Harddisk geeft niet volledige capaciteit weer

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb een nieuwe pc gebouwd met twee WD harddisks van ieder 320GB. Op de ene schijf heb ik XP geinstalleerd en nu zie ik dat op beide schijven maar 127GB per schijf beschikbaar is terwijl de schijven toch ieder 320GB groot zijn. Wie weet hoe ik dat op kan lossen? Door misschien beide schijven helemaal te formatteren ofzo? Maar hoe moet ik dat doen?

Bij voorbaat dank.

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Heb je het volgende al doorgelezen? linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53
Aangezien je weinig over de rest van je systeem verteld is het voor ons ook moeilijk om te raden waar de fout zit. Het ziet er naar uit dat je met een bios updateje verder komt. (Wilde gok) ;)

Graag nog iets meer info en lees bovengenoemde links eens door....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Bedankt voor de link.

Maar ik had Windows al een keer geinstalleerd en had toen twee partities van 320GB. Daarna wilde ik Windows opnieuw installeren omdat ik de partities nog goed in wilde delen door op de ene schijf een systeempartitie van 100GB te maken en de resterende 220 GB voor data-opslag te gebruiken en de andere schijf wilde ik geheel voor dataopslag gebruiken met één partitie. Maar toen zag ik in het installatiemenu dat de schijven slechts 128 GB zijn. Ik heb ze dus wel als 320GB draaiende gehad.

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Met SP1 (of SP2, weet ik niet precies meer) los je dit probleem op binnen XP.

Maak anders eerst 1x100GB, installeer dan het Service Pack, en maak daarna de rest aan binnen Windows.

[ Voor 40% gewijzigd door DarthPlastic op 13-10-2007 12:51 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Mijn moederbord is trouwens een Asus P5B-V, G965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394). Processor is de Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1,86GHZ, 2 MB, 800MHz FSB, Boxed) en ik heb twee harde schijven WD 320GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE 16 (WD3200AAKS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
bedankt mensen!! Tis gelukt met Service Pack 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
jwkempeneers schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:48:
Bedankt voor de link.

Maar ik had Windows al een keer geinstalleerd en had toen twee partities van 320GB. Daarna wilde ik Windows opnieuw installeren omdat ik de partities nog goed in wilde delen door op de ene schijf een systeempartitie van 100GB te maken en de resterende 220 GB voor data-opslag te gebruiken en de andere schijf wilde ik geheel voor dataopslag gebruiken met één partitie. Maar toen zag ik in het installatiemenu dat de schijven slechts 128 GB zijn. Ik heb ze dus wel als 320GB draaiende gehad.

JW
Het is wel duidelijk dat je uit het 2e fase systeem komt, het staat namelijk letterlijk in de FAQ!:
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53
Ik denk inderdaad dat je windows nog geen SP2 heeft. Dus ik kan je de tip van Darkplastic aanraden (eindhovense studenten komen met juiste oplossingen ;), waarschijnlijk door overmatig startumseind bezoekjes), aangezien je systeem nieuw genoeg is om de hardeschijven goed te herkennen.

Carpe Diem

Pagina: 1