zo'n gastje te stangen met een moeilijke vraag. Ik heb trouwens nog nooit zo hard gelachen dan de tijd toen iemand van Vobis mij met een strak gezicht wilde uitleggen wat het voordeel van EDO Ram was :9)

PS: Ik heb in december 2000 mijn eerste AMD gekocht (TB1000, A7V) en dat ding HEERST dus gewoon 8-)

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Volgens mij krijgt Mycom gewoon meer provisie van intel.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Dit lijkt mij dus inderdaad echt onzin. Heb zelf een celeron maar als ik nu een nieuwe compu zou kopen wordt het zeker een AMD.
En over die prijs, dat is toch alleen maar voordelig dat AMD lage prijs heeft? Als je een compu als een financiele investering ziet dan is het inderdaad een nadeel, maar ja, welke halve gare ziet zijn thuiscompu nu als een goede financiele investering? Dat zijn echte totale :+

Verwijderd

Ik zou als ik jou was geen AMD systeem kopen, want MyCom is natuurlijk alwetend.

Ongelooflijk de zoveelste keer dat dit soort topics naar boven komen, ik word er schijtziek van

Ze branden snel in.

* Ze worden wat heter ja (ze zijn immers ook sneller voor minder geld), maar da's gewoon een kwestie van een degelijke koeler.

* dat is gewoon een kwestie van beheerste een koeler kunnen plaatsen, en m er niet onder een hoek van 45 graden afraggen.

Ze zijn onstabiel.

* Alle, en ook ALLE KT133(A) Borden zijn retestabiel. Borden daarvoor iets minder, maar zo stabiel als m'n K7Tpro is heb ik m'n P3 nooit gekregen.

* Ja dus? Gebruik jij de Duron als investering? Kun je beter aandelen kopen, is iets waardevaster. Dit is toch alleen maar een voordeel?

Conclusie: onzinnig topic, houdoe!

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 15:55 schreef Binne het volgende:
Ja echt wel!! AMD Rullez :)
zozo ;P
AMD rulez grmbl, flame ;P

Verwijderd

Toch Zou ik wel willen weten WIE dat heeft gezegd binnen MyCom... Welk filliaal is dit geweest? Naam van de verkoper?

Het is absoluut niet zo dat AMD slechter is dan Intel. Waarschijnlijk is dit zo'n verkoper geweest die niet al te veel verstand heeft van de huidige ontwikkelingen.

Lijkt me wel leuk om even langs te gaan om een discussie aan te gaan met deze meneer/mevrouw. :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hmmz wazig die MyCom gasten:?

OK, soms zijn er wat probs met mobo's maar dat komt meer door m$ die pro-Int*l is:r en niet mee wil werken aan goeie drivers voor via :(

Over Computerland Utreg en E'hoven niets dan lof, veel goeie ervaringen met die gasten en veel verstand van zaken!

webOS all the way!

Verwijderd

/me heeft alleen intels

het lijkt mij inderdaad dat deze verkoper gewoon meer geld wou vangen en dat probeert over de rug van onwetende klanten te doen ,niet dat jij een onwetende klant bent, maar dat weet de verkoper niet.Dit is een kwalijke zaak .ik heb lang overwogen of ik een amd of een intel zou worden, maar ik wou duals dus heb ik intels genomen.amd is imho nog steeds een onbekende in computerland voor veel mensen die niet veel met computers bezig zijn ,ik merk dat erg vaak .

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 12 februari 2001 16:11 schreef Bjorntje het volgende:

* Ze worden wat heter ja (ze zijn immers ook sneller voor minder geld), maar da's gewoon een kwestie van een degelijke koeler.

* dat is gewoon een kwestie van beheerste een koeler kunnen plaatsen, en m er niet onder een hoek van 45 graden afraggen.
Effe over 2 punten, dit is toch echt goed praten van zwake punten van AMD processors, begrijp me niet verkeerd ben ook bezitter van een Thunderbird, maar het is bullshit om te zeggen dat je een betere koeler moet kopen en niet moet lullen, want dat is een groot minpunt, anders zou AMD geen moeite doen om met Transmeta samen te werken.

Dat ze afbrokkelen heeft inderdaad te maken hoe je koeler erop zet, maar het is gewoon zo, dat de core van AMD processors (TB en Duron), gewoon zwakker zijn dan die van Intel.

Dus waar ik :r van wordt, is dat iedereen alle minpuntjes van AMD probeert goed te praten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• stunter
  • Laatst online: 22:23
Dit is mij ook vertelt bij MYCOM in haarlem.

Ach misschien willen ze meer verdienen op de intel systemen.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Zie ook hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/115893

Tis dat ze hier in Eindhoven zitten en soms goedkoper zijn dan de goedkoopste in PriceWatch + rembours-kosten anders zou ik er niet vaak komen. Ik heb er een paar dagen geleden een Asus A7V133 gekocht en guess what .. die was al gebruikt :( . Nu is dat niet zo erg maar ik heb m'n spullen toch liever nieuw. Op de doos stond "Job multiplier staat ingesteld 7.5 .. 7.5*133=1GHz" oftewel die gasten hebben volgens mij eerst zelf een beetje lopen experimenteren met het bordje voordat ze het aan mij verkochten. Niet zoals het hoort! Hij doet het verder prima en het is ook niet iets om ermee terug te gaan maar het is niet het eerste wat ze me flikken :( .

PC Specs

• itsgreen
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

wie pakt de jerrycan met benzine?
ik heb zin om te rellen!

ANP, Amsterdam,
Enkele jongeren hebben vanavond onrust geschopt nabij de Mycom vestiging in haarlem, hier bij vatte het winkelpad vlam...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

scorpionv

This space for rent

Op maandag 12 februari 2001 15:50 schreef Erhnam het volgende:

Ze branden snel in.
Mee eens! Door een hogere warmteafgifte brandt de proc. sneller in, maar who cares? Door in te branden kun je alleen maar beter overclocken >:) En koop gewoon een fatsoenlijke koeler

Mee eens! De core is gewoon zwakker dan een Intel-core. Maar als je dat weet ben je gewoon een lullo als je hem dan sloopt.

Ze zijn onstabiel.
Oneens. AMD is niks mis mee, VIA is het probleem. De mobo's met VIA-chipsets zijn wat minder compatible met bepaalde hardware dan de ouwe BX-jes bijvoorbeeld. Maar een echte tweaker zoekt toch net zolang tot hij de fout heeft gevonden, en dan wil het wel draaien. Gewoon veel forums bezoeken :)

Lekker toch? Cheap een procje kopen?

Ik heb hier thuis een Duron 700, waar ik op zich wel tevreden over ben. Ik zit heel erg te twijfelen over een Athlon 1 ghz. Hij zei dat durons over het algemeen stabieler dan Athlons zijn. Hij raadde het mij af. Wat zeggen jullie ? Doen die 1 ghz of niet ?

En als ik jou was ging ik voor de Duron, om die over te clocken naar 1GHz+. Scheelt geld. Als je toch geld overhoudt, pak dan de Athlon maar, die is wat minder overclockbaar waarschijnlijk, maar je zit dan toch al op de GHz.
Conclusie: die medewerker is gewoon :r

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 23:56 schreef itsgreen het volgende:
wie pakt de jerrycan met benzine?
ik heb zin om te rellen!

ANP, Amsterdam,
Enkele jongeren hebben vanavond onrust geschopt nabij de Mycom vestiging in haarlem, hier bij vatte het winkelpad vlam...
waardoor de amd cpu's snel branden. En de core brokkelde snel af. En ze onstabiel werden. En heel snel in prijs zakte :+ .

Verwijderd

de indruk die ik heb van MyCom wordt steeds negatiever :(. Well jammer ;(

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Als ik zo'n subjectieve, anti-objectieve medewerker zou tegenkomen zou ik terugkomen met technische computerbladen en hem eens vet met de neus op de feiten drukken (en dan bedoel ik niet Computer Idee waar de p3 733 MHz van de TB 900Mhz vet wint in de tests :r).

Verwijderd

FrankGuthrie:

Ik probeer de punten niet goed te praten, ik probeer ze alleen maar te relativeren. Even wat uitgebreider:

Warmte: Ja AMD wordt warmer dan Intel, maar als je een standaard Coolermastertje van 25 piek erop zet dan blijft ie lekker onder de 50 graden, ruim onder de aangeraden werktemperatuur van 70. Processor zal dus niet minder lang leven, enige vervelende is dat een AMD-processor wat meer wattage vraagt dan een Intel, vandaar ook gewoon de 250W+ aanbeveling van AMD

Breekbare Core: Zoals al eerder vermeld: Bij kundig plaatsen van een koeler breekt er niets nada noppes van de processor af.

Punt is: voor de tweaker die 3000x z'n koeler verwisselt misschien vervelend, maar voor een bedrijf als MyCom geen enkel probleem: simpele degelijke koeler fatsoenlijk plaatsen en zowel de afbrokkel- als warmteproblemen vrijwel geen rol meer.

Kwestie van goed configureren en een beetje gezond nuchter verstand...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op maandag 12 februari 2001 23:50 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Effe over 2 punten, dit is toch echt goed praten van zwake punten van AMD processors, begrijp me niet verkeerd ben ook bezitter van een Thunderbird, maar het is bullshit om te zeggen dat je een betere koeler moet kopen en niet moet lullen, want dat is een groot minpunt, anders zou AMD geen moeite doen om met Transmeta samen te werken.

Dat ze afbrokkelen heeft inderdaad te maken hoe je koeler erop zet, maar het is gewoon zo, dat de core van AMD processors (TB en Duron), gewoon zwakker zijn dan die van Intel.

Dus waar ik :r van wordt, is dat iedereen alle minpuntjes van AMD probeert goed te praten.
Inderdaad Frank je hebt helemaal gelijk.
De punten waar die gast op wees kloppen wel degelijk hoe graag een Tweaker ook zou willen van niet.
Het feit dat hij zoiets tegen een klant zegt in een winkel en daarom AMD de grond in boord klopt NIET. :(

Hij moet er dan ook duidelijk bij vertellen dat AMD mede door het kwaliteits verschil t.o.v. Intel een stuk goedkoper is.
Dat kwaliteits-verschil zal je niet gauw merken hoor als gewone gebruiker, meestal laat die z'n cooler wel gewoon zitten. :D

Dan kan hij de keuze namelijk bij de klant neer leggen.

** En ga nou niet lopen flamen a.u.b. respecteer gewoon de feiten **

Ik ben een Intel man in hart en nieren, heb nog nooit eerder zelf een AMD gehad.
Zelf heb ik 2 PIII's en een PII op dit moment.
Wel ooit eens eentje gebouwd voor een vriend van me (Athlon 750) en ik moet zeggen, alleen op de VIA chipset had ik wat aan te merken toen.

Toch ben ik van plan binnenkort een AMD te bouwen om daar eens wat testjes op te doen. :)

Verwijderd

* Ze branden snel in.
is een beetje onzin. Misschien bedoelt die vent dat er geen beveiling in de CPU zit, waardoor hij stopt bij te hoge temperatuur.
je gaat ervan uit dat die koeler van hun werkt.

* De core brokkelt snel af.
klopt. Als je er de hele tijd aan loopt te kloten, maar iemand die dat doet weet van de risico's

* Ze zijn onstabiel.
dikke onzin

* Amd proc. dalen heel snel in prijs.
prima toch?

Verwijderd

Ze branden snel in.
Ze zijn onstabiel.
ben het mee eens ik werkte ook bij een pc boer en daar gebeurde het ook wel eens dat er een AMD procje zomaar overleed en bij intel nou nooit. en ik weet nu waarom AMD zo goedkoop is omdat de produkten gewoon van mindere degelijke kwaliteit zijn dan intel.

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Wat een extreem dom gelul, en maar vast houden aan argumenten als 'zwakke core' en 'wordt warm' Probeer mij maar eens te overtuigen waarom dat punten zouden zijn, want dat zijn ze niet hahahhahhaaaa....

Je kunt er toch wel een koeler opzetten, of heb je een of andere vergroeiing aan je poten ofzo ..jezus....

En warm worden...goeie koeler en klaar is jantje.

Achterlijk gelul van zogenaamde kenners dus !!

• Mastermind
Op dinsdag 13 februari 2001 12:31 schreef Arne_F het volgende:

[..]

...en ik weet nu waarom AMD zo goedkoop is omdat de produkten gewoon van mindere degelijke kwaliteit zijn dan intel.
Dat is wel weer een beetje overdreven toch? :)

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Vreemd, toen ik mun PC daaro kocht (eindhoven), zeiden ze niks anders dan dat AMD vet de beste keus was. Goed ik AMD Duron genomen, NIET AAN DE PRAAT TE KRIJGEN. Twee weken lopen k*o*en met allerlei drivers, helemaal naks, Zodra ik een kaart installde knalde alles dur uit.

Ik terug, na twee weken PC kwijt (ze hadden ondertussen alles vervangen, behalve het mobo) kwamen ze er eindelijk achter dat de combinatie mobo - rest van de PC niet echt werkte :( Kreeg wel gratis een PIII500 mhz, met per ongeluk 128 intern (hadden ze d'r in laten zitten>:))

HENG HENG

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op dinsdag 13 februari 2001 12:50 schreef Mastermind het volgende:

[..]

:r
Het begin van een flame, doe dat nou niet joh. :(

• Mastermind
Ok sorry.

Verwijderd

Ze branden snel in.
Ze zijn onstabiel.

Zou ik dan maar ff on-topic-en :) Als ik jou was zou ik GEEN TBghz patsen omdat je nog LANG geen nieuwe cpu nodig heb, tenzij je die voor een leuk prijsje weg kan doen (zal wel niet, in pricewatch isie nu ook maar 150,- d8 ik) of je je oude compu kan downen ofzow... Anders ik het een beetje zonde van je geld

Aju Leon

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 13 februari 2001 12:49 schreef EaS het volgende:
Wat een extreem dom gelul, en maar vast houden aan argumenten als 'zwakke core' en 'wordt warm' Probeer mij maar eens te overtuigen waarom dat punten zouden zijn, want dat zijn ze niet hahahhahhaaaa....

Je kunt er toch wel een koeler opzetten, of heb je een of andere vergroeiing aan je poten ofzo ..jezus....

En warm worden...goeie koeler en klaar is jantje.

Achterlijk gelul van zogenaamde kenners dus !!
Kijk eerst naar je eigen post voordat je andere afkraakt, want jij praat dus net als velen de minpunten van AMD goed, en als Intel die heeft wordt het meteen de grond in geboord, daar wordt ik dus :r:r:r:r:r:r van

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Ach, ik zie het probleem niet ;)

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 14:41 schreef FrankGuthrie het volgende:

Kijk eerst naar je eigen post voordat je andere afkraakt, want jij praat dus net als velen de minpunten van AMD goed, en als
...
argumenten onderuit halen heet dat
en volgens mij is dat een wezenlijk deel van iedere discussie

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
OK Amd systemen zuigen,
Laat ik dat nu juist lekker vinden.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Hmmm, deze hele discussie gaat waarschijnlijk nergens toe lijden.
Het blijft een feit dat er nu eenmaal weinig hardware (dus inclusief processoren) op de markt is die geen minpunten heeft. AMD heeft min-punten (bijv. temperatuur, stroomvretend, zwakke core) en dat geld ook voor Intel. Momenteel heeft AMD het voordeel dat hun processoren vaak beter presteren dan die van Intel (gezien de vele benchmarks die overal wel terug te vinden zijn), en daarnaast goedkoper aan te schaffen zijn. De nieuwe P4 van Intel heeft een aardig toekomstperspectief, maar komt op dit moment nog te kort en is te duur om echt interessant te zijn (specifieke uitzonderingen daargelaten). De processor is uiteraard niet het enige wat van belang is in het systeem, eea moet goed op elkaar ingespeeld zijn, en AMD heeft juist weer een achterstand (tot voor kort op mobo gebied, vaak niet direct stabiel en duurder dan voor Intel).
Als je van tweaken houd en op processor-gebied het beste voor de minste prijs wil hebben dan komt een AMD processor denk ik snel om de hoek kijken.
Ik zou zelf gewoon kijken wat je budget is, kijken waarvoor je eea wil gaan gebruiken, alle voor en nadelen tegen elkaar zetten en dan een beslissing nemen. Pro en Contra discussie's over AMD en Intel hebben niet zo veel zin, zoals gezegd elk heeft voor en nadelen, het is echter leuk om te zien dat er tegenwoordig weer flink wat concurrentie is, dat kan alleen maar goed uitpakken voor ons als consumet.

De opmerkingen van de Mycom-medewerker zijn daarom erg ongenuanceerd in mijn ogen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
ik ben het 10000000000% met frank eens!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Die medewerker is gewoon fout bezig. Behalve zijn argumenten (kom ik zo op terug)is zijn houdig fout. In mijn winkel zou hij allang ontslagen zijn.

Allereerst.. Mycom verkoopt geen rotzooi. Je mag en zal nooit nooit nooit zeggen dat je eigen winkel rotzooi verkoopt. Dat is gewoon een no-no.

Waarom? Heel simpel.. ten eerste, er zal maar een klant naast hem staan die een AMD TB1.2 Ghz systeempje wil bestellen met 256MB, GeForce2 GTS, 19", SB Live 5.1 .. etc leuk systeem van 4300,-. Hoe denk je dat hij staat te kijken als die lulhannes ineens tegen iemand anders gaat vertellen... dat AMD zooi is? Terwijl deze klant VORIGE WEEK door een ANDERE werknemer juist werd verteld hoe goed AMD wel niet was... Dit kan niet. Dit is zo vreselijk onprofessioneel - echt amateurwerk.

Daarnaast.. Als Mycom dus wel degelijk zooi verkoopt (immers AMD is toch zooi volgens die man?) waarom zou Intel dan geen zooi zijn? Of waarom zou die 19" Illyama monitor die je gisteren gekocht heb bij Mycom dan ook geen zooi zijn? Afterall.. verkoopt een winkel Zooi-Type-1 ... dan verkopen ze ook vast nog meer zooi!

En die argumenten??..

1. AMD's worden heet. Dat is zo maar ik heb hier een P3 1Ghz staat.. en die wordt ook behoorlijk warm onder stress. Daarnaast bepaalde type CPU's worden nu eenmaal warmer dan anderen.. is daarom die CPU slechter?

2. Core brokkelt af. Tja dan moet je ook maar voorzichtig zijn. En dat is NIET alleen AMD eigen. Ik heb wel degelijk foto's gezien van een Celeron waarvan de core OOK afgebroken was. De AMD is nou eenmaal geen gooi en smijt CPU, wees dan ook voorzichtig! Kijk.. met een Lamb. Diablo kan je ook geen drempel nemen met 80 km/uur.. dan "brokkelt" er ook wat van je auto af. Is het daarom een slechte auto?

3. Prijsdaling. Een P3 1Ghz Intel is bijna 2x zo duur als een TB 1Ghz. Maar de prestaties zijn niet veel beter. Een Compaq Pressario PC ( :r ) is vaak ook veel en veel duurder dan een 'kloon'.. maar wedden welke beter is? Omdat iets duurder is.. of gewoon nooit in prijs zakt, zegt absoluut niets over de kwaliteit van het product. Ik heb anderhalve maand bij Mycom 2x128MB Infineon PC133 geheugen gekocht voor 250,- de stuk. Deze zijn nu bij Mycom 160,-. Volgens deze werknemer is Infineon geheugen dus "zooi". :?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• SG
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik dacht dat intel een extra laag op de core heeft en hierdoor sterker is

bij AMD komt de koeler direct op de core
en die nieuwere intels zouden ook een hittespeider krijgen.

Misschien komt het door de prijs voerring van intel dat die meer speling hebben voor extra's dan AMD waardoor amd concessies heeft gedaan helaas.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Op dinsdag 13 februari 2001 12:31 schreef Arne_F het volgende:

[..]

ben het mee eens ik werkte ook bij een pc boer en daar gebeurde het ook wel eens dat er een AMD procje zomaar overleed en bij intel nou nooit. en ik weet nu waarom AMD zo goedkoop is omdat de produkten gewoon van mindere degelijke kwaliteit zijn dan intel.
Intels hebben 'n extra beshermlaagje
en zo'n PC boer gaat soms niet echt voorzichtig te werk.
maar wel 'n minpuntje voor AMD
zou eigenlijk 'n hitte spreider en tempbeveiliging hebben.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Het is weer zover de aloude Intel vs AMD en Intel vs VIA oorlog.

Ik vind! koop gewoon wat je wil kopen.

En of dat nou AMD met een VIA chipset, of een Intel Processor met een Intel Chipset is, of een Intel met een VIA Chipset is.

Ik denk dat al deze combinaties wel eens hardware conflicten geven, dan is het juist de kick om ze op te lossen en deze oplossingen door te spelen aan mede-tweakers.

En over Intel chipsets gesproken de i820 chipset van deze mega proc bakker was ook een miskleun van de eerste order.

Tenslotte heeft Intel deze borden niet voor niets snel terug uit de markt gehaald.

Dus niet gaan vertellen dat VIA Tech slechte chipsets bakt.
Ook Intel is maar een bedrijf waar wel eens foutieve beslissingen worden gemaakt.

En over de verkoper van Mycom deze jongen of dame moest snel maar weer teruggaan naar de schoolbanken om het laatste op gebied van hardware bij te gaan leren. >:)

Verwijderd

Daar word ik heel boos van van dat soort uitspraken. Want mijn duron is mijn lovebaby.
Dus deze man kan beter aan de kant gaan als ie mij tegenkomt.

Verwijderd

Vraag van AMD fan:

Als de prijs exact hetzelfde zou zijn, wat zouden jullie dan kopen?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ja, AMD zuigt, dus verkopen jullie allemaal jullie AMD procjes + mobo'tjes maar aan mij voor 5 piek !!
AMD schopt eigenlijk best wel kont (om ff in de woorden van de topicstarter te spreken ;))
Ik heb een AMD T-Bird 800 op Abit KT7 RAID en een Duron 650 op een MSI K7T PRO, draait beide als een tiet... :)

Verwijderd

Mercedes 195 km/u f110.000,-
Opel Omega 225 km/u f 85.000,-

B&O TV 69 cm 7900,-
Sony Breedbeeld 82 cm 3200,-

Kiest u maar...

En zo kunnen we nog uren doorgaan...

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Op maandag 12 februari 2001 16:11 schreef Bjorntje het volgende:
* Alle, en ook ALLE KT133(A) Borden zijn retestabiel. Borden daarvoor iets minder, maar zo stabiel als m'n K7Tpro is heb ik m'n P3 nooit gekregen.
No way, koop jij maar es een erg low budget taiwanees bordje, die zijn niet stabiel, welke chipset er ook op zit, intel/amd/via/sis/ali. Dat jij je p3 nooit zo stabiel hebt gekregen, zegt misschien meer over jou dan over de p3? De p3 heeft z'n stabiliteit onderhand toch wel bewezen...
Op dinsdag 13 februari 2001 19:32 schreef Evolution het volgende:
Vraag van AMD fan:

Als de prijs exact hetzelfde zou zijn, wat zouden jullie dan kopen?
P3. Maar ik ben ook wel aardig intel minded, heb nu ook een p3 en ben er erg tevreden over. Ik heb bij AMD gewoon nog steeds het gevoel dat het goed presteerd, maar toch zijn er bezuinigingen gedaan, dus geloof ik niet dat een AMD cpu het even lang vol houdt als een Intel CPU.

Verwijderd

Kijk eerst maar eens naar dit topic voor je AMD gaat afkraken en Intel gaat ophemelen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/125992

Het is onzin om merken te verheerlijken. Als het echt niet werkt, verkoopt het mooi niet.

En als je de hardware uitkiest die samen niet lekker draait, maakt het niet meer uit wat voor processor/chipset er op zit.

Een goede leverancier moet in staat zijn een advies te geven om een werkbaar systeem samen te stellen. Mycom kan dat misschien niet meer... wat zonde is. Vroeger konden ze dat best wel.

Maar ja, dat denk ik maar hoor :)

Verwijderd

Een goede leverancier moet in staat zijn een advies te geven om een werkbaar systeem samen te stellen. Mycom kan dat misschien niet meer... wat zonde is. Vroeger konden ze dat best wel.
Omdat 1 MyCom medewerker dit zegt is dus meteen héél MyCom tegen AMD???

Ik kan je zeggen, ik werk Bij MyCom Eindhoven en àl mijn collega's zijn PRO-AMD!!! :P

Zo, die zit.

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
oe wat haat ik die termen..

pro-AMD anti-INTEL en nog meer van dat soort onzin.

voor de 74328974832047298ste keer, HET ZIJN GEEN VOETBALCLUBS!

Verwijderd

het enige echte antwoord: My Com zuigt :P

Verwijderd

Okee, laat ik het anders stellen:

MyCom Eindhoven HOUDT VAN AMD!!! :*

• Abbadon
  • Laatst online: 22:17
Wat jammer dat er zo'n schare AMD aanhangertjes hier altijd zo snel op hun teentjes getrapt is, ik vind het wel een beetje zielig. Waar maken jullie je zo druk om? het is maar een processor.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1