Toon posts:

Samsung 226BW Zwart Beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Wie oh wie kan mij helpen met mijn probleem!

Ik heb sinds een week of 2 een nieuw systeem staan, met daarin een Ati HD2600XT 1024Mb in combinatie met de Samsung 226BW.

Nu is het probleem dat als ik een spel (bv Medal Of Honor Airborne of World of Warcraft) op 1680x1050 speel, het scherm er af en toe ineens uit klapt. Wat er gebeurt is dat het scherm zwart wordt, gaat staan switchen tussen Analog en Digital, en vervolgens op safe mode schiet.

Computer en beeldscherm zijn connected via een dvi kabel.

Alvast bedankt,

Robbert

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Staat het scherm wel op de refreshrate van 60hz?

• rallygek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 18:34
Hallo RCL,

Ik ben bang dat je een defecte DVI ingang van je scherm hebt, probeer maar via VGA aansluiting, dan zou je het zien dat het wel goed werkt.
je hebt 3 jaar garantie op deze scherm, dus gewoon met Samsung bellen en probleem uitleggen.
Ik heb namelijk het zelfde gehad op mijn werk met een Samsung scherm ander type maar wel Samsung, en dat was een bekende probleem.
Samsung heeft betreffende scherm omgeruild. ( zelf heb ik van alles geprobeerd, een videokaart terug gestuurd, maar daar lag het niet aan)
Dus gewoon even bellen met samsung Nederland!

T(h)om@s

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm staat inderdaad op een refresh van 60hz ;) maar bedankt voor het meedenken _Apache_

Bedankt voor de tip rallygek, dit zou inderdaad goed zo kunnen zijn, ik heb namelijk voordat ik deze pc had met mijn laptop en oude pc gespeeld op het scherm (via VGA), en daar deze problemen niet mee gehad.

• rallygek
Nu even afwachten of ze gaan ruilen of repareren, als je vandaag belt kan je binnen 1-2 dagen al vervangende scherm hebben.
Succes! en laat ook even weten hoe het afgelopen is.

T(h)om@s

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Zal zeker even laten weten hoe of wat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gebeld met de Samsung helpdesk en ik krijg volgende week woensdag een nieuwe monitor van ze :D. Kon ook kiezen om de monitor te laten repareren maar dit zou een paar weken gaan duren.

Nu alleen hopen dat het probleem weg is, want dat kon de helpdesk medewerker van Samsung me namelijk niet garanderen :(

• rallygek
Ik hoop het voor je, dat is gewoon de zwakke DVI en niet op allee schermen, hoe dat kan??weet ik het niet, maar het gebeurt toch en met nvidia en met Ati kaarten. :?
als het wel zo is dat ie goed werkt vermeld dat even, dan kunnen andere tweakers gebruik van maken.

T(h)om@s

Pagina: 1