Welke videokaart/grafische kaart voor spellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn vriend speelt nogal graag spelletjes. Zoals de nieuwste Need For Speed, Test Driver Unlimited. En hij heeft nu de GeForce 6600 GT 128MB. Maar zelfs die is al niet meer goed genoeg, voor de nieuwste spellen wat dat betreft.

Dus mijn vraag voor hem is: Welke videokaart is wel goed voor de spellen? (Het moet een AGP zijn.) Het liefst zou hij de spellen op de hoogste details willen spelen, maar dat word wel erg duur. Toch is alles welkom qua advies.

Het liefst natuurlijk duidelijk vermelden welke kaart en je ervaring ook het liefst. En hoe duur de kaart is.

Alvast bedankt mannen!

Samsung Galaxy Note 3

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:30

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Voor een AGP aansluiting heb je niet heel veel meer, dat word steeds minder. Misschien is het juist wel handig om een budget te stellen, aangezien je zegt het te duur kan worden. Maar wat word te duur voor jou?

Maar erg goede kaarten op AGP zijn nu nog de ATI 1950pro(ong:€150) goede prijs/prestatie verhouding (voor AGP prijzen dan). En verder is op nvidia gebied de 7600GT(ong €100 en een logische opvolgen :) ) en nog de hoogste die ik zo snel heb kunnen vinden in de nvidia reeks is de 7950GT(ong €200). Er zit nog wel wat verschil tussen de kaarten maar ik denk dat je zo wel een beetje overzicht hebt van goede, tussen de wat duurdere en de goedkopere. Ik denk dat de prestatie hier wel wat aan de prijs gebonden zit, maar de ATI en de 7950GT zitten denk ik wel heel dicht bij elkaar.
Exacte prijzen kun je wel vinden in pricewatch ;)

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een paar opgeschreven vragen van vriendlief:

- Wat is het verschil tussen DDR-3 en DDR-2 ?
- Hij heeft nog nooit ATI gehad, en hij heeft gehoord dat ATI niet alle spellen goed ondersteunt. Dus welke is beter ATI of GeForce ?
- Is er veel verschil tussen 256 MB en 512 MB ?

Ja de uiterste prijs weten we niet echt. We weten wel dat bijv 250 euro te duur is. Maar toch zijn die ook welkom, dan spaart ie gewoon nog ff. :P

Samsung Galaxy Note 3

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
Sterretje6 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:18:
Een paar opgeschreven vragen van vriendlief:

- Wat is het verschil tussen DDR-3 en DDR-2 ?
- Hij heeft nog nooit ATI gehad, en hij heeft gehoord dat ATI niet alle spellen goed ondersteunt. Dus welke is beter ATI of GeForce ?
- Is er veel verschil tussen 256 MB en 512 MB ?

Ja de uiterste prijs weten we niet echt. We weten wel dat bijv 250 euro te duur is. Maar toch zijn die ook welkom, dan spaart ie gewoon nog ff. :P
1. Google is your friend ;)
2. BS
3. Bij zulke budgetkaarten maakt het weinig tot niets uit ;) .

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:30

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Het verschil tussen DDR2 en DDR3 kun je makkelijk opzoeken op Wikipedia. Daar staat het uitgelegd. Het grote verschil is dat DDR3 op meer Mhz kan draaien en dat die zuiniger is. Daar staat dan wel hogere latency's tegenover.
Maar op een graka word toch vaak GDDR gebruikt, dat is apart ontwikkelt voor Graka's.

Verder weet ik niet of ATI slecht presteerd, ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit over gehoord. Wat ik wel weet dat hun drivers in Linux waardeloos zijn(dus heb je linux raad ik je nvidia aan). Verder kan het zijn dat nvidia in het ene spel beter is en ATI in het andere.

En het aantal MB kan belangrijk zijn voor een Graka, maar het gaat meer om de core die er op zit.
Een 7950GT met bijv 256MB zal sneller zijn dan een 7600GT met bijv 512MB. Maar heb je een groot scherm met veel beeldpuntjes/pixels dan is wat extra ram wel aan te raden ;).

Verder weet ik op het moment geen betere kaart op te noemen dan die zonet had opgenoemd(misschien iemand anders nog in de ochtend :P ), AGP loopt op het moment dood. Misschien is het handig om binnenkort dan ook te denken aan een nieuw mobo met PCI-e

(dat ik dit nog allemaal typ om half 2 snachts :S )

EDIT: ben zoals gewoonlijk weer eens langzaam met reply^^ :P

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Daar hebben we **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? voor uitgevonden.
GoT bestaat niet om jouw/jullie/zijn handje vast te houden in de winkel, beetje zelfwerkzaamheid aub. Gelukkig is het uitzoeken van een videokaart iets wat je zelf kunt :)
Voor wat een degelijke kaart is ga je bijvoorbeeld op zoek naar wat tegenwoordig nog beschikbaar is in AGP uitvoering en tevens de gevraagde power aan boord heeft. Met een lijstje met recente AGP kaarten en iets simpels als de Toms VGA Charts moet je al op kunnen vallen welke kaartjes mogelijke kandidaten zijn. Mijn gok is dat je uitkomt bij een Radeon X1950.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 12-10-2007 01:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.