Toon posts:

Nieuwe PC: Asus P5K??

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe te computer te kopen. Mijn wensen t.a.v. de nieuwe configuratie zijn
  • Het ding moet stil zijn.
  • Op het moment dat ik ergens op klik moet het beeld er staan (niet wachten!).
  • Ik speel geen games (daar heb ik een blinde vlek voor) maar ik heb wel veel applicaties tegelijkertijd open; FireFox, I-Exploder, Word, Excel, Acces, Outlook, Acrobat, Irfan, HTML-Kit, JetAudio, Azureus.
  • Geen dure processor, maar de E2160 lekker overklokken tot 3Ghz! >:)
Ik dacht aan de volgende configuratie:
  1. Asus P5K-SE, iP35, 1333Mhz
  2. Intel Pentium Dual-Core E2160 1.8G, 800MHz -
  3. Kingston Dual Channel Kit 2GB PC2-6400
  4. Asus EAH2400Pro 256MB
  5. Nexus LXM-8200 Real Silent Heatpipe
  6. Western Digital 500GB
  7. Antec Solo-EU Quiet Mini Tower Case
  8. Nexus NX-4090 Real Silent power supply, 400W
Zit ik met de keuze van dit mobo (voor overklokken) wel goed? Want ik heb gehoord (uit eigen omgeving) en gelezen (in dit forum) dat Asus niet zo een best keus is wat betreft stabiliteit en kwaliteit. Gaarne commentaar en/of suggesties.

Nog een vraagje… Ik kijk nog steeds in een Iiyama Vision Master Pro450 CRT 19 inch. Waarom? Omdat de platte schermen zo een grote resolutie hebben dat de letters echt klein worden en als ik ze groter wil hebben (fontsize omhoog, dpi omhoog of resolutie omlaag) dan worden de letters en de randen van icoontjes korrelig, zelfs met ClearType of dergelijke. Suggesties?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
no offence, maar wat jij open hebt staat qua programma's kan al op een pc van 2 jaar oud, mits je maar genoeg geheugen erin stopt.
Als ik dit op mijn PM 1.7Ghz met 1.5Gb geheugen open (Dell D600), kan ik nog gewoon mijn dingetjes doen zonder te wachten.

Wat wel belangrijk is zijn snelle HDD´s ±'

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:20:
• Ik speel geen games (daar heb ik een blinde vlek voor) maar ik heb wel veel applicaties tegelijkertijd open; FireFox, I-Exploder, Word, Excel, Acces, Outlook, Acrobat, Irfan, HTML-Kit, JetAudio, Azureus.
[/list]
:w Welkom op GoT.

Bovenstaande programma's draaien eenvoudig op het gekozen systeem, behalve misschien het vet en schuin gemarkeerde programma, dat ken ik niet en ik kon er via Google ook niets over vinden.

Zonder gekheid, het programma het gewoon Internet Explorer dus gebruik die naam dan ook. :(

Verder is het een prima systeem maar daarvoor het je het ook ZELF samengesteld. Op GoT is er geen plek (meer) voor "is dit wel goed" vragen.

(zie ook de FAQ van dit forum.)

Met wat zoeken en reviews vergelijken kun je er prima uitkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 14-10-2007 13:58 ]

ARME AOW’er

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 14:45
Guardian Angel schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:57:
[...]

Zonder gekheid, het programma het gewoon Internet Explorer dus gebruik die naam dan ook. :(
[offtopic] Dan ken ik het nog niet, en wil ik het nog niet kennen }:O [/offtopic]

Dat zijn niet echt zware programma's, dat lukt makkelijk met dit systeem, zeker met die 2gb.
Tenminste, welk OS ga je draaien?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

__xeno__ schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:08:
[...]

[offtopic] Dan ken ik het nog niet, en wil ik het nog niet kennen }:O [/offtopic]

Dat zijn niet echt zware programma's, dat lukt makkelijk met dit systeem, zeker met die 2gb.
Tenminste, welk OS ga je draaien?
Een OS dat dit
FireFox, I-Exploder, Word, Excel, Acces, Outlook, Acrobat, Irfan, HTML-Kit, JetAudio, Azureus.
volledig ondersteund :?

ARME AOW’er

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 14:45
Guardian Angel schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:16:
[...]

Een OS dat dit

[...]
volledig ondersteund :?
Wat dus Vista EN XP kan zijn, waarbij de eerste meer ram geheugen vreet?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Met 2 GB heeft de doorsnee gebruiker zoals de TS ruim voldoende.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals in de PMG FAQ staat verwachten we van een Tweaker dat hij zelf kan kiezen, daarom gaan topics als deze dicht.

Wel een paar tips:
- je noemt nu een schijnbaar vrij willekeurig moederbord. Het is altijd beter om eerst je eisen op een rij te zetten, dan te kijken welke borden allemaal aan die eisen voldoen en dan daar eentje uit te kiezen, dan van tevoren een mobo te prikken
- aangezien je eisen niet al te hoog liggen ga je een zeer groot aantal moederborden vinden die voldoen. Handig is om dan toch even iets specifiekere eisen te stellen (misschien aan ontwerp/formaat, of geluidsproductie ofzo).
- dan nog hou je waarschijnlijk veel over. Zoek reviews van de individuele borden op om bugs e.d. uit te sluiten. Kies dan gewoon de goedkoopste
- een specifieke aandachtspunt met Asus is dat de ACPI tabellen vaak erg brak zijn. Onder Windows merk je er meestal niet zoveel van, maar als je een ander OS wilt draaien (ongeacht welke dat is) kun je wel tegen forse issues aanlopen. Daarnaast zijn Asus borden bovengemiddeld duur wegens veel 'bling bling'. Het zijn in de regel wel goede overclockborden, maar met jouw eisen zie ik ueberhaupt niet in waarom je zou OCen, die CPU kan die dingen op z'n luie reet makkelijk aan :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.