Toon posts:

syncmaster 226BW DVI resolutie 1680x1050 geeft zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem met mijn systeem :

De resoluties 1600x900 en 1680x1050 geven een zwart beeld als ik de DVI output gebruik. Lagere resoluties op DVI werken wel en VGA input werkt op 1680x1050.

Systeem :
Samsung Syncmaster 226BW TFT
Asus V9570TD Nvidia FX-5700 (nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd)
Aopen AX4G Pro Moederbord.

Heb de monitor bij mijn buurman getest met Radeon kaart op de DVI port en dat werkt op 1680x1050. Scherm is dus goed. Originele drivers van CD voor syncmaster worden gebruikt.
Heb driver cleaner pro gebruikt om oude drivers weg te halen en nieuwe Nvidia drivers geinstalleerd.
Probleem blijft hardnekkig aanwezig.

Heeft er iemand een oplossing?

Bedankt.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 23:14

icecoolsniper

never run from a sniper!

Kan die kaart die resolutie wel aan via de DVI poort?

[ Voor 19% gewijzigd door icecoolsniper op 13-10-2007 14:40 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
icecoolsniper schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:39:
Kan die kaart die resolutie wel aan via de DVI poort?
Bedankt voor je reaktie.

Zal het nog even nakijken, maar volgens mij moet dat gaan. Het rare is dat ik net na installatie van een wat ouder driver van Nvidia wel beeld kreeg via de DVI poort op de native resolutie(1680x1050), maar na opnieuw opstarten kreeg ik het oude vertrouwde zwarte beeld weer. Ook heb ik er een 930BF aangehangen en resolutie hoger gezet dan de toegestand 1200x1024 (1680x1050) en dat werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen met soortgelijke problemen vond ik dit oude topic ergens over nvidia en transmitters.

http://forums.nvidia.com/...&st=0&p=17992&#entry17992

Kan iemand dit bevestigen?

• rallygek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 18:34
hoi,

er zijn meer mensen die last van hebben, en je zou Samsung er over kunnen bellen, het ligt namelijk aan een kapotte DVI op je scherm en vaak op de hoogste resolutie, via VGA zou je geen problemen hebben.
Samsung 226BW Zwart Beeld

en dat is ook zo.. toen die scherm op mijn werk stuk was, deed ie wel goed op een Ati X300 kaart, maar op de 7600 nvidia kaart dus niet. maar het gaat echt om het signaal die binnen komt, en bij Samsung weten ze zeker er van.

[ Voor 30% gewijzigd door rallygek op 15-10-2007 10:26 ]

T(h)om@s

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:18:

De resoluties 1600x900 en 1680x1050 geven een zwart beeld als ik de DVI output gebruik. Lagere resoluties op DVI werken wel en VGA input werkt op 1680x1050.
Het scherm is een 22" scherm dat niet hoger gaat dan 1680*1050. Dus 1900*1200 kan je al vergeten, daarnaast zou ik eens je drivers updaten om te kijken of je dan wel via DVI de 1680 haalt.

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:31:
[...]

Het scherm is een 22" scherm dat niet hoger gaat dan 1680*1050. Dus 1900*1200 kan je al vergeten, daarnaast zou ik eens je drivers updaten om te kijken of je dan wel via DVI de 1680 haalt.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat hoogst haalbare resolutie 1680x1050 is. Ik heb al verschillende drivers van Nvidia geprobeerd. Gebruik nu de laatste

Verwijderd

Topicstarter
rallygek schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:23:
hoi,

er zijn meer mensen die last van hebben, en je zou Samsung er over kunnen bellen, het ligt namelijk aan een kapotte DVI op je scherm en vaak op de hoogste resolutie, via VGA zou je geen problemen hebben.
Samsung 226BW Zwart Beeld

en dat is ook zo.. toen die scherm op mijn werk stuk was, deed ie wel goed op een Ati X300 kaart, maar op de 7600 nvidia kaart dus niet. maar het gaat echt om het signaal die binnen komt, en bij Samsung weten ze zeker er van.
Bedankt, hier hebben we wat aan. Ik heb al gemaild naar Samsung en die bieden inderdaad reparatie of vervanging aan. Helaas hebben ze er niet bij vermeld dat dit een bekend probleem is.
Ga ze even bellen zo.

• rallygek
Dat is ook wel begrijpelijk dat ze niks er over zeggen. Het gaat om geringe aantaal schermen, maar ze weten wel waar je er over hebt als je belt. Met het scherm van mij werk is pas na 3e x verholpen omdat ik alle keren een defecte scherm kreeg met exact zelfde probleem.
Gelukkig hadden we 2 identieke systemen en 2 zelfde schermen, dus testen was vrij simpel, zij zaten met een probleem dat ze geen goed werkende schermen op voorraad hadden.
Toen ging dus niet over 226BW versie.
hopelijk ben je dan in een keer goed geholpen.;)

T(h)om@s

Verwijderd

Topicstarter
rallygek schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:32:
Dat is ook wel begrijpelijk dat ze niks er over zeggen. Het gaat om geringe aantaal schermen, maar ze weten wel waar je er over hebt als je belt. Met het scherm van mij werk is pas na 3e x verholpen omdat ik alle keren een defecte scherm kreeg met exact zelfde probleem.
Gelukkig hadden we 2 identieke systemen en 2 zelfde schermen, dus testen was vrij simpel, zij zaten met een probleem dat ze geen goed werkende schermen op voorraad hadden.
Toen ging dus niet over 226BW versie.
hopelijk ben je dan in een keer goed geholpen.;)
Heb ze gebeld, maar ze zeggen dat het aan mijn videokaart ligt. Is toch ook moeilijk uit te leggen dat scherm stuk is als ie het bij mij buurman met Radeon kaart wel werkt. Wacht nog even op een antwoord van ASUS mbt mijn Grafische kaart.

• rallygek
Dat hebben ze bij mij ook gezegd, maar probeer dan met een andere nvidia kaart dan heb je hetzelfde probleem.
Ik heb ook de kaart vervangen via DOA en dat was ook een Asus kaart ( 7600GS 512 ) toen de nieuwe kwam was het probleem niet opgelost.
maar oké, kijk wat ie doet.
Die scherm van mij op mij werk deed toen ook gewoon met die X300 van Ati, maar is dan misschien het signaal net iets anders en zeker met hoogste resolutie.

ik hoop dan voor je dat het wel tot een oplossing komt.

T(h)om@s

Verwijderd

Topicstarter
Uhhhm heb een Elsa Gladiac FX534X (Geforce FX-5900) meegenomen van mijn werk O-) en jawel die werkt gewoon. Zucht..... 8)7 wordt dan toch uitkijken naar een ander videokaartje.
Zie op de doos van de Asus dat ze drie jaar garantie geven. 28 October 2004 heb ik het bordje gekocht. Ga eens kijken wat Asus hiervan zegt 8)
Pagina: 1