beeldscherm is donkerder + slaapstand werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
hoi hoi,

Heb helaas 2 problemen met m'n macbook pro (2ghz, 15"4 versie)

1. beeldscherm
Ik merk dat de laatste tijd de linkerkant van m'n beeldscherm een stuk donkerder lijkt. Alsof de backlight minder is geworden. M'n' garantie is sinds een maand of 2 afgelopen dus ik ben bang dat ik daar sowieso niet voor kan terugkomen. Iemand enig idee

2.slaap-stand
De laatste aantal keer dat ik m'n macbook in mn tas pakte en ik hem er weer uit haalde merkte ik op dat hij niet in de slaapstand was gevallen. Het lampje voorop stond aan, maar knipperde niet. Ook was de macbook ERG heet, maar koelde naderhand weer snel af. Uiteraard was m'n batterij halfleeg. Bij het opendoen van de macbook kreeg ik een zwart scherm, het leek er even op dat hij ging opstarten, maar dat deed hij niet. Dus: powerbutton inhouden en opnieuw opstarten. Er is dus duidelijk iets misgegaan... Bij energy system settings heb ik altijd 'better battery life' aanstaan...

Mogelijke verklaring:
Ik had laatst wat problemen met m'n harde schijf. Toen heb ik m'n macbook open gemaakt en vreemd genoeg werkte m'n harde schijf daarna weer. Misschien dat ik iets niet goed heb terug gestopt na het open maken en dat er misschien een sensor niet goed registreerd dat hij in slaap moet? (ik weet niet hoe die in elkaar zit, is maar een mogelijkheid )

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 08:43

Vuvuzela

My spire is forming

Probleem 2 heb ik ook 2x gehad met een maand oude MBP 2.4. Dus ben ook benieuwd wat dat kan zijn. Ik let er nu beter op dat mijn MBP slaapt voordat ik hem in m'n tas stop. Ik dacht wel aan m'n Mighty mouse.
Als ik eerst mijn MBP in m'n tas stop en vervolgens mijn muis uitzet dan kan het zijn dat ik de muisknop ff indruk.. waardoor m'n MBP weer wakker springt?? En vervolgens moet ik het crash/hitte probleem nog zien te verklaren...

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 13-10-2007 20:53 ]

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Je moet altijd oppassen wanneer je aan hebt staan dat je MBP ontwaakt mag worden door een Bluetooth apparaat. Het is bijvoorbeeld bijna onmogelijk om je mighty mouse uit te zetten zonder de muisknop in te duwen (waardoor hij dus weer ontwaakt in je tas). Ook telefoons kunnen soms dankzij een progje als salling clicker je MBP uit z'n slaap houden.

Verder heb ik, sinds ik safe sleep uitgezet heb, geen problemen meer gehad met het slapen en ontwaken (daarbij vind ik het irritant om soms bijna 30 seconden te wachten voordat hij slaapt/uitgekraakt is bij het starten).

Je kan je MBP ook handmatig in slaapstand brengen met ALT+CMD+EJECT

Verwijderd

bij een zwart scherm probeer is de aan knop + s

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
kreeg laatst weer het probleem.. m'n batterij was gewoon helemaal leeg en de MBP voelde aan als +/- 80 graden. Bij de Apple store zeiden ze dat het waarschijnlijk een hardware matig defect is. En daarvoor zou het logic board vervangen moeten worden en dan kon ik eigenlijk net zo goed een nieuwe MBP kopen.

MPB is vorig jaar 20 juni gekocht, ik heb hem iets meer dan een half jaar geleden tweedehands overgenomen. Ik heb niet de originele bon, maar een factuur gekregen (verkoper had een eigen bedrijfje) op zijn naam. Zou ik kans hebben dat deze toch gratis vervangen wordt? Moet nog eerst even bellen, maar misschien dat er mensen zijn met ervaring hiermee.