M'n macbook pro had de laatste 2 dagen al wat rare kuren.. Dan deed Finder opeens moeilijk of crashte hij zomaar en moest ik hem uitzetten en dan weer aanzetten. Nu plugde ik m'n externe HD erin, hij crashte en starte niet meer op Het Apple logo veranderd in een stopteken (rondje met een diagonaal streepje erdoorheen).. en ben zo stom geweest om nergens een backup van te hebben gemaakt 
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Mac Osx Install DVD:
Disk utility -> ziet de harde schijf niet
opstarten met alt ingedrukt -> Ik kan wel kiezen tussen mn macbook partitie (die niet opstart) en windows (die wel feilloos opstart)
iemand een suggestie? Het belangrijkste is om een backup van m'n bestanden te kunnen maken....
Ik zat zelf te denken om misschien maar morgen naar de Mediamarkt te gaan, een nieuwe laptop schijf en een 2,5" usb hardcase te halen en dan zo via de usb hopen dat ik de bestanden terug kan copieren...
Ik heb ook geprobeerd om met appeltje+s op te starten. Ik zet hier de laatste regels neer die ik zie staan:
CSRHIDTransitionDriver::probe: -s
CSRHIDTransitionDriver::probe booting in single user .. do not match
still waiting for root device
etc...
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Mac Osx Install DVD:
Disk utility -> ziet de harde schijf niet
opstarten met alt ingedrukt -> Ik kan wel kiezen tussen mn macbook partitie (die niet opstart) en windows (die wel feilloos opstart)
iemand een suggestie? Het belangrijkste is om een backup van m'n bestanden te kunnen maken....
Ik zat zelf te denken om misschien maar morgen naar de Mediamarkt te gaan, een nieuwe laptop schijf en een 2,5" usb hardcase te halen en dan zo via de usb hopen dat ik de bestanden terug kan copieren...
Ik heb ook geprobeerd om met appeltje+s op te starten. Ik zet hier de laatste regels neer die ik zie staan:
CSRHIDTransitionDriver::probe: -s
CSRHIDTransitionDriver::probe booting in single user .. do not match
etc...