DFI 680i loopt regelmatig vast, Part 2

Pagina: 1
Acties:

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Zie graag eerst deze post: klik

Dat probleem was een tijdje netjes opgelost, maar nu is het weer helemaal terug. Bijna 2 keer per dag crashed het systeem op willekeurige tijden. Ik heb nogmaals de timings goed aangepast, maar dat wil niet meer helpen. Zou dit probleem veroorzaakt kunnen worden door een verkeerd geheugen reepje? Heeft iemand een andere suggestie? Of is de combinatie OCZ en DFI gewoon butt?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
hmmmm, je zou inderdaad wat ècht goed geheugen kunnen nemen (die OCZ zooi werkt perfect maar met de overvolt die zij je al dwingen te maken kun je goedkopere kingston setjes al verder jagen, afgezien daarvan heb ik niet zulke fijne ervaringen met de stabiliteit ervan en al helemaal op NF6 chipsets, maargoed) alhoewel dat uiteraard geen garantie geeft.

wat je zou kunnen doen is zoeken of je mem en mobo bekend staan om problemen (google is your friend) en indien dat niet het geval is en memtest niets oplevert zou je eens kunnen ruilen met een ander setje om te proberen, je zult toch vast wel iemand kennen die je daarmee kan helpen? :)

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Ik vermoed dat het een probleem is met de voeding. Ook al is het een 600 watt voeding, ergens denk ik dat het probleem daar zit. Dus vanmorgen heb ik 2 harde schijven ontkoppeld en de X-fi eruit gehaald. Tot nu toe zijn er nog geen problemen geweest.

Voor alle zekerheid ga ik toch nog is memtest een nachtje laten draaien. Je weet maar nooit. Ook heb ik net even gegoogled (stom dat ik dat nog niet eerder heb gedaan! 8)7 ) Daar vond ik wel wat hits mee en ga ik dat even doorspitten.

Voorlopig blijf ik nog even intensief doorgamen met deze opstelling (dus zonder 2 hd en zonder X-fi).

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Het mocht toch niet zo zijn! Nog steeds regelmatig lockups.

Ik stuur het DFI moederbord terug naar de winkel en kijk of ik een Gigabyte ervoor in de plaats kan krijgen. Ik ben echt heftig teleurgesteld in DFI. Ik heb ook nog een NF4 van hun en daar heb ik jaren lang met plezier mee gegamed. Zonde van zo'n goed bedrijf.

Deze mag gesloten worden!