Toon posts:

HD DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

In het verleden zijn al wat oude topics over het converteren naar DivX gestart, maar de techniek maakt dat die topics achterhaald zijn:

1. Er zijn al spelers van rondom de € 100,- die 1080p uitgangsignaal hebben en overweg kunnen met DivX.

2. DivX kan inmiddels ook al tot 1080p.

Het is dus echt mogelijk HD bestanden te hebben van omstreeks 9 GB. Maar hoe krijg je die bestanden naar Divx? Wat er momenteel veel te krijgen is zijn de volgende HD varianten:

1. HD DivX Ultra (http://www.divx.com/hd/)
2. Windows Media File 9 HD
3. x264 en h264
4. BluRay images en HD images.

Ik zoek dus software die de opties 2 t/m 3 kunnen omzetten naar optie 1. Iemand een idee?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Is het niet veel verstandiger een speler te vinden welke de codec van optie 2 en 3 kan afspelen? Volgens mij zijn de meeste HD films die op internet rondslingeren in dat formaat. Scheelt je compressietijd en kwaliteit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Na overleg met TS weer open. Kijken of er nog wat nuttigs uitloopt :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Koeitje: Bedankt voor het openen!
@ ShittyOldMan, ik heb me suf gezocht naar een dergelijke speler voor rond de € 150,- maar kan ze niet vinden. Het mooist is dan een speler met een internet verbinding zoals bijvoorbeeld de KiSS DP-1600. Als er niet op o.a. dit forum zo heel veel slechts over te lezen viel, dan had ik dat geld (iets van € 250,-) er graag voor over gehad. Ook in ComputerTotaal kwam de speler niet erg goed uit de test. Inmiddels heb ik bij http://stage6.divx.com/ een paar HD DivX samples gedownload die er op de monitor (heeft volgens mijn simpele leken ziel toch een behoorlijk betere resolutie als de ouderwetse CRT TV, maar ik zou dat mis kunnen hebben) heel indrukwekkend uitzien. Als ik films op die manier geconverteerd kan krijgen ben ik in ieder geval tevreden. Als iemand echter een rete goeie tip voor een speler heeft die de bovenste formaten kan afspelen en ook nog een HDMI uitgang heeft (anders heeft het volgens mij niet zoveel zin) en ook nog 1080p aan kan en tot slot ook nog via ethernet de bestanden rechtstreeks van de harde schijf af kan halen.... dan hoor ik dat graag!

Deze week komt in ieder geval het hele spul (37PFL9632, DVP5980 en DCB-H360RSa) binnen. Ik zal die samples op een ordinair DVD5 schijfje fikken en z.s.m. hier laten weten of het op de TV ook allemaal de moeite waard is om zo'n converter te vinden. Als het gaat zijn zoals ik denk dat het gaat zijn ga ik voorlopig met liefde de computer een dagje laten rekenen (als ik toch aan het werk ben) om dan bij thuiskomst van HD film materiaal te genieten dat gewoon op een DVD9 staat. Moet ik alleen die simpele converter nog ff zien te vinden :)

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:45
heb je al rondgekeken op doom9.org ?
daar zitten volgens mij aardig wat videoconversie wizkids :P

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Misschien TMPGEnc DVD Author 3. Het staat toch bij de features
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tda3_feature.html

*** Maar bij nader inzien maar tot 720...

Verwijderd

bergj69

kijk es op deze site, mediaspelers die ook HD kan weergeven...
http://www.rhisc.nl/?gclid=CKLSjczPlo8CFQhFMAodFTpdVw

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit weekend inderdaad aan het onderzoeken geweest. Niet op de 37PFL9632 want die wordt voorlopig niet geleverd, maar op een Panasonic Plasma (42 inch) van een maat van me. Het volgende geleerd:
1. Total Video Converter kan WMV inderdaad omzetten naar HD DivX
2. De DVP5980 speelt dat niet af, die speler kan weliswaar DivX 6 en DivX Ultra afspelen, maar alleen in het "Home Theatre" formaat (640x480) en daar heb ik nix aan.
3. Ik vraag me af of Full HD op een scherm van 37 inch wel zo heel hard nodig is. De Pana plasma heeft een resolutie van 1024 x768 en dat beeld ziet er toch wel erg strak uit... Volgens mij heeft Full HD pas zin als je het signaal via een beamer op een beeldje van ongeveer 2 meter zet.
4. de 37PFL9632 afbesteld en de Panasonic TH 37 PV70 voor €560 minder besteld, wordt dinsdag geleverd (hoop ik).
5. Via de link die bemy56 (nog bedankt!) zijn inderdaad spelers (HTPC's) te vinden die veel beter om kunnen gaan met HD materiaal dan de DVP5980 (die op zijn beurt best een leuk spelertje is voor een HD TV).

Schiet maar op mijn conclusies als ik het mis heb.

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je voor DivX gaat en niet XviD? Ik heb het zojuist eens even getest maar XviD kan ook prima 1080p aan. (ik heb net even een 1080p file omgezet naar XviD en die speelt keurig af)

XviD geeft een wat betere beeldkwaliteit voor de gegeven bitrate. En het is een MPEG4 net als DivX. En het is ook standalone vriendelijk als je de zaken zoals GMC en QPel weglaat.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een DVP5980 heb en in de documentatie stond alleen DivX vermeld en geen XviD. Ben niet ontevreden met het resultaat van Total Video Converter: een bestand wordt ongeveer 75% zo groot als een WMV 9 HD origineel. Omdat mijn speler geen XviD aankan heb ik me daar niet in verdiept. Overigens laat ik voorlopig het HD converteren even voor wat het is: wordt voor mij pas weer interessant als ik een Full HD beamer in huis heb. Op mijn Panasonic 37PF70 is het verschil tussen een traditioneel DVD-tje afgespeeld met mijn HDMI DVD spelertje en een HD uitzending nauwelijks te zien, ik denk omdat èn het scherm maar een resolutie heeft van 1024 x 768 èn 94 cm gewoon te klein is om goed het verschil te kunnen zien zonder op 30 cm van het scherm te zitten (ik zit op ongeveer 3 meter van de TV).

Verwijderd

Ik ken de specs van je speler niet natuurlijk maar er zijn maar weinig spelers die DivX ondersteunen (en ook echt officieel ondersteunen via certificering) die niet tegelijk ook XviD kunnen afspelen. Let wel: meestal zonder de complexe features die XviD kan gebruiken. Je zou het eens kunnen testen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog eens een XviD proberen op mijn DVP5980, zou mooi zijn als die wel 1080p (of desnoods 720p) weergeeft... Moet ik nog wel ff mijn externe harde schijf opnieuw formateren want die speler lust alleen FAT32 bestandindeling. Ik laat nog wel weten wat het geworden is!
Pagina: 1