Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash] Navigeren binnen flash

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ik ben bezig met wat actionscript in Flash en wil het volgende bereiken:

Ik heb 4 knoppen:
Naar voren
Naar links
Naar rechts
Omkeren

Nu wil ik dat als iemand bijvoorbeeld op de knop naar voren klikt er word gekeken welke afbeelding er getoond word en er dan 1 bij opgeteld word, en dan de afbeelding plus 1 getoond word. Dus vb:

huidige afbeelding is afbeelding34.jpg
Iemand klikt op naar voren
Dan moet afbeelding35.jpg getoond worden

Klikt men op rechts dan moet afbeelding34r.jpg getoond worden.

Ik heb me rot gezocht op het internet maar kan maar niet een manier vinden om op deze manier navigatie binne flash mogelijk te maken. Het klinkt heel simpel maar het lukt me maar niet...

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Dit lijkt een beetje op een script request.. en dat is hier nou niet echt de bedoeling

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik wil ik wil??? Rot gezocht? Prove it. Komaan, dit is puur scriptrequest/doet gij da even voor mij.

Ga eens wat flash tuto's lezen, in de plaats van 2 minuten te proberen, en even hier komen liegen dat ge u al rot hebt gezocht...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
pff doe nou niet zo kinderachtig, ik heb echt wel zitten zoeken. Hoe dan ook het volgende is/was al gevonden:

var nr:Number = 1;

knop_volgende.onRelease = function (){
nr++;
if(nr < 10){
loadMovie("foto0"+nr+".jpg",_root.mc_foto);
}else{
loadMovie("foto"+nr+".jpg",_root.mc_foto);
}

}

knop_vorige.onRelease = function (){
nr--;
if(nr < 10){
loadMovie("foto0"+nr+".jpg",_root.mc_foto);
}else{
loadMovie("foto"+nr+".jpg",_root.mc_foto);
}

}

Alleen hiermee kan ik alleen dingen gebruiken die al binnen mijn library zitten, ik wil het dus uit kunnen lezen uit een map.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

pff doe nou niet zo kinderachtig,
Door ons zo op te stellen, houden we het niveau van GoT ook op het huidige niveau. Dus dit topic gaat dicht. Je bent vrij een nieuw topic aan te maken mits je policy hebt doorgelezen en ook daadwerkelijk volgt bij het aanmaken van dat topic!

Lees ook even Overzicht van UBB-codes #tag_code zodat je je code tussen de juiste UBB tags zet ;)

Daarnaast mis ik waar je precies op hebt gezocht en waarom die oplossingen niet voldoende zijn. Als ik nl. google dan krijg ik genoeg hits met antwoorden op je vraag.

Dicht dus

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.