[Vista] Vensters openen niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met een probleem. Ik gebruik Windows Vista (32bit) en heb daarop de internet explorer 7 geinstalleerd.
Wat is nu het geval? Na een tijdje browsen kan ik geen nieuwe vensters meer openen. Ik kan zelfs geen programma's meer openen, de verkenner openen of met mijn rechtermuisknop ergens op klikken (dropdown menu komt dan niet meer tevoorschijn). Wanneer ik een venster sluit, kan ik wel weer een nieuw venster openen, maar daarna begint het hele verhaal weer opnieuw. Ik denk dat het een geheugenprobleem is, omdat wanneer ik de task manager open, de iexplorer.exe een groter deel van mijn geheugen inneemt dan dat hij normaal doet (over de 400,000K). Sluit ik alle explorers weer af, dan kan ik weer normaal werken, maar na een tijdje doet het probleem zich weer voor. Heel vervelend dus.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb al veel lopen zoeken op google, maar heb helaas nog niks gevonden vandaar dat ik het hier probeer.

Bij voorbaat dank! :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Snoop schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:58:
Ik zit met een probleem. Ik gebruik Windows Vista (32bit) en heb daarop de internet explorer 7 geinstalleerd.
Hûh? IE7 zit toch standaard in Vista?
Als je d'r een losse IE7 overheen geplempt hebt zal het wel stuk gaan ja; niks aan te doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Snoop
  • Niet online
Sorry nee, het is gewoon de IE 7 die er al standaard op zit..
Misschien moet ik iets doen met regsvr32? Ik weet het niet. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Snoop op 13-10-2007 00:02 ]

Verwijderd

Het feit dat je geen vensters meer kan openen is niet echt een geheugen probleem maar een desktop heap allocation probleem wat je in de registry aan kan passen:
http://blogs.msdn.com/ton...top-heap-limitations.aspx

Dit geldt ook voor Vista.

• Snoop
  • Niet online
Bedankt wilhelm.
Dit zou het wel eens kunnen zijn. Echter ik blijf erbij dat het ook deels te maken heeft met het geheugen, want wat is namelijk het geval. Als ik een nieuwe pagina laad, of een nieuw venster open, dan loopt het in gebruik genomen geheugen logischerwijs op. Echter, wanneer ik het venster weer sluit, loopt het in gebruik genomen geheugen slechts een klein stukje terug. Op deze manier neemt het geheugen dus erg snel toe tot aan het maximale punt van rond de 400,000kb, waarna ik dus niks meer kan doen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat klinkt als een memory leak. Heb je al een volledig virusscan en spyware scan uitgevoerd? Is je Vista up2date met de laatste patches? Zijn er andere programma's die gebruik maken van IE, of een taakbalk erin hebben gezet?

Owja, hoeveel RAM heb je in je computer en hoe groot staat je pagefile?

[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 13-10-2007 16:13 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
Exact dezelfde problemen hier.

Ik (en ik denk ook de topicstarter) werk graag met meerdere vensters. Als ik surf op het Internet en ik zie een leuke link, dan open ik deze in een nieuw venster of tabblad. Na een tijdje kan ik geen vensters meer openen en werkt de rechtermuisknop niet meer. Een opstart verhelpt het probleem en je kan weer even verder. Op deze manier dien ik 5 a 6x opnieuw op te starten per avond.

Ik heb een nieuw geïnstalleerde Vista Home Premium met een 2GB RAM, 8800GTS grafische kaart, E6750 proc. Alles staat nog op zijn default, dus ook pagefile. Beveiligde modus is uitgeschakeld, omdat ik anders geen favorieten kan toevoegen.

Bij mij crashed meerdere keren per dag mijn nvlddmkm driver van de grafische kaart, maar ik denk hiermee niks te maken.

• Snoop
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:12:
Dat klinkt als een memory leak. Heb je al een volledig virusscan en spyware scan uitgevoerd? Is je Vista up2date met de laatste patches? Zijn er andere programma's die gebruik maken van IE, of een taakbalk erin hebben gezet?

Owja, hoeveel RAM heb je in je computer en hoe groot staat je pagefile?
Ik heb alles al gescand. Ik scan alles wekelijks op spyware met spywareblaster (met laatste updates) en hij vindt niks. Verder heeft Vista de laatste updates en ik let altijd erg goed op of er bepaalde toolbars worden geinstalleerd. Die zijn er niet.
De pagefile.sys kan ik op de een of andere reden niet vinden. Normaal staat hij in de root directory op de c schijf als je de 'show hidden files&folders' optie aanzet, maar ik zie hem niet staan. Enig idee waar ik hem kan vinden?

Het RAM geheugen is 2 Gb (Ik zit op een laptop overigens)
Het in gebruik genomen geheugen van de iexplorer.exe loopt overigens op tot bijna 500,000kb ipv 400,000kb wat ik eerder meldde.

@honey: hm het lijkt er inderdaad sterk op dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Ik open ook vaak meerdere vensters in een nieuw tabblad. Daardoor loopt het in gebruik genomen geheugen van de iexplorer.exe snel op. Als je een oplossing hebt, laat het me dan weten!

Verwijderd

Heb ook precies hetzelfde probleem op mijn Vista PC (2GB geheugen).

Op het moment dat het begint kan ik ook geen ''zware'' programma's als Photoshop meer openen.

Hoop echt dat iemand een goede oplossing heeft... :(

Verwijderd

dit probleem heb ik ook

..helaas

wachten op een patch?

Verwijderd

Ik lees niets meer over de ervaring opgedaan met "de oplossing" die wilhelmstoker meldt!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:16:
Ik lees niets meer over de ervaring opgedaan met "de oplossing" die wilhelmstoker meldt!
Bedankt voor de reminder. Ik heb het aangepast naar 4096 zoals beschreven. Moet nog ervaring opdoen, ben benieuwd!

• Snoop
  • Niet online
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Nouja goed, maar jullie begrijpen me wel ;)
Inderdaad Chizzler, ik kan ook geen zwaardere programma's meer openen. Soms werkt zelfs de rechtermuisknop helemaal niet meer. (ben jij toevallig ook van voetbalstreaming? :P )

Ik ben nogal huiverig om in mijn register te knoeien, maar zo te zien heeft honey het gebprobeerd. Laat je ons je bevindingen weten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:02:
dit probleem heb ik ook

..helaas

wachten op een patch?
Nee, eerst die link proberen die ik eerder postte, want ik had namelijk precies hetzelfde op mijn werk laptop :)

• Snoop
  • Niet online
Ik heb net geprobeerd om de waarde in het register te veranderen in 4096, maar dit zorgt er alleen voor dat ik langer door kan gaan zonder dat het vastloopt. Het probleem blijft echter bestaan.

Verwijderd

Dan moet je even doortesten door die waarde te vergroten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:49:
waarom moeten we dit zelf allemaal proberen?

ik heb toch betaald voor vista

ik hoop op een patch

• Snoop
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:49:
Als ik het goed begrijp, zorgt deze waarde er blijkbaar voor dat er een groter deel van het geheugen wordt gereserveerd. Blijft er dan niet altijd een punt bestaan waarop alles vastloopt?
Welke waarde heb jij ingevuld als ik vragen mag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

waarom moeten we dit zelf allemaal proberen?

ik heb toch betaald voor vista

ik hoop op een patch
Je bent toch Tweaker? Het is een kwestie van de juiste waarde vinden die voor jou in jouw specifieke situatie werkt. Het aanpassen van deze waarde IS nl je fix/patch voor dit issue.
Snoop schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:20:
[...]

Als ik het goed begrijp, zorgt deze waarde er blijkbaar voor dat er een groter deel van het geheugen wordt gereserveerd. Blijft er dan niet altijd een punt bestaan waarop alles vastloopt?
Welke waarde heb jij ingevuld als ik vragen mag?
Er zal inderdaad altijd een punt bestaan waar het vastloopt, behalve als je 64 bit versie van Vista gebruikt zoals ook in de link staat die ik eerder postte. Verder moet je de waarde ook niet te groot maken anders kan je tegen andere problemen aanlopen:
The sum of the sizes of session view space and session paged pool has a theoretical maximum of slightly under 500 MB for 32-bit operating systems. The maximum varies based on RAM and various other registry values. In practice the maximum value is around 450 MB for most configurations. When the above values are increased, it will result in the virtual address space reduction of any combination of nonpaged pool, system PTEs, system cache, or paged pool.
Bij mij staat de waarde op 4096 en dat werkt goed op 2gb geheugen met ongeveer 20 IE tabs en een aantal grote applicaties, maar je zult zelf moeten testen waar de ideale waarde voor jou ligt.
Pagina: 1