AMD Slechte kwaliteit???

Pagina: 1
Acties:

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:27
Ik kom zojuist bij MyCom vandaan waar ik me heb laten vertellen dat AMD de laatste tijd heel erg slecht aan het worden is.

Ik zelf heb een 800Mhz thunderbird die echt geweldig loopt!

Ik liet mij vertellen dat de AMD's uitbranden, te heet worden en bijv. de core heel snel afbreekt bij het plaatsen van een cooler? (dan heb je geen garantie meer).
Dan hebben ze het over 6 van de 10 thunderbirds.

Kan iemand mij vertellen of dit waar is? (of ervaringen?)

...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
LoL die gasten van MyCom verbazen me elke keer weer met hun domheid >:) ...

PC Specs

Verwijderd

|:(

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aanvulling:

Als HUN je systeem zelf bouwen, dan mollen ze 6 van de 10 proc's >:)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

dat afbrokkelen klopt wel

• Bomberman
Alleen als je je cooler er verkeerd opzet.

PC Specs

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik hoor wel eens onzin maar dit is echt zoiets van... |:(

-Uitbranden? Nog nooit van gehoord?
-Te heet? Warmer dan een Intel dat geef ik toe maar daar kunnen ze tegen.
-Afbrokkelen? Ja je moet het ook wel GOED doen...
-60%? Ja tuurlijk... Wat doen ze bij MyCom? Socket A's in Slot A's proberen te krijgen ofzo?

Damn... Dom geblaat.. :)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 29 januari 2001 17:17 schreef Bomberman het volgende:
LoL die gasten van MyCom verbazen me elke keer weer met hun domheid >:) ...
Nou.......

ik heb zelf ook een 900MHZ TB(dus ben niet pro dit of pro dat), maareehh, de AMD's worden zeker heter dan de Intel processors => groot minpunt.

Ook is het zo dat die core's makkelijk afbreken => groot minpunt.

Als Intel zijn prijzen flink omlaag gooit en zoo weet te houden zit er in mijn volgensde PC weer een Intel.

AMD is wel een stuk goedkoper => heel groot pluspunt, en ook voor mij de redenen om voor AMD te keizen.

Maar als intel zijn prijzen verlaagt worden de PIII/P4 's erg interresant.

Dus iedereen die Pro AMD is moet effe wakker worden en AMD niet zo de hemel inprijzen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
Misschien krijgen ze wel commissie naar omzet. Dan zou ik ook iedereen een P IV in de maag proberen te splitsen |:(

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 29 januari 2001 17:19 schreef Wilde het volgende:
Aanvulling:

Als HUN je systeem zelf bouwen, dan mollen ze 6 van de 10 proc's >:)
nee, HULLIE moet je dat niet laten doen :+

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
MyCom = |:( :r

• Bomberman
Frank, ze zeggen dat ie te heet wordt, dat is dus niet waar. Ze zeggen dat ie doorbrand .. dat is ook niet waar. 6 van de 10 cores zouden afbrokkelen -> dikke onzin. ALs je het 25 keer fout doet brokkelt ie 25 keer af, als je het 25 keer goed doet dan brokkelt ie niet af. Ik ben helemaal niet pro-AMD ...

PC Specs

Verwijderd

Wat een stelletje mafkezen daar bij MyCom :P
AMD te heet? Valt wel mee als je goeie koeling in je kast hebt. Die van mij is full-load 34 graden :)
Core afbreekt? Ja als je de cooler er verkeerd opzet.

hehehehe, moet wel lagge om die MyCom gasten ;)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 29 januari 2001 17:25 schreef Bomberman het volgende:
Frank, ze zeggen dat ie te heet wordt, dat is dus niet waar. Ze zeggen dat ie doorbrand .. dat is ook niet waar. 6 van de 10 cores zouden afbrokkelen -> dikke onzin. ALs je het 25 keer fout doet brokkelt ie 25 keer af, als je het 25 keer goed doet dan brokkelt ie niet af. Ik ben helemaal niet pro-AMD ...
EEHHH, het is toch echt bekend dat die cores van die AMD makkelijker afbreken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bas_f
Dat zijn dus reacties waar ik op gehoopt had! :)

Thanks!!

...

• IceStorm
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 29 januari 2001 17:30 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
EEHHH, het is toch echt bekend dat die cores van die AMD makkelijker afbreken.
Frank.. makkelijker is iets anders dan dat 6 van de 10 het loodje leggen.... Ik geef toe dat AMD cores eerder afbreken maar als je voorzichtig bent en de juiste koelers er op probeert te zetten kan het niet fout gaan.

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
alks je het niet verneukt brokkelt een core niet zomaar af ofzo. en wie zit er nou constant nieuwe coolers op te zetten dan?

als je het goed doet heb je geen last van hitte en brokkelt ie ook niet af. gewoon een goeie cooler kopen. pasta erbij. erop zetten en afblijven!

ik ben zelf trouwens ook niet zon pro-amd figuur. maar ze weten heus wel wat ze doen daar.

ik heb btw een celeron :-)

Verwijderd

Dat gebrokkel met die cores valt wel mee, het zijn geen speculaasbrokken, alleen als je veel koelers verwisselt en ook nog eens een beetje lomp die dingen er op zet kan de core breken. De cpu's worden wel warmer dan de intel (gemiddeld zon 10 graden) maar de cpu's van amd mogen ook 10 graden warmer worden dan de intels..

• vleppyniles
  • Laatst online: 11-05 15:02
Hoe zit dat met die pasta? krijg je die bij je cooler of moet je die apart kopen?

• Bas_f
Op maandag 29 januari 2001 18:36 schreef vleppyniles het volgende:
Hoe zit dat met die pasta? krijg je die bij je cooler of moet je die apart kopen?
Apart kopen.. Ik heb het nog nooit nodig gehad..

...

• vleppyniles
danku

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 18:40 schreef Bas_f het volgende:

[..]
Apart kopen.. Ik heb het nog nooit nodig gehad..
Lol een fan op je koelblok 'heb je ook niet nodig'.. Tuurlijk heb je dat spul niet nodig maar je systeem gaat er wel stukken beter van lopen!

Verwijderd

wat moet ik mij voorstellen als je core afbrokkelt ?
en waarom heeft intel dit niet.....

Verwijderd

Waarschijnlijk ene Ton in Eindhoven (oudere lange man) die je dat vertelde. We hebben zijn contract dan ook maar niet verlengd. Als hij de kantine inkwam ging iedereen lopen met zijn ellelange onzinnige verhalen.

• vleppyniles
Dat is nu een interessante vraag Bl00dhound...
"Wat moet ik me daarbij voorstellen", ik weet het niet, iemand anders misschien?

Verwijderd

mycom gelukkig komt my comp nie bij hullie vandaan
uitbranden ?:?
volgens mij liggen ze daar te :Z:Z:Z

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 17:24 schreef bloasfist het volgende:

[..]
nee, HULLIE moet je dat niet laten doen :+
Aaarrgghh!!! Jullie doen mij pijn met dat kromme Nederlands.... |:(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Tsja, sommigen kunnen beter betonvlechter worden, je bent toch voorzichtig met zoiets als een CPU core?

Niet op voorraad.

Verwijderd

is het dan echt zo dat de buitenbaksteen er af sodemietert ?

• vleppyniles
Tuurlijk zijn we voorzichtig. Maar hoe moet ik me dat voorstellen: Core die afbrokkelt?
En hoe zit dat met die pasta die je moet/kan gebruiken?

• vleppyniles
Bloodhound, wat voor cooler gebruik jij voor je T-bird?

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 19:07 schreef vleppyniles het volgende:
Tuurlijk zijn we voorzichtig. Maar hoe moet ik me dat voorstellen: Core die afbrokkelt?
En hoe zit dat met die pasta die je moet/kan gebruiken?
Arctic silver bedoelen ze probably :)

Verwijderd

een doodgewone spire van 40 piek :)

www.spire.nl/html/support/coolers/ma324-15b3.htm

Verwijderd

dat slaat dus echt nergens op want ik heb een k7-athlon en een duron niks aan de hand werkt voor treffelijk!!!
:p

Verwijderd

HMMZ... laat ik nou in ons campus-computerwinkeltje nog nooit een amd teruggezien hebben nadat deze in de (tas?) van weer een tevreden klant het pand verlaten heeft.

Met het afbrokkelen van die dingen zal het dus wel meevallen. Van een stuk of 40 van die dingen geen enkele stuk. Lijkt me toch redelijk wat minder dan die 60% van mycom... |:(

MJA en ik zeg ook niet dat al die klanten al 100 PC's hebben gebouwd, zo moeilijk kan het niet zijn je CPU heel te houden bij het attachen van de cooler. :)

• vleppyniles
Bloodhound, heb jij pasta gebruikt?

Verwijderd

nope....
en dat kan de reden zijn dat mijn thunderbird1ghz soms chrasht als ik grote dingen ga kopieren (7200rpm hd maakt het net iets te warm dus ik ga ff hd koelers kope :)

btw, kast nu open en nergens last van
maar weinig kans dat die de 1100 haalt :)

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
40 piek voor die spire????!!!!!

sorry hoor maar je bent wel verneukt. ik heb er 17,50 voor betaald bij norrod hier in groningen

Verwijderd

slacksoff : ik weet
maar ja ik was vergeten een koeler te kopen en ik kwam net uit me werk
en de pc oke was het meest in de buurt.....

• vleppyniles
Wordt een beetje warm, zeg ik ga zo'n superorb kopen en die is geloof ik 7,2 centimeter hoog, houd die processor dat wel en het moederbord, want volgens mij is dat ding erg zwaar....??

Verwijderd

volgens mij staat je moederbord wel in een bocht :)

misschien met touwtjes aan je kast vastmaken zodat die minder hangt :)

• vleppyniles
Ik maak er wel ff een nieuwe topic over, misschien worden we er zo wat wijzer door...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wij hier hebben van die Super Orb van de zijkant een stukje schuin afgezaagd. Ziet er goed uit en hij past er mooi op.

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
nou leuk verhaal van die mycom stakkers als ze daar niet in staat zijn om een koeler erop te zetten zonder dat de core afbreekt dan hebben ze leuk personeel.al zet ik er 100 in elkaar dan nog breekt er niet 1 dit is een absoluut onzin verhaal.ze krijgen zeker van intel meer commissie om dit soort onzin uit te kramen intel zie ik daar wel voor aan daar ze in het begin ook de mobo fabrikanten met allerlij bedrijgingen op de hielen zaten,ik ben de eerste amd boarden van asus nog niet vergeten die kwamen in een spier witte doos zonder opdruk.ik kan me hier in rotterdam niet voor stellen dat ze er zoveel verzieken
je ziet er namelijk nooit geen hond binnen staan en als er 1 staat staan ze naar die auto te kijken die er als zaak vulling in staat maar verder valt er niet veel te beleven.in mijn ogen zijn het knoeiers anders niet.

Verwijderd

vleppyniles : waar ga je hem maken
stuur ff urrel anders

• Beaves
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

De cpu's worden wel warmer dan de intel (gemiddeld zon 10 graden) maar de cpu's van amd mogen ook 10 graden warmer worden dan de intels..
NOT. Intels en AMD's mogen allebei maximaal zo rond de 90 graden worden. Het enige verschil tussen die twee is dat de temp. bij een Intel intern d.m.v. een diode uitgelezen wordt en bij AMD niet. Daardoor heb je een veel beter beeld van de temp. bij een Intel dan bij een AMD. Zo dacht een vriend bij mij dat z'n Athlon maar 10 graden werd, bleek dat hij de temp. meter niet goed had zitten :).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
als zo'n core zo snel afbrokkelt zet je er toch gewoon een spacer tussen?
Of werkt dat niet?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Uh...een spacer tussen heatsink en core? Dan heeft je processor nog maximaal 10 seconden te leven :P

Feit is gewoon dat de scherpe randjes van de Athlon/Duron core bij verkeerd gebruik van de koeler snel afbreken.
Het is heus niet zo dat het ding dan in 1 keer kapot is maar als je vaker gaat klooien dan kan het tricky worden.

Het is ook een feit dat Athlons en Durons op hoge kloksnelheden erg veel warmte produceren. Er is dus meer aandacht nodig voor de koeling maar ook dat is geen ramp...we zijn toch tweakers of niet? :)

AMD slechte kwaliteit? Nee dus, maar je moet wel op een aantal dingen goed letten voordat je een systeem in elkaar gaat schroeven

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Heb Duron gehad, met een Alpha koeler erop, nog nooit ergens last van gehad ook niet van extreme hitte toen die op 1ghz liep. Ge-oc-ed van 600. En waarom werkte een copperspacer bij mij dan wel ? Geen coldplate, maar echt zo'n uitgefreesd copper gevalletje wat een beetje voor extra stabiliteit zorgt, zeker als je er waterkoeling op wil gaan plakken.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ooow...zo'n ding

* Daniel Kegel is nog niet echt wakker [img=15,15]i/s/puh2.gif[/img]

Tja, met een Alpha erop blijft het wel koel ja (1.2 GHz is voor zo'n ding ook geen probleem :))

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Over warm gesproken... die van mij is tussen de 30C en 40C.:) :P

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op dinsdag 30 januari 2001 10:46 schreef Eastern het volgende:
Over warm gesproken... die van mij is tussen de 30C en 40C.:) :P
Is ook maar een Duron van 600... Wat dacht je van een TB 1,2 GHz? Vreet 59 watt.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Op dinsdag 30 januari 2001 10:48 schreef Dawai het volgende:

[..]
Is ook maar een Duron van 600... Wat dacht je van een TB 1,2 GHz? Vreet 59 watt.
Maar een 600... Die 1,2ghz zal ongetwijfeld meer gebruiken, maar een P3 1ghz gebruikt ook meer als een cellery 600. Dus.
En ik ben nog steeds erg 8-) met m'n puter

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Grandioze onzin :r
|:(

Verwijderd

Luister niet naar mycom praten net hoe het hun uitkomt ik heb er ervaring mee liegen alles bij elkaar om je maar af te schepen
ze worden te groot !!!
komen nu bijna in het rijtje bij vobis
moet je maar eens naar hun helpdesk bellen die zeggen dat de technische dienst niet deugt en kom je bij hun technische dienst dan zeggen ze het andersom

mycom vroeger B-)

mycom nu :r

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Allemaal even in- en uitademen - iedereen weer een beetje rustig?

Het is wel duidelijk dat hier iemand van Mycom wat al te enthousiast z'n mening ventileert, maar als dit beleid zou zijn bij Mycom, zouden er geen AMD-based systems meer worden verkocht.

Zo verkoopt Mycom geen Abit mobo's vanwege te veel problemen in het verleden. Tot op heden verkoopt Mycom nog vrolijk AMD-spullen, dus...

MM doet het met een Duron 700@700 op een Abit KT7raid met een bog-standard Coolermastertje erop 40C stressed

Verwijderd

Euhhh, maakt Chriet Titulaer tegenwoordig niet reclame voor Mycom???

Tja, een Wondere Wereld... :)
Pagina: 1